• FruganK78

    40 + med bim slutet av november/början december

    Hej!

    Jag är 42 år, bim 30 november. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj i år. I oktober fick vi missfall i v 8. Vi har två barn ihop, minstingen är 1 år. Vi har även två barn var sedan tidigare förhållanden (2 vuxna och 2 tonåringar) Då tiden börjar ticka ifrån oss så kommer denna månad bli sista försöket. Missfallet tog framförallt mig otroligt hårt. Detta är dessutom första gången jag fått kämpa för att bli gravid. Har tidigare graviditeter blivit gravid på första och en gång på andra försöket. Så detta är en helt ny upplevelse för mig, att pricka ägglossning varje månad men att det ändå går åt skogen varje gång.

    Tänkte om det är fler i min åldersgrupp med bim vid ungefär samma dag som vill följas åt så kan vi stötta varandra, jämföra och analysera alla symptom in i minsta detalj

    Kram

  • Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december
  • surtanten

    Jo, det går bra.. tror jag.

    Normala flytningar nu, mår illa och är svullen i magen så det känns som allt är som det ska. Kan dock inte få komma på ett tidigt ultraljud om jag inte går privat men med tanke på jul o nyår lär jag inte få någon tid i det närmaste. Ska få ta få Nipt-test när jag är i v10 så får väl vänta tills dess på det ultraljudet. Räknar med att det blir i mitten/slutet av januari.

  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-12-28 17:13:03 följande:

    Jo, det går bra.. tror jag.

    Normala flytningar nu, mår illa och är svullen i magen så det känns som allt är som det ska. Kan dock inte få komma på ett tidigt ultraljud om jag inte går privat men med tanke på jul o nyår lär jag inte få någon tid i det närmaste. Ska få ta få Nipt-test när jag är i v10 så får väl vänta tills dess på det ultraljudet. Räknar med att det blir i mitten/slutet av januari.


    Härligt! Hoppas allt går väl!
  • FruganK78

    Är idag på BIM+1. Mensen brukar vara max 1 dag sen och än så länge ingen känsla av att den ska komma ikväll. Har legat däckad i förkylning sedan julafton så den typiska sjukdomskänslan jag brukar känna vid graviditet kan ju lika gärna bero på att jag är just sjuk. Tog test imorse som visade negativt. Dock va det ej första morgonurinen. Hade hunnit kissa en gång innan och även druckit en kopp kaffe (som smakade illa) Nu ikväll nyligen på toa så kom det rejält med äggviteflytningar på pappret, vilket jag inte bör ha denna tidpunkt i menscykeln. Kan inte låta bli att undra om det ändå kan va nåt därinne. Testar imorgon bitti igen.

  • surtanten

    Vaknade idag med att det var brunaktigt blod i trosan, satte mig på toan och det kom mer...

    Känns som missfallet är på G

  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-12-30 06:41:25 följande:

    Vaknade idag med att det var brunaktigt blod i trosan, satte mig på toan och det kom mer...

    Känns som missfallet är på G


    Men neeej, fy fasen alltså... beklagar innerligt.
  • FruganK78

    Mensen är idag två dagar sen. Testade nyligen och kan ana en svag nästan osynlig skugga, så YES, jag är GRAVID! Vågar inte glädjas ännu då rädslan för missfall är ganska så överhängande. Tycker det borde va starkare så här dax men kanske hade senare ägglossning än jag trodde, eller att det fäste senare.

  • surtanten

    Alltså det är märkligt det här, kom lite brunblandat imorse och sen lite brunaktiga flytningar under dagen men nu har det slutat.

    Vad ska man tro egentligen? Har aldrig tidigare blött under en graviditet. Sjukt irriterande att man inte får komma in och göra en kontroll heller, bara gå och vänta ifall det blir värre..

  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-12-30 15:46:26 följande:

    Alltså det är märkligt det här, kom lite brunblandat imorse och sen lite brunaktiga flytningar under dagen men nu har det slutat.

    Vad ska man tro egentligen? Har aldrig tidigare blött under en graviditet. Sjukt irriterande att man inte får komma in och göra en kontroll heller, bara gå och vänta ifall det blir värre..


    När jag började blöda vid mitt missfall så åkte vi bara in till akuten. Jag va upprörd och grät o sa att jag va så orolig så ville kolla om det va missfall eller inte. Det va inga problem att få göra en koll.
Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december