• Anonym (suck)

    Jättelite ont i halsen och varit hemma 1 vecka. Kollegor vill att jag ska arbeta

    Varit hemma med i 1 vecka hosta och halsont. Ingen feber men har kvar lite ont i halsen. Kollegorna från jobbet frågar hela tiden om jag inte mår bättre och när jag ska börja jobba. De flesta tycker att på 1 vecka ska man vara frisk och då även hunnit vara symtomfri i 2 dagar!?

    Eller rättare sagt så verkar alla tänka på sig själva och strunta i de 2 symtomfria dagarna????. Börjar få stress över att jag varit hemma för länge....

    Hur lång period har ni sedan covid-19 började varit hemma vid förkylning/sjukdom?

  • Svar på tråden Jättelite ont i halsen och varit hemma 1 vecka. Kollegor vill att jag ska arbeta
  • Anonym (Ni har fel)

    Rådet är inte att komma tillbaka när man har 2 ?symtomfria? dagar. Hosta efter en förkylning kan sitta i en månad till exempel.

    Rådet gäller feber. När man har varit feberfri i två dagar kan man komma tillbaka om man redan varit hemma en vecka. Många har lite snuva, ont i halsen eller hosta ett bra tag efteråt. Men så länge de varit feberfria två dagar är rekommendationerna att de kan komma tillbaka.

  • Anonym (suck)

    Har inte haft feber på 2 dagar men känner mig inte pigg i kroppen.

  • sextiotalist
    Anonym (Ni har fel) skrev 2020-09-16 09:20:17 följande:

    Rådet är inte att komma tillbaka när man har 2 ?symtomfria? dagar. Hosta efter en förkylning kan sitta i en månad till exempel.

    Rådet gäller feber. När man har varit feberfri i två dagar kan man komma tillbaka om man redan varit hemma en vecka. Många har lite snuva, ont i halsen eller hosta ett bra tag efteråt. Men så länge de varit feberfria två dagar är rekommendationerna att de kan komma tillbaka.


    Eller känner sig febrig. Alla får inte mätbar febe
  • Anonym (Ni har fel)
    sextiotalist skrev 2020-09-16 09:26:31 följande:

    Eller känner sig febrig. Alla får inte mätbar febe


    Länk till var det står i rekommendationerna? Eller är det eget hitte på du kommer med?
  • sextiotalist
    Anonym (Ni har fel) skrev 2020-09-16 20:58:08 följande:

    Länk till var det står i rekommendationerna? Eller är det eget hitte på du kommer med?


    Det står inte utan ett råd jag skulle ge om en kompis frågade. Jag får sällan feber, men är garanterat lika smittsam ändå.
  • sextiotalist
    Anonym (Ni har fel) skrev 2020-09-16 20:58:08 följande:

    Länk till var det står i rekommendationerna? Eller är det eget hitte på du kommer med?


    Ok, byt ut känna sig febrig mot sjukdomskänsla så kan du läsa det på FHM sida om covid19
  • EpicF
    Anonym (Ni har fel) skrev 2020-09-16 09:20:17 följande:

    Rådet är inte att komma tillbaka när man har 2 ?symtomfria? dagar. Hosta efter en förkylning kan sitta i en månad till exempel.

    Rådet gäller feber. När man har varit feberfri i två dagar kan man komma tillbaka om man redan varit hemma en vecka. Många har lite snuva, ont i halsen eller hosta ett bra tag efteråt. Men så länge de varit feberfria två dagar är rekommendationerna att de kan komma tillbaka.


    Kan komma tillbaka från jobbet, absolut. Men är man fortfarande hostig och snuvig så kan man fortfarande känna sig sjuk och inte klara av att jobba. Och man kan fortfarande smitta om det är Covid-19 man har fått. Dessutom får alla inte feber.

    Jag är en sådan person som i princip aldrig får feber.
  • Anonym (K)

    Jag hade struntat blankt i kollegorna. Är man sjuk så är man.

  • 19mark82
    Anonym (suck) skrev 2020-09-16 09:25:30 följande:

    Har inte haft feber på 2 dagar men känner mig inte pigg i kroppen.


    har du äntligen gått till jobbet, TS?
  • mari123
    Anonym (Test) skrev 2020-09-16 09:15:47 följande:

    Testa dig istället så vet du.


    Ja IDAG borde det ju finnas tester överallt.....?.......men liksom jag är skeptisk. Coronan är inte så tagen på allvar som man kan tro om man läser MSM! 
Svar på tråden Jättelite ont i halsen och varit hemma 1 vecka. Kollegor vill att jag ska arbeta