• FruganK78

    40 + med bim slutet av november/början december

    Hej!

    Jag är 42 år, bim 30 november. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj i år. I oktober fick vi missfall i v 8. Vi har två barn ihop, minstingen är 1 år. Vi har även två barn var sedan tidigare förhållanden (2 vuxna och 2 tonåringar) Då tiden börjar ticka ifrån oss så kommer denna månad bli sista försöket. Missfallet tog framförallt mig otroligt hårt. Detta är dessutom första gången jag fått kämpa för att bli gravid. Har tidigare graviditeter blivit gravid på första och en gång på andra försöket. Så detta är en helt ny upplevelse för mig, att pricka ägglossning varje månad men att det ändå går åt skogen varje gång.

    Tänkte om det är fler i min åldersgrupp med bim vid ungefär samma dag som vill följas åt så kan vi stötta varandra, jämföra och analysera alla symptom in i minsta detalj

    Kram

  • Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december
  • Tvillingarna14
    FruganK78 skrev 2020-12-13 08:26:55 följande:

    Haha -:)

    Inget glatt fejs än så länge... konstigt! Kan det va så att jag ändå har ägglossning som jag tror fast jag missat själva stegringen bara? Är inte så hemma på detta med ägglossningstest. Har tagit samma tidpunkt varje morgon.

    Hur mår du idag då? Några mer tecken?


    Joda, fortfarande stora boobs som ömmar, men jag vågar inte hoppas på något eftersom det lika gärna kan vara den där kärringen ?Röd? som är i antågande. Har blivit besviken ganska många gånger så jag vill inte ta ut något i förskott, men visst kan man inte låta bli att ibland tänka att det är något där inne

    Ägglossning är ett kapitel för sig. Känner man sin kropp så vet man ju på ett ungefär när man ska ligga. Tester är ju dock ett bra komplement för oss som vill ha svart på vitt. Testa igen i morgon. Ha en fin kväll.
  • FruganK78
    Tvillingarna14 skrev 2020-12-13 21:41:06 följande:

    Joda, fortfarande stora boobs som ömmar, men jag vågar inte hoppas på något eftersom det lika gärna kan vara den där kärringen ?Röd? som är i antågande. Har blivit besviken ganska många gånger så jag vill inte ta ut något i förskott, men visst kan man inte låta bli att ibland tänka att det är något där inne

    Ägglossning är ett kapitel för sig. Känner man sin kropp så vet man ju på ett ungefär när man ska ligga. Tester är ju dock ett bra komplement för oss som vill ha svart på vitt. Testa igen i morgon. Ha en fin kväll.


    Fick aldrig något positivt test denna gång men kändes som att jag hade ägglossning igår. Så nu är det bara att vänta på symptom igen då. Nej jag tar inte heller ut något i förskott längre. Förväntar mig inget annat än att mensen dyker upp om två veckor igen.
  • Tvillingarna14
    FruganK78 skrev 2020-12-15 06:00:07 följande:

    Fick aldrig något positivt test denna gång men kändes som att jag hade ägglossning igår. Så nu är det bara att vänta på symptom igen då. Nej jag tar inte heller ut något i förskott längre. Förväntar mig inget annat än att mensen dyker upp om två veckor igen.


    Nähä, det sket sig igen. Mensen kom nu på eftermiddagen. Min dröm om att bli trebarnsmamma blir nog aldrig sann. Skit också. Ska sova nu så jag slipper tänka på eländet. Hoppas att det kommer gå bättre för dig. Kram och all lycka till. /Annie
  • FruganK78
    Tvillingarna14 skrev 2020-12-16 22:59:11 följande:

    Nähä, det sket sig igen. Mensen kom nu på eftermiddagen. Min dröm om att bli trebarnsmamma blir nog aldrig sann. Skit också. Ska sova nu så jag slipper tänka på eländet. Hoppas att det kommer gå bättre för dig. Kram och all lycka till. /Annie


    Men neeeej, beklagar Annie! Så ledsen för din skull! Tror inte det kommer gå bättre här. Känner i hela kroppen att mensen lär komma punktligt som en klocka även denna gång.

    Kram på dig.
  • Tvillingarna14
    FruganK78 skrev 2020-12-17 05:26:04 följande:

    Men neeeej, beklagar Annie! Så ledsen för din skull! Tror inte det kommer gå bättre här. Känner i hela kroppen att mensen lär komma punktligt som en klocka även denna gång.

    Kram på dig.


    Tack för kramen hörru Frugan78. Uppdatera gärna vad som händer.
  • FruganK78
    Tvillingarna14 skrev 2020-12-17 18:37:46 följande:

    Tack för kramen hörru Frugan78. Uppdatera gärna vad som händer.


    Det ska jag göra. Tre dagar sedan ägglossning och tuttarna är stendöda... snyft. BIM 28/12.

    Hoppas du får en God Jul!
  • surtanten

    Åh nej, nu kom det något rödbrunt på pappret när jag var på toa förut fick något konstigt hugg i livmodern också, väldigt svagt men det känns inte alls bra.

    Får väl se hur saker utvecklas under dagen men det här känns ju inget vidare...

  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-12-18 07:37:28 följande:

    Åh nej, nu kom det något rödbrunt på pappret när jag var på toa förut fick något konstigt hugg i livmodern också, väldigt svagt men det känns inte alls bra.

    Får väl se hur saker utvecklas under dagen men det här känns ju inget vidare...


    Men neeej...! Hur har det gått under dagen? Mer blödningar?
  • surtanten

    Det är mer som brunaktiga flytningar men nu verkar det avtagit, lite molvärk i magen men väldigt lite. Kan lika gärna vara växtvärk. Så än känns det inte kört

  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-12-18 20:32:37 följande:

    Det är mer som brunaktiga flytningar men nu verkar det avtagit, lite molvärk i magen men väldigt lite. Kan lika gärna vara växtvärk. Så än känns det inte kört


    Så skönt! Håller tummarna att det inte är nån fara.
Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december