• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Halleluja)

    Jaha så ser vardagen ut nu för tiden
    dagens skörd i grannområdet
    1 sexuell kränkning på en tonårs tjej av ett gäng killar
    1 väskryckning äldre dam som blev av med plånbok.idkort,pengar samt övrigt

    Sen dom vanliga glåporden på gatan av dessa gäng som blivit så naturliga idag så dom orkar ingen ens anmäla länge
    Tack regering ,vänstern,Centern,liberalerna för sådan trygghet vi nu lever med varje dag....

  • Padirac
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-21 18:53:57 följande:
    Inte mycket korrekt där men det är vi vana vid då det kommer från just dig.
    Jaha, så du förnekar alltså högkostnadsskydd, finansiering och att den som skrivit det urpsrungliga inlägger säger att det som sprids ändrats.. så kan det ju vara Tomte

    Eller vill du speca vad som inte är korrekt?
  • Anonym (Halleluja)

    Jaha så ser vardagen ut nu för tiden
    dagens skörd i grannområdet
    1 sexuell kränkning på en tonårs tjej av ett gäng killar
    1 väskryckning äldre dam som blev av med plånbok.idkort,pengar samt övrigt

    Sen dom vanliga glåporden på gatan av dessa gäng som blivit så naturliga idag så dom orkar ingen ens anmäla länge
    Tack regering ,vänstern,Centern,liberalerna för sådan trygghet vi nu lever med varje dag....

    stackars tjej 
    https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/har-ar-omtalade-valdsfilmen-fran-malmo/

    D
    et är inte klokt att vissa fortfarande inte ser några problem med hur landet styrs...
    ?Ni som fattat rösta rätt nästa gång vi måste styra upp detta och det finns absolut ingen tilltro eller engagemang hos etablissemanget som sitter på sina feta löner och  varken ser,hör eller säger något  

  • Akidoki
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-21 19:05:42 följande:

    Jaha så ser vardagen ut nu för tiden

    dagens skörd i grannområdet

    1 sexuell kränkning på en tonårs tjej av ett gäng killar

    1 väskryckning äldre dam som blev av med plånbok.idkort,pengar samt övrigt

    Sen dom vanliga glåporden på gatan av dessa gäng som blivit så naturliga idag så dom orkar ingen ens anmäla länge

    Tack regering ,vänstern,Centern,liberalerna för sådan trygghet vi nu lever med varje dag....

    stackars tjej 

    www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/har-ar-omtalade-valdsfilmen-fran-malmo/

    Det är inte klokt att vissa fortfarande inte ser några problem med hur landet styrs...

    ?Ni som fattat rösta rätt nästa gång vi måste styra upp detta och det finns absolut ingen tilltro eller engagemang hos etablissemanget som sitter på sina feta löner och  varken ser,hör eller säger något  


    Själv blev jag påhoppad, bokstavligen, av en helsvensk kille i högstadiet. Han sparkade i min stolsrygg inne i ett klassrum, och började slåss då jag protesterade.

    Ett gäng killar i klassen ovanför roade sig med att stoppa mig i korridorerna, oklart vad de ville annat än att få uppmärksamhet.

    De gillar dig nog, hette det då.

    Den gemensamma nämnaren är inte etnicitet, utan kön.
  • Anonym (INGEN)

    INGEN RÖSTAR FÖR INVANDRINGEN!

    DET FINNS INGET POLITISKT PARTI IDAG SOM SERIÖST VILL STOPPA ELLER BEGRÄNSA INVANDRINGEN.

    SD VILL INTE ENS GÅ UR EU. DET ÄR BRYSSELS SOM BESTÄMMER HUR/VAR/NÄR VI TAR OCH VILKA.

    DET SOM SKER I LANDET ÄR INGEN SLUMP. INVANDRARE TAS INTE IN AV GODHET.

    SVERIGE SÄLJER VAPEN OCH BEGÅR BROTT I DESSA LÄNDER, SKAPAR KAOS,OCH SER TILL ATT MÄNNISKORNA DÄR FÖRFLYTTAS. DE *VILL* HA UNGA INVANDRARMÄN HÄR.

    ALLT GÅR ENLIGT PLANEN.

  • Anonym (xyz)
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-21 19:05:42 följande:

    Sen dom vanliga glåporden på gatan av dessa gäng som blivit så naturliga idag så dom orkar ingen ens anmäla länge
    Tack regering ,vänstern,Centern,liberalerna för sådan trygghet vi nu lever med varje dag....


    Du glömde Miljöpartiet.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (xyz) skrev 2020-09-21 20:34:09 följande:
    Du glömde Miljöpartiet.
    Ok, du skrev "regering", dvs Socialdemokraterna och Miljöpartiet.
  • Anonym (Tuppis)

    Såg Oskar Sjöstedt igår på tv. Han tog ett exempel på en ung afghan med "lägre intellekt" som kommit hit och tyckte att vi skulle istället attrahera invandrare med högre intellekt. Min första tanke var deras egna partiledares ord för något år sedan som sa att vi borde hjälpa de som behöver det mest. Hur ska vi ha det egentligen?

  • Padirac
    storpappan skrev 2020-09-22 09:29:41 följande:
    Det ser mörkt ut för kriminalvården!
    Satsningen på polisen och insatser mot kriminella tillsammans med skärpta starff har gett effekt.

    Istället för att de kriminella aldrig lagförs så fyller de nu upp häkten och fängelser som blir över fulla.

    Heja riksdag och regering som får saker att hända
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?