• Äit

    BIM November 2020

    Startar en ny tråd för oss som väntar på BIM i November Glad

  • Svar på tråden BIM November 2020
  • pyjamasparty22

    Hoppar in här ! Försökt sen april... eller juni rättare sagt efter ett MA. Bim den 21/11. Har ingen aning när jag har äl så varje månad så går vi på magkänsla vilket inte har gett ett positivt resultat än.

    Någon med tips om hur man lyckas?

  • pyjamasparty22
    EllieBelliee skrev 2020-10-28 13:59:32 följande:

    Tempa varje dag och ta äl-test :) Då borde du få någorlunda bra koll på när äl är på gång.


    Jag gör äl från cykeldag 10..

    Men får aldrig positivt bara en stegring som inte får fullt utslag på dag 16-17 ca.
  • Äit
    Mamma91a skrev 2020-10-14 12:20:34 följande:

    Hej,

    Jag har bim 31 oktober eller 1 november.

    Det blir 6 försöket. 2 missfall på dessa försök och jag börjar må dåligt av tanken

    På att min kropp inte verkar kunna behålla.

    Vi har 2 barn sen innan men vill ha ett 3e.

    Det har varit lätt med dom 2 första men nu verkar det ta en sån tid.


    Jag har fyra barn sen tidigare, tre som lever. Mellan trean och fyran (som dog i magen) hade jag tre missfall. Läkarna misstänkte att det hade med min sköldkörtelhormonnivå att göra. Vi är inte utredda eller så men när jag fick levaxin att äta i början av graviditet med vårt fjärde barn, så gick ju graviditeten bra (det var andra orsaker till att vi inte fick behålla honom). Man kollade även andra saker på mig då, vitaminer, järn, kalcium etc.  Så det är mitt tips, kontakta läkare o be att få kolla just sköldkörteln och de vanligaste vitaminer/mineraler. Lycka till, hoppas det tar sig denna månad <3 
  • Äit

    BIM -4 och alla tester är givetvis negativa, men symptom har jag. Yr och illamående, molvärk i magen. Men det kan ju även bero på andra saker, typ lågt blodtryck eller så kanske jag har magsjuka på G. Jaja. Tiden får utvisa... Jag måste testa tidigt för jag måste ringa MVC och skriva in mig så fort jag plussar, därav detta testande :) 

  • Onewayticket

    ÄNTLIGEN kom min mens. Skulle haft den 3:e oktober egentligen. Men den dök aldrig upp. Har aldrig haft så förut. Såklart blev det så första försöket till bebis, blev dock ett halvdant försök eftersom jag inte lyckades hitta min ägglossning med stickor. Nu är det dags igen och jag ska börja kissa på äl-stickor så fort mensen är över tänker jag. När brukar ni börja?

    Jag har ett barn sen innan och har sen dess fått en sjukdom där jag måste ta medicin var sjätte månad. När det är gjort får jag inte bli gravid på tre månader. Runt årsskiftet är det dags för mig att få medicin nästa gång. Så det känns ganska motigt att ha så lite tid på sig..

  • MomK

    Hoppar in här försökte flertalet gånger förra året. Gav upp försöken då jag bara mådde dåligt av alla misslyckanden. Valde att fokusera på vårt bröllop som ägde rum nu den 10 oktober. Fokuserade på mig själv min kropp och min hälsa och gick ner i vikt. Totalt 26 kg sedan start. Den 11 fick jag mens och sedan hade jag köpt ägglossningstest. Testade första gången den 22 och det var då negativt men från den 23 visade det positivt. Så vi har kört stenhårt varje dag sedan dess. Hoppas det tar sig annars försöker vi igen. Har större förhoppning denna gången eftersom jag dels gått ner i vikt och dels har mycket bättre koll på ägglossning med testen jag tar. Lycka till allihop. Kram.

  • Mamma91a

    Mensen dök upp 4 dagar tidigt i onsdags. Känns som ett slag i magen.

    Gång på gång dyker mensen upp och blir vi gravida får vi missfall.

    Nu ska jag börja tempa och pricka in ägglossning och använda progesteronkräm.

    Hoppas att november är månaden då vi får vårt plus.

  • MomK
    MomK skrev 2020-10-30 19:13:22 följande:

    Hoppar in här försökte flertalet gånger förra året. Gav upp försöken då jag bara mådde dåligt av alla misslyckanden. Valde att fokusera på vårt bröllop som ägde rum nu den 10 oktober. Fokuserade på mig själv min kropp och min hälsa och gick ner i vikt. Totalt 26 kg sedan start. Den 11 fick jag mens och sedan hade jag köpt ägglossningstest. Testade första gången den 22 och det var då negativt men från den 23 visade det positivt. Så vi har kört stenhårt varje dag sedan dess. Hoppas det tar sig annars försöker vi igen. Har större förhoppning denna gången eftersom jag dels gått ner i vikt och dels har mycket bättre koll på ägglossning med testen jag tar. Lycka till allihop. Kram.


    Min BIM är den 12/11.
Svar på tråden BIM November 2020