• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    KillBill skrev 2020-09-22 17:38:13 följande:

    Heja! Nordiska motståndsrörelsen MNR är en olaglig organisation och måste därför upplösas. Det slår Finlands högsta domstol fast i en dom.  


    www.dn.se/varlden/finlands-hd-forbjuder-nmr/
    Ja och?

    Innebär det att vi skall ha fler flyktingar och  övriga invandrare människor i detta land?

    Nej, jag tycker många har uppvisat sig att de inte kan sköta sig eller är tacksamma.

    Senast som idag såg jag en invandrargrupp som skrek något elakt till Vänsterpartier som var på stan. Helt oprovocerat. Antingen vet de inte vad Vänsterpartiet står för eller så tar de helt enkelt för givet till detta land, med andra ord,  inte tacksamma.

    Vi kan faktiskt klara oss helt fantastiskt utan NMR och invandrare ifrån muslimska länder.

    Detta land är otroligt oroligt och jag fattar seriöst inte hur många fler inte har hunnit insett det.
  • KillBill

    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-09-22 19:06:02 följande:
    Ja och?

    Innebär det att vi skall ha fler flyktingar och  övriga invandrare människor i detta land?

    Nej, jag tycker många har uppvisat sig att de inte kan sköta sig eller är tacksamma.

    Senast som idag såg jag en invandrargrupp som skrek något elakt till Vänsterpartier som var på stan. Helt oprovocerat. Antingen vet de inte vad Vänsterpartiet står för eller så tar de helt enkelt för givet till detta land, med andra ord,  inte tacksamma.

    Vi kan faktiskt klara oss helt fantastiskt utan NMR och invandrare ifrån muslimska länder.

    Detta land är otroligt oroligt och jag fattar seriöst inte hur många fler inte har hunnit insett det.

    Det var bara ett konstaterande att Finland nu tar i med hårdhandskarna mot främlingsfientliga och rasistiska NMR. Tyckte det var passande att nämna det i den här typen av tråd där mycket rasism ventileras.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    storpappan skrev 2020-09-22 20:36:41 följande:

    Kanske postad tidigare men ett talande exempel på hur MV prioriterar!


    Du är ta mig inte sann. Nu drar du dig inte ens för att publicera klipp från den rasistiska högernationalistiska tidningen Fria tider som SDs tidigare vikarierande partiledare klassificerade som fascistisk.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    storpappan skrev 2020-09-22 20:36:41 följande:

    Kanske postad tidigare men ett talande exempel på hur MV prioriterar!


    Låter som en tråd på Flashback ...
  • Anonym (Hel svensk)
    KillBill skrev 2020-09-22 19:46:24 följande:

    Det var bara ett konstaterande att Finland nu tar i med hårdhandskarna mot främlingsfientliga och rasistiska NMR. Tyckte det var passande att nämna det i den här typen av tråd där mycket rasism ventileras.


    Du har inte tänkt på att det kanske är våra politiker som har fått svenskarna till att bli "rasister" pga deras ansvarlösa invandringspolitik?

    Ingen kan väl ha undgått att se hur det har blivit i vårat land förutom dom som gör som Löfven och hans anhängare, blundar och stoppar ner huvudet i sanden för problemen dom har skapat.

    Men det är som vanligt så fort någon påpekar någonting så drar man rasist kortet direkt!!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-09-22 20:48:07 följande:

    Du är ta mig inte sann. Nu drar du dig inte ens för att publicera klipp från den rasistiska högernationalistiska tidningen Fria tider som SDs tidigare vikarierande partiledare klassificerade som fascistisk.


    Fria Fantasier är propagandaorgan för lightnazisterna i AfS.
    Another wild hearted woman
  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    KillBill skrev 2020-09-22 19:46:24 följande:
    Det var bara ett konstaterande att Finland nu tar i med hårdhandskarna mot främlingsfientliga och rasistiska NMR. Tyckte det var passande att nämna det i den här typen av tråd där mycket rasism ventileras.

    Jag ber om ursäkt för min tidigare inlägg. Jag läste din inlägg för adnra gången och kan bara hålla med om glädjen att NMR skall försvinna!


    Vore en god idé om NMR och AFS gick bort och alla deras röster går till SD istället. Det skulle få Sverige att stoppa invandringen och bry sig om sina männsikor som redan bor här! Bry sig om på en ritkig nivå!!

  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    Anonym (Hel svensk) skrev 2020-09-22 22:37:55 följande:
    Du har inte tänkt på att det kanske är våra politiker som har fått svenskarna till att bli "rasister" pga deras ansvarlösa invandringspolitik?

    Exakt! Många har börjat avsky människor ifrån Mellanöstern just p.g.a hur slarvigt vi har haft det med invandringen.

  • Anonym (sådär)
    KillBill skrev 2020-09-22 17:28:17 följande:

    Sedan har en hel del kriminella mentala besvär. 


    Jag tror den största mentala besväret är att de fått lära sig att det är fritt fram att begå brott i Sverige då risken för att man åker dit på det är liten och om man mot förmodan skulle åka dit på det så är straffen skrattretande låga och fängelsevisten något som mer liknar ett hotell i jämförelse med många andra länder.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-09-24 00:25:29 följande:

    Jag ber om ursäkt för min tidigare inlägg. Jag läste din inlägg för adnra gången och kan bara hålla med om glädjen att NMR skall försvinna!


    Vore en god idé om NMR och AFS gick bort och alla deras röster går till SD istället. Det skulle få Sverige att stoppa invandringen och bry sig om sina männsikor som redan bor här! Bry sig om på en ritkig nivå!!


    Mycket bra att de tar tag i det, dock har ju finland en bråldel av Sveriges invandring och betydligt mindre integrationsproblem som stor invandring ibland för med sig, mycket mindre klyftor än Sverige och en fungerande rätts och polisväsende.

    Så deras förutsättningar för att ta tag i högerextremistiska grupper är ju oändligt mycket bättre än Sveriges.
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?