• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-28 19:39:15 följande:

    Tyvärr är det så att stora delar av invandrare idag bedriver en systematiskt lurande av våra sociala system .

    Någon har nämnt en så hög siffra som 20% av den som kommer hit.

    Södertälje stad har sparat 40 miljoner senaste året då man börjar granska dessa bidrag som ej skulle delats ut , frågan är bara hur får man tbax pengarna ? knappast troligt att det går.

    ??Stackars pensionärer som byggt upp landet och lever i fattigdom pga detta och dom skulle vara deras framtid för en tryggad pension, skrattretande är vad det är.

    Är det inte stenar som kastas är det,våld,droger,våldtäckter,upplopp, skjutningar, skadegörelse, hot , indrivningar hos seriösa företagare, hedersmord , tvångsgifte, religiösa påtryckningar, lägg därtill en nu skola som presterar sämre resultat än de flesta övriga länder i Europa ser bra ut det när för framtiden.???

    Rösta rätt nästa gång de andra gängen som styr nu vet vi resultatet av...


    All fusk och utnyttjande av vårt välfärdssystem är vidrigt oavsett vem som gör det. Likaså att smita undan från att betala skatt (panamaläckan tex) men det pratar ingen om.
  • Anonym (Hel svensk)
    nihka skrev 2020-09-25 21:53:45 följande:

    Att inbilla sig vad andra människor har "fått lära sig" är inte att öppna ögonen utan att stänga dem i gå in i sin fantasivärld.


    Är du nöjd över hur det ser ut i Sverige idag? Är du nöjd med hur vår Regering har skött invandringspolitiken i vårt land? Vad tycker du rent allmänt om allt skit som händer i Sverige?

    Eller lever du i en fantasivärld där allt är perfekt och alla är glada och nöjda med hur det har blivit?
  • nihka
    Anonym (Hel svensk) skrev 2020-09-28 21:43:30 följande:
    Är du nöjd över hur det ser ut i Sverige idag? Är du nöjd med hur vår Regering har skött invandringspolitiken i vårt land? Vad tycker du rent allmänt om allt skit som händer i Sverige?

    Eller lever du i en fantasivärld där allt är perfekt och alla är glada och nöjda med hur det har blivit?
    Så du anser att invandrare "fått lära sig att det är fritt fram att begå brott i Sverige då risken för att man åker dit på det är liten och om man mot förmodan skulle åka dit på det så är straffen skrattretande låga och fängelsevisten något som mer liknar ett hotell i jämförelse med många andra länder"?

    Det är nämligen det jag menar är personens fantasier.

    Herre gud. Invandrare som sysslar med kriminalitet är en ytterst liten andel av alla invandrare och den stora andel skötsamma invandrare ska ska inte belastas för det. De allra flesta har inte ett endaste dugg "lärt sig" något dylikt lika lite som jag "lärt mig" att det är OK att meja ner ungdomar som Breivik.

    Ja, i stort sett nöjd även om det alltid finns saker att ta itu med som exempelvis gängkriminalitet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Hel svensk)
    nihka skrev 2020-09-29 00:06:50 följande:

    Så du anser att invandrare "fått lära sig att det är fritt fram att begå brott i Sverige då risken för att man åker dit på det är liten och om man mot förmodan skulle åka dit på det så är straffen skrattretande låga och fängelsevisten något som mer liknar ett hotell i jämförelse med många andra länder"?

    Det är nämligen det jag menar är personens fantasier.

    Herre gud. Invandrare som sysslar med kriminalitet är en ytterst liten andel av alla invandrare och den stora andel skötsamma invandrare ska ska inte belastas för det. De allra flesta har inte ett endaste dugg "lärt sig" något dylikt lika lite som jag "lärt mig" att det är OK att meja ner ungdomar som Breivik.

    Ja, i stort sett nöjd även om det alltid finns saker att ta itu med som exempelvis gängkriminalitet.


    Du är fanimig lika blind som sossarna är.

    Tacka fan för att det ser ut som det gör i Sverige när vi har människor som totalt förnekar det som händer i vårt land nu. Är det någon som fantiserar så är det du som inte vill inse verkligheten. Att försöka diskutera med en vägg som inte inser verkligheten är som att försöka få en sosse att inse verkligheten och det är totalt meningslöst. Allt är väl Fake News enligt dig.

    Herregud, sluta blunda och öppna upp ögonen om du nu har några överhuvudtaget.
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (Hel svensk) skrev 2020-09-29 01:22:19 följande:
    Du är fanimig lika blind som sossarna är.

    Tacka fan för att det ser ut som det gör i Sverige när vi har människor som totalt förnekar det som händer i vårt land nu. Är det någon som fantiserar så är det du som inte vill inse verkligheten. Att försöka diskutera med en vägg som inte inser verkligheten är som att försöka få en sosse att inse verkligheten och det är totalt meningslöst. Allt är väl Fake News enligt dig.

    Herregud, sluta blunda och öppna upp ögonen om du nu har några överhuvudtaget.
    Ja vissa är verkligen så verklighetsfrämmande så bry dig Inte det är som att prata med en vägg . SFI kursen var tyvärr inte tillräcklig för ingen som kan läsa kan missa utvecklingen vilket förnekande ganska kul egentligen   
  • nihka
    Anonym (Hel svensk) skrev 2020-09-29 01:22:19 följande:
    Du är fanimig lika blind som sossarna är.

    Tacka fan för att det ser ut som det gör i Sverige när vi har människor som totalt förnekar det som händer i vårt land nu. Är det någon som fantiserar så är det du som inte vill inse verkligheten. Att försöka diskutera med en vägg som inte inser verkligheten är som att försöka få en sosse att inse verkligheten och det är totalt meningslöst. Allt är väl Fake News enligt dig.

    Herregud, sluta blunda och öppna upp ögonen om du nu har några överhuvudtaget.
    Nej, jag är inte blind. Jag ser att rasism frodas när människor vill belasta alla invandrare för vad en liten andel av dem gör.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-29 06:51:46 följande:
    Ja vissa är verkligen så verklighetsfrämmande så bry dig Inte det är som att prata med en vägg . SFI kursen var tyvärr inte tillräcklig för ingen som kan läsa kan missa utvecklingen vilket förnekande ganska kul egentligen   
    Tur för dig att ingen går på den texten med rödpennan
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-29 18:23:32 följande:
    Nej, jag är inte blind. Jag ser att rasism frodas när människor vill belasta alla invandrare för vad en liten andel av dem gör.
    Njae, alltså visst stämmer det du säger, men jag tycker mig ofta se en precis lika kategorisk och många ggr väldigt naiv motpol där man tar allt invandrare gör i försvar och har en väldigt daltande attityd där man ser invandrare som ständiga offer.

    Att det faktiskt finns väldigt många idioter bland både svenskar och invandrare ska inte sopas under mattan av rädsla för att någon ska dra fram rasistkortet.
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?