• Emmo77

    Någom mer 40+ som är gravid med bf mars/april 21

    Är gravid med 3:e barnet, haft 2 missfall under ett år så är nervös men hoppas det går vägen denna gång. Privat vul igår.....6+3 så lite kortare än jag hoppats men.....

    Känns som lång väg att gå, roligare att dela med någon

    Mina grabbar är 13 o 6 år

  • Svar på tråden Någom mer 40+ som är gravid med bf mars/april 21
  • Stefania77
    Jen1977 skrev 2020-09-14 14:30:28 följande:
    Skulle inte vara ett frågetecken utan ett hjärta!
    Hoppas du ar ok?
  • Emmo77
    Stefania77 skrev 2020-09-14 12:06:45 följande:

    Hur gick det?


    Tiden är på fredag tänker behålla den så de kan se om allt kommit ut och ev även kolla mitt myom, om d växt....kan det vara en av anledningarna till missfall..
  • Stefania77
    Heltlämplig skrev 2020-09-13 15:40:08 följande:

    Hej! Jag är 43 och väntar mitt 5:e barn. Min äldsta är 23 år och yngsta 10 år. Är i v. 13. På to ska jag på UL och ta nipt test. Är lite spänd inför det.. Får man reda på kön när man får svar på nipt och hur lång tid får man vänta på svar, någon som vet?


    hej,
    Hur gàr det fòr dig?
    far jag fraga om du fick IVF eller har allt skett "naturligt"?
  • Jen1977
    Stefania77 skrev 2020-09-14 16:12:38 följande:

    Hoppas du ar ok?


    Hej!

    Tack snälla för att du frågar. Jag är ok men ledsen såklart. Visste inte om jag skulle skriva om det här. Tänkte att det kanske skulle skrämma upp andra. Men om ingen vågar skriva om det så blir det också konstigt. För risken finns ju alltid oavsett ålder. Nu har väl de flesta här gjort ngt VUL redan och kanske hört hjärtslag. Mitt lillas hjärta slutade tydligen slå i v 8+1. Att det gick fel för oss den här gången minskar ingen annans chans iaf!

    En efterlängtad bebis kommer förhoppningsvis till oss någon gång om allt vill sig väl. Det här var första MA (tror jag fått ett tidigt MF en gång) för mig så alla som gått igenom det tidigare kan jag känna har förtur nu. Bli inte skrämda över att det gick fel för mig. Unna er att tänka "det var iaf inte jag". Det är helt naturligt när man är över 40.

    Lycka till med era små bebisar!
  • Stefania77
    Jen1977 skrev 2020-09-15 17:05:54 följande:
    Hej!

    Tack snälla för att du frågar. Jag är ok men ledsen såklart. Visste inte om jag skulle skriva om det här. Tänkte att det kanske skulle skrämma upp andra. Men om ingen vågar skriva om det så blir det också konstigt. För risken finns ju alltid oavsett ålder. Nu har väl de flesta här gjort ngt VUL redan och kanske hört hjärtslag. Mitt lillas hjärta slutade tydligen slå i v 8+1. Att det gick fel för oss den här gången minskar ingen annans chans iaf!

    En efterlängtad bebis kommer förhoppningsvis till oss någon gång om allt vill sig väl. Det här var första MA (tror jag fått ett tidigt MF en gång) för mig så alla som gått igenom det tidigare kan jag känna har förtur nu. Bli inte skrämda över att det gick fel för mig. Unna er att tänka "det var iaf inte jag". Det är helt naturligt när man är över 40.

    Lycka till med era små bebisar!
    Massa posetiv energi till dig och din familj. {#emotions_dlg.flower}
    Lycka till med allt
  • Lovis81

    Blir 40 i april, bf 21/5 2021. Så om allt går vägen, så är jag 40 när min tredje välkomnas till världen. ????

    Har dock haft 2 missfall, så vi är försiktigt glada. Har sagt att det är kroppen som tar beslutet. Så jag avvaktar med att boka tid till bm.

    Mina två är 11 och 8 år, som har andra pappor.

    Detta är inget planerat beslut, utan vi lät ödet bestämma åt oss. ????

    Men mina tankar rör tyvärr mycket, vad omgivningen ska tycka. På jobbet mitt har en 27 åring just fått barn, en 25 åring och en 23 åring väntar.. och så kommer jag. ????

    Någon annan som har såna tankar?

  • isabelle81
    Lovis81 skrev 2020-09-17 11:09:41 följande:

    Blir 40 i april, bf 21/5 2021. Så om allt går vägen, så är jag 40 när min tredje välkomnas till världen. ????

    Har dock haft 2 missfall, så vi är försiktigt glada. Har sagt att det är kroppen som tar beslutet. Så jag avvaktar med att boka tid till bm.

    Mina två är 11 och 8 år, som har andra pappor.

    Detta är inget planerat beslut, utan vi lät ödet bestämma åt oss. ????

    Men mina tankar rör tyvärr mycket, vad omgivningen ska tycka. På jobbet mitt har en 27 åring just fått barn, en 25 åring och en 23 åring väntar.. och så kommer jag. ????

    Någon annan som har såna tankar?


    Nästan samma som mig då men jag hinner precis få innan jag blir 40 ;) På mitt jobb är det några som är gravida och jag är äldst. Dock så jobbar vi med gravida/nyförlösta så vi har ju många som är 40+ med första :)

    Jag avvaktar nog också lite till med att kontakta mvc, hade ett missfall -1805 (mitt första och förhoppningsvis enda) och vår yngsta är född -1905. Oplanerat här med, mannen skulle sterilisera sig men jag var öppen för en till :) och man vet ju hur barn blir till ;)
    Väntar femte barnet :)
  • megsi
    Stefania77 skrev 2020-09-14 12:15:28 följande:

    Hej, 43 och vàntar mitt andra barn i April 21. 

    Jag hàller dock  pà att googla pà ett osunt sàtt om àlder och missfall.  Det kànns redan hopplòst fòr det verkar som alla 40+ àtminstonne har ett eller ett par missfall i bagaget. ..

    Kommer inte kunna slappna av fòrràn jag kànner en spark.


    För lite tröst så fick jag mitt sista barn mär jag var 45 och inga missfall har jag fått. Lycka till.
Svar på tråden Någom mer 40+ som är gravid med bf mars/april 21