• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (s)
    Padirac skrev 2020-10-03 17:36:42 följande:
    Och då vill du att nyssnazisternas ledande företrädare som fortfarande sieg heil'ar ska styra landet istället?

    Har dessa klåpare med hjärndöda uttalanden och nazivurmare svaret för att lösa de problem du ser i Sverige idag enligt dig?
    Nazisterna finner man i NMR och möjligtvis AFS. SD har tagit stort avstånd från NMR och vill till och med förbjuda de. SD är inte nazister, lika lite nazister som S är kommunister. Sluta använda skällsord. 

     
  • Anonym (s)
    Padirac skrev 2020-10-03 17:30:35 följande:
    vill begränsa fri media, public service. Dödshoten riskerar att tysta demokratin - det är vad SD
    Hade det varit okej om alla på SVT och SR hade röstat på AFS och SD?
    Hade det varit okej då för dig? Om inte så hycklar du.
  • Padirac
    Anonym (s) skrev 2020-10-03 17:37:41 följande:
    Public service måste reformeras eftersom de varit partiska, speciellt vissa delar, exempelvis p3. De gjorde någon undersökning för några år sedan som visade att nästan alla inom Public Service röstade på antingen S, V eller MP. Nästan samtliga gjorde det. Då får man en kvalitet utefter det också. Eller hade du tyckt det vore okej om samtliga på Public Service röstade på AFS eller SD?
    Hade det varit okej? Eller är det bara okej för att de råkar rösta som dig själv?

    Sedan finns de dock en liten del inom Public Service som sköter sig. Bland annat Janne Josefsson som själv vittnat om hur vinklat det varit i alla år och hur oliktänkande har tystats ner.  


    Tja, jag röstar ju på nästan alla partier som idag finns representerade i riksdagen - så visst ser jag inga problem med vad folk röstar på så länge de inte driver partipolitik på sin arbetsplats. Undersökningar visar att det inte är anställdas politiska övertygelser som avgör hur det utför sitt arbete. En Volvo är en Volvo oavsett den är monterad av en kommunist eller nazist.  Det är andra saker som avgör Volvons kvalitet och funktion, detsamma gäller PS ensligt undersökningar som länkats tidigare i PS-tråden av PS-kritiker.

    Men vill du ha en politiserad PS? istället för en PS som styrs av nyhetsvärderingar som bygger på journalistiska och nyhetsredaktioners förhållanden. 

    Men flytta detta till PS -tråden istället, här är det OT
  • Anonym (s)
    mari123 skrev 2020-10-03 17:39:41 följande:

    HOPPSAN vilken tuff tråd. Man sätter kvällsmackan i strupen  


    Av vadå? Att det våldtas överfalls kvinnor varje vecka runt om i landet som våldtas eller att vi har kriminella klaner som upprätthåller vägspärrar?

    Det är ju sanningen. Senast för någon vecka sedan blev en kvinna överfall av flera män som brutalt våldtog henne. Det sker överallt numera och resulterar bara i en enskild notis. Statistik som Uppdrag granskning på SVT släppte visade att 85% av de som begår överfallsvåldtäkter är utlandsfödda. Och det är därför dessa brott ökat, eftersom migrationen ökat. Det är ett samband.
      
    ">

  • Padirac
    Anonym (s) skrev 2020-10-03 17:40:05 följande:
    Nazisterna finner man i NMR och möjligtvis AFS. SD har tagit stort avstånd från NMR och vill till och med förbjuda de. SD är inte nazister, lika lite nazister som S är kommunister. Sluta använda skällsord. 

     
    Så det där sieg heil'andet och MKs snack om lite nazism och antidemokratiska idéer är inte nazistiskt Tomte

    www.expressen.se/nyheter/sd-toppens-rasism-och-nazivurm-i-dold-chatt-hell-seger/





    Hur kommer det sig att SD verkar vara en plantskola för nazister - det går ju 13 på dussinet - de poppar ju upp om och om igen i och nära SDs högsta ledning.

     
  • Padirac
    Anonym (s) skrev 2020-10-03 17:40:05 följande:
    Nazisterna finner man i NMR och möjligtvis AFS. SD har tagit stort avstånd från NMR och vill till och med förbjuda de. SD är inte nazister, lika lite nazister som S är kommunister. Sluta använda skällsord. 

     
    AfS har enligt SDs MK mer fascistiska idéer  - det var enligt utsaga därför de uteslöts då de var SDs ungdomsförbund.

    Det finns säkert nazister och fascister i AfS. i SD finns de också - det  utesluts hela tiden nya nazzar ur SD. Personer som arbetar högt upp i partiets organisation och ledning. Kräks
  • Anonym (s)
    Padirac skrev 2020-10-03 17:54:31 följande:
    AfS har enligt SDs MK mer fascistiska idéer  - det var enligt utsaga därför de uteslöts då de var SDs ungdomsförbund.

    Det finns säkert nazister och fascister i AfS. i SD finns de också - det  utesluts hela tiden nya nazzar ur SD. Personer som arbetar högt upp i partiets organisation och ledning. Kräks
    Det finns säkert massvis med rasister inom alla partier. Janne Josefsson beskrev själv detta:

    ">

  • Padirac
    Anonym (s) skrev 2020-10-03 17:49:27 följande:
    Av vadå? Att det våldtas överfalls kvinnor varje vecka runt om i landet som våldtas eller att vi har kriminella klaner som upprätthåller vägspärrar?

    Det är ju sanningen. Senast för någon vecka sedan blev en kvinna överfall av flera män som brutalt våldtog henne. Det sker överallt numera och resulterar bara i en enskild notis. Statistik som Uppdrag granskning på SVT släppte visade att 85% av de som begår överfallsvåldtäkter är utlandsfödda. Och det är därför dessa brott ökat, eftersom migrationen ökat. Det är ett samband.
      
    " target="_blank">

    SD själva har högre andel kriminella i partiet än andelen invandrare som är kriminella - jag undrar när du tycker att vi ska tag i det problemet. Eller är det en trivialitet det också precis som du försvarar dödshot mot journalister för att en stor andel av PS medarbetare röstar på enligt dig fel parti.   

    Det finns många gamla unkna ostar i ditt resonemangKräks 
  • KillBill
    Anonym (s) skrev 2020-10-03 17:49:27 följande:
    Av vadå? Att det våldtas överfalls kvinnor varje vecka runt om i landet som våldtas eller att vi har kriminella klaner som upprätthåller vägspärrar?

    Det är ju sanningen. Senast för någon vecka sedan blev en kvinna överfall av flera män som brutalt våldtog henne. Det sker överallt numera och resulterar bara i en enskild notis. Statistik som Uppdrag granskning på SVT släppte visade att 85% av de som begår överfallsvåldtäkter är utlandsfödda. Och det är därför dessa brott ökat, eftersom migrationen ökat. Det är ett samband.
      
    ">

    Intressant ändå att överfallsvåldtäkterna inte har ökat de 10 senaste åren (snarare har de minskat och att överfallsvåldtäkterna bara utgör en liten del av alla våldtäkter..

    www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/bra-overfallsvaldtakterna-har-inte-okat


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?