• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • nihka
    Anonym (12345) skrev 2020-09-20 08:33:04 följande:
    Och på viket sätt ska man satsa.
    Ta in fler, eller ska man ta in mindre och jobba med integrationen som den är nu?
    Det är bra ungefär som det är nu och satsa mer på integration, inte SDs sunkiga assimileringspolitik utan integration.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-09-20 08:48:22 följande:
    Islamic Relief är en hjälporganisation och den förnekar helt kopplingar till Muslimsla Brödrarskapet. 

    kvartal.se/artiklar/islamic-relief-inga-kopplingar-till-muslimska-brodraskapet/

    Men om vi nu ska prata om Muslimska Brödrarskapet så  var den här moderatpolitikern mycket mer Tvivelaktig..

    www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/skandalen-sager-mer-om-sverige-an-om-waberi/

     


    Haha
    Tror du på det själv? Tomte

    ledarsidorna.se/2020/08/islamic-relief-sa-halls-muslimska-brodraskapets-koncernstruktur-ihop/

    "Styrelsen för Storbritanniens största muslimska välgörenhetorganisation, Islamic Relief Worldwide, kommer att avgå med omedelbar verkan efter att The Times avslöjande om att en tidigare ledande befattningshavare, som visat antisemitiska övertygelser ersatts av en person som betecknat terrorister som ?hjältar? och beskrev Israel som den sionistiska fienden.


    I ett inlägg på sociala medier inlägg av en chef för Islamic Relief Worldwide (IRW) förhärligades även terrorattacker mot Israel och visade den före detta amerikanska presidenten Barack Obama i kläder märkta med Davidsstjärnan."



    Another wild hearted woman
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-21 07:33:18 följande:
    Haha
    Tror du på det själv? Tomteledarsidorna.se/2020/08/islamic-relief-sa-halls-muslimska-brodraskapets-koncernstruktur-ihop/

    "Styrelsen för Storbritanniens största muslimska välgörenhetorganisation, Islamic Relief Worldwide, kommer att avgå med omedelbar verkan efter att The Times avslöjande om att en tidigare ledande befattningshavare, som visat antisemitiska övertygelser ersatts av en person som betecknat terrorister som ?hjältar? och beskrev Israel som den sionistiska fienden.


    I ett inlägg på sociala medier inlägg av en chef för Islamic Relief Worldwide (IRW) förhärligades även terrorattacker mot Israel och visade den före detta amerikanska presidenten Barack Obama i kläder märkta med Davidsstjärnan."


    Om jag förstår saken rätt så har rötäggen avgått efter tidningens avslöjande och då förstår jag inte riktigt problemet.


    I stora organisationer finns det alltid risk att personer med fel värderingar får framstående placeringar. Vi kan ta exemplet med Moderaterna som lät av sina egna riksdagsmän med kopplingar till islamism sitta i försvarsutskottet eller att en kristdemokratisk riksdagsman har kopplingar till kriminella nätverk i Södertälje eller så kan vi ta exemplet med den kristdemokratiska riksdagsmannen som var emot att EU skulle kritiserat Paraguay när landet nekade en 10 årig våldtagen flicka abort.  


    Om du anser att kopplingar till enskilda personer i hjälporganisationen Islamic Relief bör resultera i att allt samarbete med den organisationen i framtiden måste undvikas (trots att personerna inte längre är kvar) så bör i rimlighetens namn samma stränga synsätt gälla M och KD..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • storpappan

    Den importerade gängkriminaliteten är en dyr nota även för sjukvården

  • Padirac
    storpappan skrev 2020-09-21 11:36:08 följande:
    Den importerade gängkriminaliteten är en dyr nota även för sjukvården
    Ser att du citerar PS - en del skulle påstå att det är vänstervinklad propaganda för S som du presenterar - kanske har du gått och blivit socialdemokrat
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-21 07:33:18 följande:
    Haha smile2.gif
    Tror du på det själv? Tomteledarsidorna.se/2020/08/islamic-relief-sa-hal.../

    "Styrelsen för Storbritanniens största muslimska välgörenhetorganisation, Islamic Relief Worldwide, kommer att avgå med omedelbar verkan efter att The Times avslöjande om att en tidigare ledande befattningshavare, som visat antisemitiska övertygelser ersatts av en person som betecknat terrorister som hjältar och beskrev Israel som den sionistiska fienden.


    I ett inlägg på sociala medier inlägg av en chef för Islamic Relief Worldwide (IRW) förhärligades även terrorattacker mot Israel och visade den före detta amerikanska presidenten Barack Obama i kläder märkta med Davidsstjärnan."



    Och det "lustiga" med det där är att när väl strålkastaren vändes åt ett annat håll så satt styrelsen kvar i princip ograverad.

    Det var hon den svenska socialdemokraten i styrelsen som flyttade ned ett steg. Det var allt.

    ledarsidorna.se/2020/08/islamic-relief-worldwide-fullfoljer-inte-reformarbete-trots-lofte-om-motsatsen/

    Detta blev dock inte utfallet. Den avgående ordföranden, Lamia El Amri, blev istället återvald till styrelsen men nu som vice ordförande.


    Lamia El Amri är till vardags verksamhetschef för det svenska studieförbundet Ibn Rushd samt ordförande för Islamic Relief Sverige. El Amri har varit ordförande för IRW sedan 2017,  varit representerad i IRW:s styrelse sedan årsmötet 2013 samt 2015 som vice ordförande. Allt i enlighet med IRW:s egna årsredovisningar och den aktuella presentationen.

    Elamri (som det stvavas i Sverige) som regeringen Perssons rådgivare i integration  - sätta bocken till trädgårdsmästare
    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommitteberattelse/regeringens-rad-for-etnisk-jamlikhet-och_GLB2InD

    Och som ledamot för S i Stockholm kommun
    sok.stadsarkivet.stockholm.se/Bildarkiv/Egenproducerat/Kommuntrycket/KTR1137_075_ps.pdf

    Socialdemokraterna + Ibn Rushd + IRW + Muslimska Brödraskapet.

    Nä men OJ så förvånande att vi hittar de kopplingarna igen!

    Förvånad
  • KillBill
    storpappan skrev 2020-09-21 14:36:35 följande:

    Är det rättvist?


    Du glömde avsluta med "Snipp snapp slut så var sagan slut". Det bruka vi faktiskt göra i Sverige när det gäller sagor, sägner och fantasier. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    storpappan skrev 2020-09-21 14:36:35 följande:
    Är det rättvist?
    Så du sprider lite mer förfalskade historier - ingenting jag blir förvånad över då SDsvansen jobbar hårt med desinformamtion och att sprida rasism. Men det har varit ganska lamt på sista tiden måste jag säga.. 

    Här kommer lite merbakgrund till det du sprider och en rättning från den som skrev det urpsrungliga inlägget

    kallkritikbyran.se/det-har-saknas-i-historien-fran-den-apoteksanstallda-i-flodet/

    "Texten skrevs ursprungligen av en kvinna sommaren 2018 och fick då stor spridning. Hon tog senare ner sitt inlägg, men andra har kopierat det och spridit det vidare med tillägget “från en apoteksanställd i flödet”.

    Det inlägg som sprids mest just nu har över 11 000 delningar. Det innehåller samma text, med några små ändringar från kvinnans ursprungsinlägg.


    “Slutet där det står att detta är socialdemokraternas samhälle var det inte jag som skrev”, skriver kvinnan till Källkritikbyrån."

    Vidare finns det ett tak för hur mycket av läkemedelskostnaderna en person betalar varje år alla apotek ät skyldiga att erbjuda en delbetalningslösning. Tidigare stor staten som garant för betalningen men efter att apoteken omreglerats under alliansregeringen har de privata aktörerna andra finanslösningar och de som bäst behöver finasieringslösning av mediciner får oftats men inte alltid en godkänd kredit - det är alltså alliansregeringen som styrde och ställde och skapade dessa svårigehter för de som har störst behov av hjälp.

    "Och för att läkemedel inte ska kosta den enskilda för mycket så finns även högkostnadsskyddet, som också nämns i inlägget.


    Högkostnadsskyddet ger rabatt på dina läkemedelsinköp:


    Efter 2 350 kronor så betalar du inte mer för perioden. I det spridda Facebook-inlägget står det 2 250 kronor och det var nivån 2018 när inlägget skrevs. Det här gäller för en 12-månadersperiod för receptbelagda läkemedel inom läkemedelsförmånen.


    Vem betalar resten? I slutändan är det statliga medel som regionerna får i bidrag.


     Läkemedel kan vara en stor utgiftspost, särskilt för de som tar flera läkemedel, vilket många äldre gör, säger Martin Engman, samhällspolitisk chef på pensionärsorganisationen SPF Seniorerna.


    Men, säger han, därför finns ett högkostnadsskydd och det är viktigt att det är generöst.


    Vi frågar SPF Seniorerna om de märkt av att många äldre tvingas avstå sina mediciner på det här viset, men de har ingen uppfattning om det.


     I våra kontakter med medlemmar och andra seniorer har inte frågan uppkommit om att avstå från läkemedel på grund av ekonomiska skäl, säger Martin Engman.


    Om klumpsumman är för stor vid ett medicininköp så finns det vägar runt det. Apoteken är skyldiga att låta folk delbetala sina medicinräkningar.


    80-åringen hade kunnat delbetala kostnaden som nämns i exemplet för kring 150–200 kronor i månaden. Det är dock något som inte ska ha varit aktuellt, enligt kvinnan som skrev inlägget."


    Hur är det då med kostnaderna för asylsökande  - se nedan.

    "Sammantaget, det verkar helt enkelt som att den 80-åriga mannen på ett eller annat sätt i slutändan skulle ha kunnat få sin medicin.


    Den asylsökande personen då, som fick betala 50 kronor för sin medicin? Johan Wallér, vd för Sveriges apoteksförening, svarar om vad som gäller för asylsökande:


     Man kan inte bara gå och hämta läkemedel vind för våg, utan det är för vård som inte kan anstå. Sen är det en bedömning vad det är, men det är inte fritt fram att bara gå och hämta saker för 50 kronor utan det gäller vård som är viktig och verkligen behövs, säger han.


    Vård som inte kan vänta är inte bara akutvård, utan omfattar behandling som till exempel läkemedel mot sjukdomar och skador “i de fall där även måttlig fördröjning bedöms kunna medföra allvarliga följder för patienten”, som det står på Vårdgivarguiden på nätet.


     Det kan till exempel vara akut vård eller mödrahälsovård, men även sånt som insulin till diabetiker. Det är upp till den behandlande läkaren att avgöra vilken vård som inte kan anstå, säger Hannah Davidsson på Migrationsverkets presstjänst.


    Du kan läs mer om hur det fungerar här.


    För den här typen av vård som inte kan vänta får asylsökande betala en egenavgift på 50 kronor. Resten av kostnaden kan sedan apoteken söka ersättning för hos Migrationsverket."

  • Anonym (Halleluja)
    Padirac skrev 2020-09-21 16:53:52 följande:
    Så du sprider lite mer förfalskade historier - ingenting jag blir förvånad över då SDsvansen jobbar hårt med desinformamtion och att sprida rasism. Men det har varit ganska lamt på sista tiden måste jag säga.. 

    Här kommer lite merbakgrund till det du sprider och en rättning från den som skrev det urpsrungliga inlägget

    kallkritikbyran.se/det-har-saknas-i-historien-fran-den-apoteksanstallda-i-flodet/

    "Texten skrevs ursprungligen av en kvinna sommaren 2018 och fick då stor spridning. Hon tog senare ner sitt inlägg, men andra har kopierat det och spridit det vidare med tillägget ?från en apoteksanställd i flödet?.

    Det inlägg som sprids mest just nu har över 11 000 delningar. Det innehåller samma text, med några små ändringar från kvinnans ursprungsinlägg.


    ?Slutet där det står att detta är socialdemokraternas samhälle var det inte jag som skrev?, skriver kvinnan till Källkritikbyrån."

    Vidare finns det ett tak för hur mycket av läkemedelskostnaderna en person betalar varje år alla apotek ät skyldiga att erbjuda en delbetalningslösning. Tidigare stor staten som garant för betalningen men efter att apoteken omreglerats under alliansregeringen har de privata aktörerna andra finanslösningar och de som bäst behöver finasieringslösning av mediciner får oftats men inte alltid en godkänd kredit - det är alltså alliansregeringen som styrde och ställde och skapade dessa svårigehter för de som har störst behov av hjälp.

    "Och för att läkemedel inte ska kosta den enskilda för mycket så finns även högkostnadsskyddet, som också nämns i inlägget.


    Högkostnadsskyddet ger rabatt på dina läkemedelsinköp:


    Efter 2 350 kronor så betalar du inte mer för perioden. I det spridda Facebook-inlägget står det 2 250 kronor och det var nivån 2018 när inlägget skrevs. Det här gäller för en 12-månadersperiod för receptbelagda läkemedel inom läkemedelsförmånen.


    Vem betalar resten? I slutändan är det statliga medel som regionerna får i bidrag.


    ? Läkemedel kan vara en stor utgiftspost, särskilt för de som tar flera läkemedel, vilket många äldre gör, säger Martin Engman, samhällspolitisk chef på pensionärsorganisationen SPF Seniorerna.


    Men, säger han, därför finns ett högkostnadsskydd och det är viktigt att det är generöst.


    Vi frågar SPF Seniorerna om de märkt av att många äldre tvingas avstå sina mediciner på det här viset, men de har ingen uppfattning om det.


    ? I våra kontakter med medlemmar och andra seniorer har inte frågan uppkommit om att avstå från läkemedel på grund av ekonomiska skäl, säger Martin Engman.


    Om klumpsumman är för stor vid ett medicininköp så finns det vägar runt det. Apoteken är skyldiga att låta folk delbetala sina medicinräkningar.


    80-åringen hade kunnat delbetala kostnaden som nämns i exemplet för kring 150?200 kronor i månaden. Det är dock något som inte ska ha varit aktuellt, enligt kvinnan som skrev inlägget."


    Hur är det då med kostnaderna för asylsökande  - se nedan.

    "Sammantaget, det verkar helt enkelt som att den 80-åriga mannen på ett eller annat sätt i slutändan skulle ha kunnat få sin medicin.


    Den asylsökande personen då, som fick betala 50 kronor för sin medicin? Johan Wallér, vd för Sveriges apoteksförening, svarar om vad som gäller för asylsökande:


    ? Man kan inte bara gå och hämta läkemedel vind för våg, utan det är för vård som inte kan anstå. Sen är det en bedömning vad det är, men det är inte fritt fram att bara gå och hämta saker för 50 kronor utan det gäller vård som är viktig och verkligen behövs, säger han.


    Vård som inte kan vänta är inte bara akutvård, utan omfattar behandling som till exempel läkemedel mot sjukdomar och skador ?i de fall där även måttlig fördröjning bedöms kunna medföra allvarliga följder för patienten?, som det står på Vårdgivarguiden på nätet.


    ? Det kan till exempel vara akut vård eller mödrahälsovård, men även sånt som insulin till diabetiker. Det är upp till den behandlande läkaren att avgöra vilken vård som inte kan anstå, säger Hannah Davidsson på Migrationsverkets presstjänst.


    Du kan läs mer om hur det fungerar här.


    För den här typen av vård som inte kan vänta får asylsökande betala en egenavgift på 50 kronor. Resten av kostnaden kan sedan apoteken söka ersättning för hos Migrationsverket."


    Inte mycket korrekt där men det är vi vana vid då det kommer från just dig.
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?