• FruganK78

    40 + med bim slutet av november/början december

    Hej!

    Jag är 42 år, bim 30 november. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj i år. I oktober fick vi missfall i v 8. Vi har två barn ihop, minstingen är 1 år. Vi har även två barn var sedan tidigare förhållanden (2 vuxna och 2 tonåringar) Då tiden börjar ticka ifrån oss så kommer denna månad bli sista försöket. Missfallet tog framförallt mig otroligt hårt. Detta är dessutom första gången jag fått kämpa för att bli gravid. Har tidigare graviditeter blivit gravid på första och en gång på andra försöket. Så detta är en helt ny upplevelse för mig, att pricka ägglossning varje månad men att det ändå går åt skogen varje gång.

    Tänkte om det är fler i min åldersgrupp med bim vid ungefär samma dag som vill följas åt så kan vi stötta varandra, jämföra och analysera alla symptom in i minsta detalj

    Kram

  • Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december
  • surtanten

    Bokade in privat UL då den vanliga vården vägrade.. var precis där, det fanns en hinnsäck med något väldigt litet i, absolut inte ett 8 veckors foster, inga hjärtslag heller så jag har troligen förlorat den redan i v 5-6 någongång.

    Hoppas att kroppen stöter ut detta så att man kan börja om...

  • FruganK78

    Längesedan jag va inne här nu. På måndag kommer min man läggas på operationsbordet för en vasektomi. Vi tog beslutet att nån gång är det dax att sluta försöka för vi blir ju inte yngre direkt. Vi har försökt varje månad ända fram till nu och jag va bombsäker på att det sket sig även denna månad då jag trott att de små tecken jag känt va pms och inget annat. Va nära att slänga alla test eftersom det inte va nån mening med att ha dom längre. Testade ändå igår och fick en antydan till skugga bara, typ att man kunde se var strecket skulle varit om det varit något. Testade nu igen tidigt imorse och döm om min förvåning när jag fick ett riktigt streck som va väl synligt! Jipppiii, jag är alltså gravid! Nu är det bara att hoppas på att den lill* vill stanna kvar! Hur går det för er andra?

  • surtanten

    Kul grattis!

    Tog också ett test imorse då jag kände mig illamående igår kväll och hade en skum känsla i kroppen. Har en dag kvar till mens men det visade ett svagt streck så japp, jag är visst gravid

    Får hoppas den lilla stannar och har alla kromosomer i ordning.

  • Flingan980

    Grattis till er. :)

    Jag är 42 år och har två barn. Vill ha ett syskon till minstingen som är 8 månader. Ska börja försöka om ett par månader.

  • FruganK78
    surtanten skrev 2021-03-02 07:05:05 följande:

    Kul grattis!

    Tog också ett test imorse då jag kände mig illamående igår kväll och hade en skum känsla i kroppen. Har en dag kvar till mens men det visade ett svagt streck så japp, jag är visst gravid

    Får hoppas den lilla stannar och har alla kromosomer i ordning.


    Men så roligt, gratulerar! Ja nu är det viss oro man har framför sig, men bara att ta en dag i taget och njuta så mycket det går.
  • FruganK78
    surtanten skrev 2021-03-02 07:05:05 följande:

    Kul grattis!

    Tog också ett test imorse då jag kände mig illamående igår kväll och hade en skum känsla i kroppen. Har en dag kvar till mens men det visade ett svagt streck så japp, jag är visst gravid

    Får hoppas den lilla stannar och har alla kromosomer i ordning.


    Tack förresten
  • FruganK78
    Flingan980 skrev 2021-03-02 07:19:35 följande:

    Grattis till er. :)

    Jag är 42 år och har två barn. Vill ha ett syskon till minstingen som är 8 månader. Ska börja försöka om ett par månader.


    Tack så mycket! Lycka till i verkstan nu! -:)
  • Flingan980
    FruganK78 skrev 2021-03-02 12:12:01 följande:

    Tack så mycket! Lycka till i verkstan nu! -:)


    Tack :)
  • surtanten

    Tog ett nytt test idag och det visade inget streck.. eller möjligen ett jättejättesvagt. Det var betydligt starkare streck på första testet, så tror nog ändå att jag inte är gravid. Får väl se om mensen kommer helt enkelt.

    Blev lite förvånad faktiskt, hade tänkt att ta ett test för att ta en bild och visa min sambo (som ligger ute på jobb denna vecka). Hade inte riktigt räknat med att strecket skulle vara svagare/obefintligt.

  • FruganK78
    surtanten skrev 2021-03-03 08:03:07 följande:

    Tog ett nytt test idag och det visade inget streck.. eller möjligen ett jättejättesvagt. Det var betydligt starkare streck på första testet, så tror nog ändå att jag inte är gravid. Får väl se om mensen kommer helt enkelt.

    Blev lite förvånad faktiskt, hade tänkt att ta ett test för att ta en bild och visa min sambo (som ligger ute på jobb denna vecka). Hade inte riktigt räknat med att strecket skulle vara svagare/obefintligt.


    Men näää sån besvikelse!
Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december