• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-01 06:53:35 följande:

    Det var inget positivt besked på stickan dock :( Tycker det borde ge ett litet svagt tecken nu om det skulle vara någonting. Bara avvakta några dagar till och se om mensen kommer..


    Så tråkigt. Hoppas på bättre tur nästa månad. Styrkekram!
  • Anonym (Maria)

    Ånej, massa styrkekramar till dig! Men hoppet är väl det sista som lämnar, håller fortfarande tummarna för att det visar plus om några dagar. 


    barnlängtan2021 skrev 2020-12-01 06:53:35 följande:

    Det var inget positivt besked på stickan dock :( Tycker det borde ge ett litet svagt tecken nu om det skulle vara någonting. Bara avvakta några dagar till och se om mensen kommer..


  • barnlängtan2021
    33villbligravid skrev 2020-12-01 07:40:49 följande:

    Men bu :/ Negativa stickor är bland det tråkigaste som finns! Men vänta ett par dagar och se om mensen kommer. Vissa plussar ju sent och allt det där. Visst var det din första kul med letrozol? 

    Att din cykel blivit "normallängd" ser jag i alla fall som ett bra tecken - blir det inte denna månad så har du chans igen nästa månad! Styrketankar till dig!


    Ja jag ska testa igen till helgen om inte mensen kommer. Var första kuren med letrozol.
  • barnlängtan2021

    Nu gjorde jag det där dumma och tittade på testet igen när jag kom hem från jobbet (slängde det inte imorse för sambon skulle få se det). Nu några timmar senare så var testet positivt. Erfarenheter om det?

  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-01 17:09:31 följande:

    Nu gjorde jag det där dumma och tittade på testet igen när jag kom hem från jobbet (slängde det inte imorse för sambon skulle få se det). Nu några timmar senare så var testet positivt. Erfarenheter om det?


    Hur positivt var det nu då? Har du bild? :) Ibland kommer det ju tyvärr torksträck men om det är tillräckligt blått så borde det antyda graviditet!
  • barnlängtan2021
    33villbligravid skrev 2020-12-01 18:15:11 följande:

    Hur positivt var det nu då? Har du bild? :) Ibland kommer det ju tyvärr torksträck men om det är tillräckligt blått så borde det antyda graviditet!


    Här kommer en bild!

  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-01 18:28:43 följande:

    Här kommer en bild!


    Hmm! Har inte själv erfarenhet av just CB:s test men tycker det ser väldigt starkt ut för att vara spök! Ta ett nytt test imorgon, och kanske av annan sort? :) Håller tummarna!
  • barnlängtan2021
    33villbligravid skrev 2020-12-01 20:23:32 följande:

    Hmm! Har inte själv erfarenhet av just CB:s test men tycker det ser väldigt starkt ut för att vara spök! Ta ett nytt test imorgon, och kanske av annan sort? :) Håller tummarna!


    Väntar lite och tar ett nytt test i helgen :) har ett CB digitalt med veckoindikator, så ska nog prova det.
  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-01 20:34:38 följande:

    Väntar lite och tar ett nytt test i helgen :) har ett CB digitalt med veckoindikator, så ska nog prova det.


    Okej - herregud så du har is i magen ????
  • barnlängtan2021
    33villbligravid skrev 2020-12-01 21:06:54 följande:

    Okej - herregud så du har is i magen ????


    Haha ja lite. Hellre vänta några dagar extra än bli utsatt för negativa test gång på gång!
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?