• Anonym (Padel)

    Går du din egen väg, eller följer du strömmen?

    Padel är nya innesporten. Jag som nätdejtar ser att många tjejer skriver att de håller sig i form med padel.
    Jag har aldrig varit typen som hoppar på nya trender, brukar vara ointresserad av det mesta som är nytt, och som alla andra gillar/sysslar med.
    Går du din egen väg, eller följer du strömmen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-27 12:49
    Jag vägrade att säga typ, när det dök upp. Alla andra använde ordet. Jag vägrar fortfarande att säga typ.

  • Svar på tråden Går du din egen väg, eller följer du strömmen?
  • Anonym (Kvinna)

    Jag gör det jag vill göra. Ibland sammanfaller det med vad andra vill och ibland inte.

    Jag har inte provat padel, då jag inte är något fan av boll/racket sporter, men om ett tillfälle skulle dyka upp skulle jag nog prova. 

  • Jemp

    Jag har inte testat padel, och är så off att jag förstått att det finns och är populärt typ senaste 2 veckorna.

    Jag gör ingenting bara för att det är populärt. Däremot brukar saker oftast nå en så småningom. Nåt man till slut blir nyfiken på osv. Givetvis blir man ju alltid påverkad av hur andra klär sig, uttrycker sig osv.

  • Anonym (Linn)

    Jag har faktiskt testat padel och tyckte det var riktigt tråkigt! Annars gillar jag spela tennis, badminton och squash....så jag har ju ett intresse utav racketsporter.

    Nej jag följer inte strömmen .... har t ex aldrig varit på Spa, inte på gym, bär inte dyr handväska, gillar inte resa eller sminkar mig... för det intresserar mig inte.

    Jag har lätt för att tacka nej till sånt jag inte vill göra.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Padel) skrev 2020-10-27 12:37:29 följande:

    Padel är nya innesporten. Jag som nätdejtar ser att många tjejer skriver att de håller sig i form med padel.
    Jag har aldrig varit typen som hoppar på nya trender, brukar vara ointresserad av det mesta som är nytt, och som alla andra gillar/sysslar med.
    Går du din egen väg, eller följer du strömmen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-27 12:49
    Jag vägrade att säga typ, när det dök upp. Alla andra använde ordet. Jag vägrar fortfarande att säga typ.


    Fast jag vet inte om att vägra nya saker av ren princip är något positivt, det är att det snarare är en smakfråga. Om en ny grej ser intressant ut så finns ingen anledning att låta bli av ren princip. Men det finns heller igen anledning att haka på det bara för att det är poppis jus nu.

    Men jag förstår vad du menar, finns många som verkar leva sitt liv efter "mode" och absolut bara måste haka på alla trender som finns. Jag tror det bottnar i osäkerhet, att man inte har någon riktig fast identitet utan formar den efter trender. Förvånansvärt många vuxna som lever så faktiskt. Med åren har jag insett att vara "vuxen" är högst subjektivt oavsett ålder Flört

    Personligen hakar jag sällan på saker bara för att de är poppis just nu utan gör mig en egen bild av det. Om jag tycker det är intressant så provar jag det, vad andra tycker och väljer bryr jag mig inget om. Jag höll på med chatt (mIRC) långt innan det vart poppis och innan sociala medier tog fart. Och när det tog fart så la jag ner det. Har ett FB konto som jag aldrig använder. Men det beror inte så mycket på att jag är emot ren principiellt utan snarare för att jag insåg att det blev ett beroende att hela tiden hålla koll på flödet. På senare tid har det ju oxå framkommit att det tydligen oxå var meningen att skapa ett beroende så man bättre kan kartlägga våra vanor och intressen och den informationnen säljs sen vidare.. så att lägga ner det var kanske rätt beslut ändå.
  • Anonym (???)
    Anonym (Padel) skrev 2020-10-27 12:37:29 följande:

    Padel är nya innesporten. Jag som nätdejtar ser att många tjejer skriver att de håller sig i form med padel.
    Jag har aldrig varit typen som hoppar på nya trender, brukar vara ointresserad av det mesta som är nytt, och som alla andra gillar/sysslar med.
    Går du din egen väg, eller följer du strömmen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-27 12:49
    Jag vägrade att säga typ, när det dök upp. Alla andra använde ordet. Jag vägrar fortfarande att säga typ.


    Vad är det egentligen du frågar om? Om man skulle hoppa på padel? 
  • Anonym (***)
    Anonym (Padel) skrev 2020-10-27 12:37:29 följande:

    Padel är nya innesporten. Jag som nätdejtar ser att många tjejer skriver att de håller sig i form med padel.
    Jag har aldrig varit typen som hoppar på nya trender, brukar vara ointresserad av det mesta som är nytt, och som alla andra gillar/sysslar med.
    Går du din egen väg, eller följer du strömmen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-27 12:49
    Jag vägrade att säga typ, när det dök upp. Alla andra använde ordet. Jag vägrar fortfarande att säga typ.


    Fast det du sysslar med har ju också varit nytt en gång i tiden, så hur tänker du egentligen? Du känns mer som en som inte vill utvecklas, hitta nya synvinklar, testa nya saker/upplevelser, äta ny mat, åka till nya semstermål, dvs väldigt tråkig. Så du gör nog rätt i att passa på dessa tjejer.

    Å andra sidan hänger du på FL, så visst följer du någon ström, det gör ju alla. Jag tror ju inte på att du lever helt isolerat utan någon påverkan utifrån. Dvs du har säkert samma möbler som de flesta, äter samma mat som de flesta osv.


  • Anonym (Udda)

    Vet inte ens vad padel är. Sysslar inte med sport. Vad gäller allt övrigt har jag alltid gått min egen väg. Är inte ett dugg intresserad av vad som är "inne". Därmed inte sagt att jag bor utan el med utedass och går i gammal lump. Några gränser har jag. 

  • Anonym (***)
    Anonym (Padel) skrev 2020-10-27 12:37:29 följande:

    Padel är nya innesporten. Jag som nätdejtar ser att många tjejer skriver att de håller sig i form med padel.
    Jag har aldrig varit typen som hoppar på nya trender, brukar vara ointresserad av det mesta som är nytt, och som alla andra gillar/sysslar med.
    Går du din egen väg, eller följer du strömmen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-27 12:49
    Jag vägrade att säga typ, när det dök upp. Alla andra använde ordet. Jag vägrar fortfarande att säga typ.


    Varför nätdejtar du, som alla andra?
  • Anonym (***)
    Anonym (Udda) skrev 2020-10-27 15:05:06 följande:

    Vet inte ens vad padel är. Sysslar inte med sport. Vad gäller allt övrigt har jag alltid gått min egen väg. Är inte ett dugg intresserad av vad som är "inne". Därmed inte sagt att jag bor utan el med utedass och går i gammal lump. Några gränser har jag. 


    Du hänger ju även på FL, så visst gör du grejor som andra också gör...
  • Anonym (Udda)
    Anonym (***) skrev 2020-10-27 15:08:36 följande:
    Du hänger ju även på FL, så visst gör du grejor som andra också gör...
    Jag gör det inte för att alla andra gör det eller för att det är inne- det är skillnaden. Jag är så udda att om jag skrev allt som gör mig udda skulle alla som känner mig direkt veta att det är jag. Tex har jag ingen mobil, jag köper aldrig kläder på vanliga affärer och jag fick barn efter 45. Det där om nåt är udda. Lägg på minst 100 saker till.
  • Physalis

    Jag gör det jag vill göra. Ibland är det trendigt ibland inte. Säkerligen provar jag en del trendiga saker mer än otrendiga eftersom fler talar gott om det vilket gör att man får upp ögonen för denne grej.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (.)
    Anonym (Padel) skrev 2020-10-27 12:37:29 följande:
    Går du din egen väg, eller följer du strömmen?
    Olika experiment har visat att ungefär 65-90% följer strömmen. (bla Milgrams lydnadsexperiment)

    www.svtplay.se/video/28598938/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-33-sanningen-bakom-valdet-experimenten-som-avslojar

    Det förklarar varför dysfunktionella maktstrukturer uppstår och kan fortleva, tex nazismen men även i närmiljön på arbetsplatser. (Dysfunktionella arbetsplatser med despotiska chefer är ett stort och vanligt problem i arbetslivet)

    Så oavsett vad folk svarar vad de TROR/VILL att de gör så kommer de allra flesta att följa strömmen.
  • Anonym (.)

    Glömde svara:
    För egen del så VET jag att jag går min egen väg. Jag har gjort det och kommer att göra det igen och igen.
    Anledningen till att jag vet? Extremt dysfunktionell arbetsplats som påminde om filmen "Das experiment". Inom kommun såklart. Hur det slutade? Att jag blev utköpt för 2 årslöner. Det stora skadeståndet berodde på att HR insåg hur allvarligt läget var men trots det var det billigare att köpa ut mig och några andra anställda. Chefen jobbade kvar i 4 år innan hen till slut fick sparken. Det berodde då på en spräckt budget och inte den psykosociala miljön.

Svar på tråden Går du din egen väg, eller följer du strömmen?