• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym ((R)ealist)
    KillBill skrev 2020-09-14 08:33:19 följande:

    Jag förstår inte vad du menar. För mig stämmer det.  Den totala invandringen år 2019 uppgick till 117 913 personer och kan delas upp i underkategorier: 

    Tittar man närmare på gruppen anhöriga så kan den delas upp i undergrupper:

    Ställer man antal anhöriga till flyktingar med asylgrunder och anhöriga till övriga (totalt 22 953 personer) i relation till den totala invandringen på 117 913 personer så utgör denna grupp 19,5 %. Ställer man i stället samma grupp i relation till gruppen anhöriginvandrare på 57 262 personer så utgör gruppen i stället 40,1%. Det handlar således om vad man ställer gruppen i relation till. 


    Anhöriga - flykting/asyl-grunder är enligt denna tabell 7362 personer för 2019.

    Men i inlägg #529 har du en tabell som säger att det var 31812 personer, för 2019.

  • KillBill

    I uppgiften som summerar till 31 812 ingår Anhöriga - flykting-/asylgrunder, Anhöriga - övriga, Adoption samt Barn födda i sverige till förälder med put dvs det som migrationsverket kallar för anknytning.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym ((R)ealist)
    KillBill skrev 2020-09-14 11:29:46 följande:

    I uppgiften som summerar till 31 812 ingår Anhöriga - flykting-/asylgrunder, Anhöriga - övriga, Adoption samt Barn födda i sverige till förälder med put dvs det som migrationsverket kallar för anknytning.


    Så det är alltså inte alls bara flykting/asyl-grunder i de 31 812. Tack för att du äntligen visat denna sista tabell.

    Fast då faller ju grunden för din argumentation om att stora överskottet av män som kommer strax får familjen som anhöriginvandring.
  • Anonym ((R)ealist)

    Män inom kategorin flykting/asyl alltså, det som diskuterades.

  • KillBill
    Anonym ((R)ealist) skrev 2020-09-14 11:51:00 följande:
    Så det är alltså inte alls bara flykting/asyl-grunder i de 31 812. Tack för att du äntligen visat denna sista tabell.

    Fast då faller ju grunden för din argumentation om att stora överskottet av män som kommer strax får familjen som anhöriginvandring.

    Jag kan hålla med om att de 62 adoptivbarnen kan exkluderas ur diskussionen (men de ingår i migrationsverkets statistik och har ytterst marginell påverkan på det vi diskuterar). Övrig anknytning har absolut koppling till diskussionen eftersom det är en del av den svenska invandringen och har en varaktig påverkan på andelen män och kvinnor i Sverige.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (U)
    Anonym ((R)ealist) skrev 2020-09-13 13:44:19 följande:
    2019 fick 57 233 personer uppehållstillstånd för att de var anhörig till en person i Sverige. (www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhor.../)

    I din tidigare tabell står det att (asylrelaterade) anhöriginvandringen för 2019 var 31812 personer, vilket varken stämmer med 12,5% eller ca 40%, utan motsvarar 57%.

    Vem kan man lita på här?
    Glöm inte att räkna alla som kommer på "arbetstillstånd" för arbeten som egentligen inte finns. Deras landsmän och släktingar i Sverige "anställer" dem i sina företag: restauranger, städföretag osv
  • KillBill
    Anonym (U) skrev 2020-09-14 16:55:55 följande:
    Glöm inte att räkna alla som kommer på "arbetstillstånd" för arbeten som egentligen inte finns. Deras landsmän och släktingar i Sverige "anställer" dem i sina företag: restauranger, städföretag osv

    Du tänker på de generösa regler kring arbetskraftinvandring som SDs kompisar i moderaterna drev igenom och som S och LO har varit så kritisa till?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-14 19:21:50 följande:

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-stracker-inte-ut-hand-till-lagerbarn


    Ledsamt att det blev så här pga den okontrollerade invandringen Som varit  nu hade det verkligen kunnat vara skäl att hjälpa men som situationen är behöver vi tömma förrådet , det är för jäkligt att regeringen drivit det så långt och nu måste vägra flyktingar i verklig nöd 


    De här människorna kommer från samma konfliktområden som de tidigare.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-14 19:21:50 följande:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-stracker-inte-ut-hand-till-lagerbarn

    Ledsamt att det blev så här pga den okontrollerade invandringen Som varit  nu hade det verkligen kunnat vara skäl att hjälpa men som situationen är behöver vi tömma förrådet , det är för jäkligt att regeringen drivit det så långt och nu måste vägra flyktingar i verklig nöd 


    Hur tänker du nu? Den nuvarande regeringen har ju bara skärpt reglerna sedan den kom till makten 2014. Menar du att Stefan Löfven borde återgå till den mer liberala invandringspolitik som gällde när moderaterna satt vid makten tillsammans med bl.a KD?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?