• Baconpie

    BIM Oktober 2020 - Första barnet

    Hej,

    Så startar jag då ännu en ny tråd för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

    Hoppas att oktober bringar fruktbarhet för oss alla. 

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet
  • Sandans
    NatMar005 skrev 2020-10-12 18:06:11 följande:

    Insåg precis att oktober är kört för mig som fick mens 9/10. Bim oktober ha rliksom redan varit för mig ju, hehe. Så jag får väl önska alla er andra lycka till nu istället och söka mig till bim november då. <3


    Samma här. Fick mens förra veckan. Bim första veckan i november istället. Önskar också er alla lycka till :)
  • NatMar005
    Jenzia skrev 2020-10-11 16:22:56 följande:

    Välkommen! Det låter konstigt med positivt ägglossningstest den 6/10 och att mensen kom 3 dagar senare. Förhoppningsvis får du en mer normal cykel denna månaden!


    Då jag inte har någon mer bim för oktober kommer jag invänta november-gruppen. Men innan dess ville jag bara säga att jag i dagarna har läst att man kan få positiva äl-test dagarna innan mens. Om det stämmer så var drt nog därför mina äl-test var positiva och att äl antingen inte inträffade den här månaden alt. Tidigare. :)
  • Steeph

    Blinkande gubbe idag, cd 14! får hoppas på att fast gubbe kommer snart och att ÄL kommer om några dagar! Ni som tar stor dos d vitamin, när tar ni den i förhållande till ÄL/ÄL test?

  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-10-12 19:08:35 följande:

    Blinkande gubbe idag, cd 14! får hoppas på att fast gubbe kommer snart och att ÄL kommer om några dagar! Ni som tar stor dos d vitamin, när tar ni den i förhållande till ÄL/ÄL test?


    Weho!!! Jag brukar ta den vid peak, men har också tagit den vid ett tillfälle när det kändes som att ägglossningen segade för länge. Då kom ägglossningen 3 dagar senare

    Hejja hejja iaf! Vill ju ha sällis på andra sidan ägglossning
  • CairoCarro
    Jenzia skrev 2020-10-12 17:06:07 följande:
    Alltså, jag är en suuuuperfräsch tanta Känner mig inte gammal, men tyvärr sjunker ju fertiliteten hos kvinnor drastiskt efter 35 år  

    Åhhh, vad fint! Haha, tycker inte alls det hade varit freaky! Jag hade själv kunnat skriva samma sak, ibland känner man bara saker på sig Jag ska tänka fina affirmationer om dig och din flicka! <3 

    Jag och min man kämpar på med heminseminationer, ibland får vi till det på mindre viktiga dagar under den fertila perioden, men i stort sett aldrig vid ägglossning Prestationsångesten blir för mycket...Det kan så klart minska våra chanser, men bara om det är något fel på hans sperma, och det vet vi ju inte än. 

    Har du helt lagt ägglossningstester på hyllan? Jag hade nog nästan kunnat göra det, för nu känner jag väl igen mina vattniga flytningar (ca 4-5 dagar innan ägglossning) och sen kommer äggviteflytningar 2-3 dagar innan själv ägglossningen). Sen brukar jag ha äggviteflytningar ytterligare 1-2 dagar. Så enbart utifrån flytningarna hade jag nog kunnat pricka in ägglossning rätt bra. Men jag tycker fortfarande det är lite kul med stickorna (de är ju också de enda som jag får positivt på ). 

    Vad tråkigt att höra att du har det kämpigt just nu =( Men ja, du ska ju räkna första dagen med färskt rött blod som cd1. Om du redan nu börjat få spottings så skulle det kunna innebära att ditt östrogen är högt för att vara lutealfas, det vill säga i relation till progesteronet, då kan man få spottings (källa Vulverine). Hur känns cykeln annars? Har du haft ont i dina bröst? Har du haft mycket humörsvängingar? Om du är osäker på om du haft ägglossning eller inte så hade jag tagit tempen och jämfört med vad du brukar ha i follikulära fasen. Om du haft ägglossning så bör du ligga minst 0.3 över det oavsett när på dagen du tempar.

    Men bara ut med frustrationen! Den har du ändå ingen nytta av. Tänk på att du göra vad du kan för att stabilisera systemet. Du äter bra, du försöker stressa mindre, träna lagom mycket och du har regelbundet sex med din man! Mycket mer än så kan du inte riktigt göra, kroppen är ett mysterium! =/ Stor kram till dig i alla fall <3
    Haha, såklart du är, förväntade mig inget mindre än det Flört det är ju ingen ålder idag! Men jo det är ju tyvärr så, inget kul att tänka på! Men nog har vi ändå mer än tillräckligt med tid kvar på vår sida för att hinna med detta. Åh tack, vad fint av dig <3 Ska affirmera positiva tankar om Walter jag med Skrattande

    Åh, jag fattar.. Blir det några dagar innan då iaf? Att ha sex på samma dag som ÄL kan ju t o m vara lite för sent så så länge man har det innan så är det ju bra. Men det blir verkligen mycket prestationsångest, min man har tyckt samma. Nu senast när jag inte tog test så blev det ju en ganska utdragen period för oss så sista gången så kände jag verkligen att jag bara ville få det överstökat, ingen höjdare direkt haha. 

    Nu senast gjorde jag det, hade några kvar sedan innan men de tog slut innan jag fick nån peak och sedan köpte jag inte fler. Jag vill egentligen kunna veta, men jag har upplevt att jag fått fertila flytningar som skiljer sig flera dagar från peaken på testen och det skapar massa stress.. Och två gånger när jag kontrolltestat med enkel sticka efter peak med digitalt test så har det varit blandade resultat. En gång jättetydlig peak även på stickan och en gång i princip blankt. Så jag vet inte vad jag ska tro. Har du märkt någon skillnad mellan hur träffsäkra olika tester är? Hmm om östrogen är högt, vad kan det bero på? Det blir väl så om man inte ägglossar antar jag, men kan det även finnas andra anledningar? Denna cykel har jag haft väldigt lite symtom. Jag får jätteömma bröst typ varannan eller var tredje cykel, och däremellan ingenting. Också ganska skumt. Jag brukar dock få PMS en vecka innan mens, 1-2 dagar då jag känner mig jäättedeppig. Det stämmer väl eventuellt med denna cykeln, för igår på dag 21 satt jag och tokgrät på kvällen och hulkade om alla hemlösa människor man ser på gatorna här. Tungan ute

    I morse ringde jag en jättebra fertilitetsklinik och fick tid om två veckor. Ska träffa en professor i reprokduktiv endokrinologi, så att vi kan djupdyka i alla mina värden, så jag hoppas verkligen att vi kan få mig på banan igen. Man kan även få komma varje dag och följa ägglossning via blodprov, så det är jag peppad på nu! Två veckor känns som en evighet nu bara.. När beräknar du BIM nu? Kramar till dig!
  • pyjamasparty22

    Är mellan äl- mens.. men känner inga symptomer.. är det för man tappat hoppet eller varför känner man ingen ?

  • toenail
    pyjamasparty22 skrev 2020-10-12 21:56:13 följande:

    Är mellan äl- mens.. men känner inga symptomer.. är det för man tappat hoppet eller varför känner man ingen ?


    Samma här. Men jag tänker också att vissa inte får symptom förrän ett tag senare så jag hoppas ändå på graviditet. Känner mig helt normal, inte svullen alls, ingen molvärk eller nånting. När har du bim?
  • victorian93
    pyjamasparty22 skrev 2020-10-12 21:56:13 följande:

    Är mellan äl- mens.. men känner inga symptomer.. är det för man tappat hoppet eller varför känner man ingen ?


    Hej, jag plussade i lördags, har bim imorgon och jag hade inga symtom alls. Visst jag hade haft lite ägglossningssmärtor men jag var inte alls säker på vad det betydde och trodde att det lika väl kunde vara tarmarna jag kände. Skulle jag inte gått ut på en 25 års fest hade jag inte testat så tidigt iom att jag inte kände något alls och var så inställd på att det skulle vara negativt. Har fortfarande inte så mkt symtom så jag antar att de kommer ;) Lycka till!
  • toenail
    victorian93 skrev 2020-10-13 08:16:08 följande:

    Hej, jag plussade i lördags, har bim imorgon och jag hade inga symtom alls. Visst jag hade haft lite ägglossningssmärtor men jag var inte alls säker på vad det betydde och trodde att det lika väl kunde vara tarmarna jag kände. Skulle jag inte gått ut på en 25 års fest hade jag inte testat så tidigt iom att jag inte kände något alls och var så inställd på att det skulle vara negativt. Har fortfarande inte så mkt symtom så jag antar att de kommer ;) Lycka till!


    Det här ger mig hopp! Jag hade molvärk på ÄL+5 och 6 men sen har jag inte känt något alls så jag hoppas ändå att det är som för dig att jag inte känner några symptom fören lite senare.. stort grattis till ditt plus!!! =) Är det din första?
Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet