• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-30 12:34:25 följande:

    Ska nog testa imorgon :)


    Wow, håller tummarna!
  • barnlängtan2021
    33villbligravid skrev 2020-11-30 14:54:01 följande:

    Herregud så spännande!! Lycka till <3 Meddela hur det går!


    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-30 16:05:48 följande:

    Wow, håller tummarna!


    Tack! Har så dubbla känslor, en del av mig säger att mensen kommer inte komma och en del av mig säger att testet ändå kommer vara negativt.
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-30 16:16:58 följande:

    Tack! Har så dubbla känslor, en del av mig säger att mensen kommer inte komma och en del av mig säger att testet ändå kommer vara negativt.


    Jag känner igen mig så i de tankarna. Jag nojar massor över missfall just nu. Så jag vet inte om jag vågar testa tidigt av den anledningen, att först få ett plus och sedan minus..

    Hoppas att jag inte sätter sådana grillor i någon annans huvud!!! Förlåt i så fall!
  • barnlängtan2021
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-30 16:49:00 följande:

    Jag känner igen mig så i de tankarna. Jag nojar massor över missfall just nu. Så jag vet inte om jag vågar testa tidigt av den anledningen, att först få ett plus och sedan minus..

    Hoppas att jag inte sätter sådana grillor i någon annans huvud!!! Förlåt i så fall!


    Ja ofta tänker man för mycket för sitt eget bästa. Sen vet jag inte hur mycket jag inbillar mig heller men aldrig känt av så här mycket mensvärk men aldrig fått någon mens. Har tidigare haft väldigt korta menscyklar på ca 19 dagar innan jag tog första kuren med letrozol. Så idag är jag på CD 28 så känns konstigt bara det haha.
  • Anonym (Maria)
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-30 16:57:26 följande:
    Ja ofta tänker man för mycket för sitt eget bästa. Sen vet jag inte hur mycket jag inbillar mig heller men aldrig känt av så här mycket mensvärk men aldrig fått någon mens. Har tidigare haft väldigt korta menscyklar på ca 19 dagar innan jag tog första kuren med letrozol. Så idag är jag på CD 28 så känns konstigt bara det haha.
    Jag är alldeles pirrig! Håller tummarna stenhårt för dig imorgon!! 
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-30 16:57:26 följande:

    Ja ofta tänker man för mycket för sitt eget bästa. Sen vet jag inte hur mycket jag inbillar mig heller men aldrig känt av så här mycket mensvärk men aldrig fått någon mens. Har tidigare haft väldigt korta menscyklar på ca 19 dagar innan jag tog första kuren med letrozol. Så idag är jag på CD 28 så känns konstigt bara det haha.


    Det låter ju positivt i alla fall!
  • barnlängtan2021

    Det var inget positivt besked på stickan dock :( Tycker det borde ge ett litet svagt tecken nu om det skulle vara någonting. Bara avvakta några dagar till och se om mensen kommer..

  • 33villbligravid

    Men bu :/ Negativa stickor är bland det tråkigaste som finns! Men vänta ett par dagar och se om mensen kommer. Vissa plussar ju sent och allt det där. Visst var det din första kul med letrozol? 

    Att din cykel blivit "normallängd" ser jag i alla fall som ett bra tecken - blir det inte denna månad så har du chans igen nästa månad! Styrketankar till dig!


    barnlängtan2021 skrev 2020-12-01 06:53:35 följande:

    Det var inget positivt besked på stickan dock :( Tycker det borde ge ett litet svagt tecken nu om det skulle vara någonting. Bara avvakta några dagar till och se om mensen kommer..


Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?