• AnnaB90

    Tyda ägglossningstest

    Hej

    Jag har letat efter en aktiv tråd för att rådfråga om ägglossningstester men har inte hittat någon, därför startar jag en ny!

    Min mens började 4/11 och tog slut 11/11.

    På kvällen 11/11 och förmiddagen 12/11 fick jag starka streck, dock inte positiva, som jag tolkade som en stegring. Men efter det har de blivit svaga igen. Nu är jag rädd att jag missat äl men började som sagt testa i slutet på mensen så känns på något vis orimligt att så skulle vara fallet.

    Någon som varit med om att äl kommit så tidigt?

    Min cykel är mellan 27-34 dagar lång.

  • Svar på tråden Tyda ägglossningstest
  • AnnaB90
    Långbenopluto skrev 2020-11-17 07:40:36 följande:

    Kan tilläggas att en kvinna har ca 10 ÄL per år, alltså är det vissa månader den inte kommer. 


    Vet du om ägglossningssymtomen uteblir de månaderna om man vanligtvis brukar känna en hel del?
  • AnnaB90
    Långbenopluto skrev 2020-11-17 07:40:36 följande:

    Kan tilläggas att en kvinna har ca 10 ÄL per år, alltså är det vissa månader den inte kommer. 


    Vet du om ägglossningssymtomen uteblir de månaderna om man vanligtvis brukar känna en hel del?
  • Långbenopluto
    AnnaB90 skrev 2020-11-17 09:08:04 följande:
    Vet du om ägglossningssymtomen uteblir de månaderna om man vanligtvis brukar känna en hel del?
    Det vet jag inte, tyvärr. 
  • MinaBernt
    AnnaB90 skrev 2020-11-17 09:08:04 följande:

    Vet du om ägglossningssymtomen uteblir de månaderna om man vanligtvis brukar känna en hel del?


    Ja, om du inte har ägglossning så får du inte ägglossningssymptom eller mensvärk. Mens efter utebliven ägglossning brukar vara lite mindre riklig men mer långvarig.
  • AnnaB90

    [quote=80771539][quote-nick]MinaBernt skrev 2020-11-17 10:22:18 följande:[/quote-nick]Ja, om du inte har ägglossning så får du inte ägglossningssymptom eller mensvärk. Mens efter utebliven ägglossning brukar vara lite mindre riklig men mer långvarig.[/

    Tack för svar! Då kanske det är så för mig denna månaden. Tog ett ältest nyss som visar stegring, nästan positivt, men jag har inga symtom mer en än en liten flytning igår kväll. Brukar ha mycket molvärk och flytningar.

    Får hoppas att symtomen kommer och så även ägglossning!

  • Becks92

    Hej. Förlåt om jag kapar tråden lite här. Men är det någon fler som använder clerblue advanced ägglossningstest? Jag är på min 13 dag med hög fertilitet som de står på monitorn. Aldrig haft så länge förut. Varför är det så länge?hmm

  • septemberbarn123

    Skulle ni säga att mitt äl test är positivt??

    De översta är ifrån torsdag/fredag och de två nedersta är ifrån idag. Ena imorse och den andra precis nyss.

    Aldrig hållt på med äl tester innan så jag är lite osäker :)

  • AnnaB90
    septemberbarn123 skrev 2021-01-17 16:38:31 följande:

    Skulle ni säga att mitt äl test är positivt??

    De översta är ifrån torsdag/fredag och de två nedersta är ifrån idag. Ena imorse och den andra precis nyss.

    Aldrig hållt på med äl tester innan så jag är lite osäker :)


    Tycker det ser så gott som positivt ut. Tror iaf inte att du förlorar något på att ha sex nu ;)
  • VirrePirre06
    septemberbarn123 skrev 2021-01-17 16:38:31 följande:

    Skulle ni säga att mitt äl test är positivt??

    De översta är ifrån torsdag/fredag och de två nedersta är ifrån idag. Ena imorse och den andra precis nyss.

    Aldrig hållt på med äl tester innan så jag är lite osäker :)


    Om du inte har appen premom rekommenderar jag dig att skaffa den. Där kan du lägga in alla test och den räknar ut när du får positivt, med både high och peak. supersmart :)
  • Jajjamensan

    Skulle ni säga att jag hade ägglossning på den första stickan från vänster? det är bara 3 dagar efter avslutad mens, kan man ha ägglossning så tidigt?

  • AnnaB90
    Jajjamensan skrev 2021-02-10 17:01:58 följande:

    Skulle ni säga att jag hade ägglossning på den första stickan från vänster? det är bara 3 dagar efter avslutad mens, kan man ha ägglossning så tidigt?


    Min erfarenhet är att ägglossningstesterna är starka precis efter mens, för att sen bli svaga igen innan ökning inför ägglossning.
  • Jajjamensan
    AnnaB90 skrev 2021-02-11 13:23:32 följande:

    Min erfarenhet är att ägglossningstesterna är starka precis efter mens, för att sen bli svaga igen innan ökning inför ägglossning.


    Ok, ja det förklarar ju saken. Dock visade det på min app att jag skulle ha ägglossning då, nu har den ändrat sig och jag ska ha ägglossning nu, men har i princip inga flytningar alls men svullen i brösten och har fått wn jävla massa acne ????
  • Jajjamensan
    AnnaB90 skrev 2021-02-11 13:23:32 följande:

    Min erfarenhet är att ägglossningstesterna är starka precis efter mens, för att sen bli svaga igen innan ökning inför ägglossning.


    Glömde skriva att jag testade med ÄL test dagen efter avslutad mens och då visade det inget
  • Kariiiin

    Hej! Hoppar in i tråden!

    Jag slutade med p-piller i februari 2020. Hade mens varje månad fram till augusti. Sen fick jag ingen mens. Var i kontakt med kvinnokliniken i januari och fick primolut nor utskrivet för att starta om kroppen.

    Vad tror ni om mina ägglossningstest? När hade jag ägglossning tror ni?

Svar på tråden Tyda ägglossningstest