• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Anonym (Maria)
    33villbligravid skrev 2020-11-24 12:00:22 följande:
    Hej! Jag vet faktiskt inte! Men hon sa den såg bra ut så antar att ok. Kollade att den var 7,8 mm igår så hinner säkert växa lite ännu!

    Ååh - vad spännande med VUL på fre. Håller tummar för fina ägg och vill ha rapport!

    Mitt Äl-test var fortfarande negativt idag, så hoppas nu den kommer. Är iofs bara på CD11 idag, men blev så tackad igår att inte kan hålla mig mer :D
    Har du fått något positivt äl-test än? 
  • 33villbligravid
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-26 09:04:02 följande:
    Har du fått något positivt äl-test än? 
    Hej!

    Ja - igår blev det positivt och herregud vilken äl-smärta jag fick på kvällen. Har inte varit med om ngt liknande tidigare. Idag fortfarande öm så gissar att det släppt under natten eller liknande. Undrar vad smärtan beror på? 

    Hur går det för dig? Var i cykeln är du? :) 
  • 33villbligravid
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-26 09:04:02 följande:
    Har du fått något positivt äl-test än? 
    Hej!

    Ja - igår blev det positivt och herregud vilken äl-smärta jag fick på kvällen. Har inte varit med om ngt liknande tidigare. Idag fortfarande öm så gissar att det släppt under natten eller liknande. Undrar vad smärtan beror på? 

    Hur går det för dig? Var i cykeln är du? :) 
  • Anonym (Maria)
    33villbligravid skrev 2020-11-26 10:02:13 följande:
    Hej!

    Ja - igår blev det positivt och herregud vilken äl-smärta jag fick på kvällen. Har inte varit med om ngt liknande tidigare. Idag fortfarande öm så gissar att det släppt under natten eller liknande. Undrar vad smärtan beror på? 

    Hur går det för dig? Var i cykeln är du? :) 
    Åh gud vad kul! Förhoppningsvis är det en rejäl ägglossning då, om den kändes mer än det brukar. Ska du göra blodprov efter för att se om äl har skett?

    Jag är på CD11, inget positivt äl-test än. Har vul imorgon, jättenervös!

    Vilken tid på dygnet ska man ta äl-test? Jag tar både på förmiddagen kl 10, och på eftermiddagen vid 17. Har både glad gubbe-test och enklare stickor. De enklare stickorna får starkare streck på eftermiddagen än på förmiddagen. Vet att jag inte ska förlita mig helt på äl-tester iom pco, men kan inte låta bli.
  • 33villbligravid
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-26 10:55:05 följande:
    Åh gud vad kul! Förhoppningsvis är det en rejäl ägglossning då, om den kändes mer än det brukar. Ska du göra blodprov efter för att se om äl har skett?

    Jag är på CD11, inget positivt äl-test än. Har vul imorgon, jättenervös!

    Vilken tid på dygnet ska man ta äl-test? Jag tar både på förmiddagen kl 10, och på eftermiddagen vid 17. Har både glad gubbe-test och enklare stickor. De enklare stickorna får starkare streck på eftermiddagen än på förmiddagen. Vet att jag inte ska förlita mig helt på äl-tester iom pco, men kan inte låta bli.
    Ok! Såå spännande - håller tummarna för dig! Meddela sedan hur det gick :)
    Jag ska inte ta blodprov så hoppas på att det nu verkligen skett.

    Jag testade varje dag ca 10-12 på förmiddagen och slutade då det blev positivt, vilket min gyn rekommenderade. Tog sådana med streck för ville följa med stegringen - men glad gubbe är ju nog mkt enklare att tyda :)
  • Anonym (Mommo)
    33villbligravid skrev 2020-11-26 10:01:28 följande:

    Hej!

    Ja - igår blev det positivt och herregud vilken äl-smärta jag fick på kvällen. Har inte varit med om ngt liknande tidigare. Idag fortfarande öm så gissar att det släppt under natten eller liknande. Undrar vad smärtan beror på? 

    Hur går det för dig? Var i cykeln är du? :) 


    Tog du ovitrelle? Jag fick också superont vid senaste ägglossningen och tänkte att det hade med ovitrelle att göra.

    Hoppas att det var ditt guldägg som släppte!
  • 33villbligravid
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-26 12:16:50 följande:
    Tog du ovitrelle? Jag fick också superont vid senaste ägglossningen och tänkte att det hade med ovitrelle att göra.

    Hoppas att det var ditt guldägg som släppte!
    Nä - ingen ovitrelle! Gyn menade att om jag får tydligt positivt på ÄL-test så behöver jag inte ta spruta då normalt inte har problem med att äggen inte skulle lossa. 

    Hoppas vi båda fick guldägg - hur länge ska du ännu vänta? Jag fattar inte hur de två närmaste veckorna ska snigla sig fram.
  • Anonym (Mommo)
    33villbligravid skrev 2020-11-26 13:50:48 följande:

    Nä - ingen ovitrelle! Gyn menade att om jag får tydligt positivt på ÄL-test så behöver jag inte ta spruta då normalt inte har problem med att äggen inte skulle lossa. 

    Hoppas vi båda fick guldägg - hur länge ska du ännu vänta? Jag fattar inte hur de två närmaste veckorna ska snigla sig fram.


    Jag var bara nyfiken då jag tog för givet att jag fick extra ont vid ägglossning på grund av ovitrelle, men det kan såklart vara letrozolen.

    Min gyn tyckte att jag skulle vänta med grav. test till dag 18, men jag tycker att det borde vara säkert att testa nästa fredag. Då är det 15 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan och alltså dag 14 från ägglossning.

    Så, typ halvvägs :D
  • 33villbligravid
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-26 10:55:05 följande:
    Åh gud vad kul! Förhoppningsvis är det en rejäl ägglossning då, om den kändes mer än det brukar. Ska du göra blodprov efter för att se om äl har skett?

    Jag är på CD11, inget positivt äl-test än. Har vul imorgon, jättenervös!

    Vilken tid på dygnet ska man ta äl-test? Jag tar både på förmiddagen kl 10, och på eftermiddagen vid 17. Har både glad gubbe-test och enklare stickor. De enklare stickorna får starkare streck på eftermiddagen än på förmiddagen. Vet att jag inte ska förlita mig helt på äl-tester iom pco, men kan inte låta bli.
    Hej! Hur gick det på vul???
  • Anonym (Maria)
    33villbligravid skrev 2020-11-27 13:53:01 följande:
    Hej! Hur gick det på vul???

    Jag kom precis hem nu från vul:et, hade en stor blåsa på 23mm Förvånad Så den borde verkligen släppa när som helst som jag förstod det som.
    Försökte få Ovitrelle för att inte riskera att det inte släpper, först sa hon ja men sen sa hon "nej förresten, jag tycker vi testar utan det den här gången eftersom det är första gången letrozolen gett effekt". Gaaah haha. Men jag håller tummarna att det släpper!!

Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?