• Ölandstoka

    Gravid efter ivf

    Efter många turer med ivf och allt vad det innebär är jag äntligen gravid :) Det är så många fina människor här på familjeliv som har gett så mycket stöd och pepp under resan och det vore så kul att fortsätta följas åt som gravida.

    Jag har kanske blivit lite inskränkt under processen men jag känner att andra ivf:are förstår så mycket bättre hur fantastiskt det känns att äntligen lyckas. Och hur läskigt det kan vara.

    Hoppas att det finns fler gravida som vill prata av sig :)

  • Svar på tråden Gravid efter ivf
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-12-03 10:47:36 följande:

    När är det dags för ditt vul?

    Hur går det med blödningarna, ger de sig? Hoppas att det känns bra :)


    Här går det sådär. Tog ett nytt graviditetstest som bara visade gravid 2-3 (3+ förra helgen). Det enda är att urinen var blodblandad (märkte inte att jag blödde förrän det var för sent), vilket kan ha påverkat. Men jag ställer in mig på missfall tyvärr. :( Så ledsen nu! Vul är nästa torsdag.
  • Hunny B
    Clemmentina skrev 2020-12-03 17:31:00 följande:

    Här går det sådär. Tog ett nytt graviditetstest som bara visade gravid 2-3 (3+ förra helgen). Det enda är att urinen var blodblandad (märkte inte att jag blödde förrän det var för sent), vilket kan ha påverkat. Men jag ställer in mig på missfall tyvärr. :( Så ledsen nu! Vul är nästa torsdag.


    Håller tummarna för att det bara är blodet som ställer till det! Vad jobbigt att behöva vänta en hel vecka för vul, går det inte att göra tidigare?
  • Clemmentina
    Hunny B skrev 2020-12-03 17:53:56 följande:

    Håller tummarna för att det bara är blodet som ställer till det! Vad jobbigt att behöva vänta en hel vecka för vul, går det inte att göra tidigare?


    Tack för tummarna! Det behövs nu. Känns som jag griper efter halmstrån, mycket talar för missfall, men kommer nog ta ett test i helgen. Jag har redan fått vul framflyttat en gång så tror dessvärre inte det. Jag får söka akut i så fall och det har jag ingen anledning att göra nu.
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-12-03 17:31:00 följande:

    Här går det sådär. Tog ett nytt graviditetstest som bara visade gravid 2-3 (3+ förra helgen). Det enda är att urinen var blodblandad (märkte inte att jag blödde förrän det var för sent), vilket kan ha påverkat. Men jag ställer in mig på missfall tyvärr. :( Så ledsen nu! Vul är nästa torsdag.


    Usch vad jobbigt! Hoppas så klart att allt kommer att se jättefint ut men jag förstår att du ställer in dig på det värsta. Det finns många solskenshistorier där ultraljudet ser bra ut trots blödningar, hoppas att du får bli en av dem. Så jobbigt att du behöver vänta så länge, förstår att du är ledsen. Kram! <3
  • Ölandstoka
    Kallamakka skrev 2020-12-03 17:13:10 följande:

    Jag är så glad för att testen blir starkare. Den 7 december får jag ringa min klinik. Snaaart!


    Härligt, grattis! :) Hoppas att du hinner med ett ultraljud i år. Jag var så ivrig så jag ringde ett par dagar tidigare ;)
  • Kallamakka
    Ölandstoka skrev 2020-12-04 08:53:43 följande:

    Härligt, grattis! :) Hoppas att du hinner med ett ultraljud i år. Jag var så ivrig så jag ringde ett par dagar tidigare ;)


    Ja precis! Hoppas! Jag ringde för tidigt, de ville inte skriva in mig än. Men jag fick mer crinone utskrivet i allafall. Hon sa att jag får ringa den 7 december. De vill väl undvika kemiska graviditeter i sin sammanställning antar jag.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-12-04 08:50:05 följande:

    Usch vad jobbigt! Hoppas så klart att allt kommer att se jättefint ut men jag förstår att du ställer in dig på det värsta. Det finns många solskenshistorier där ultraljudet ser bra ut trots blödningar, hoppas att du får bli en av dem. Så jobbigt att du behöver vänta så länge, förstår att du är ledsen. Kram! <3


    Jag hoppas på en solskenshistoria men ställer in mig på att det är missfall. Nu är blödningarna i alla fall väldigt små (mer små brunaktiga flytningar) men det är ju testet som oroar. Tack! Kram!
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-12-04 15:49:57 följande:

    Jag hoppas på en solskenshistoria men ställer in mig på att det är missfall. Nu är blödningarna i alla fall väldigt små (mer små brunaktiga flytningar) men det är ju testet som oroar. Tack! Kram!


    Åh jag hoppas så mycket att allt ser bra ut! Har du tagit fler test?
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-12-07 09:17:06 följande:

    Åh jag hoppas så mycket att allt ser bra ut! Har du tagit fler test?


    Tog ett i helgen och fick samma resultat. Det bådar inte gott men har läst om personer som fått svagare (även CB-digitalt) tester redan i vecka 7-8. Kallas tydligen hook-effekten. Annars är det nog ett MA eller ofostrig graviditet. Har mått lite mer illa de senaste dagarna. Hur mår du?
Svar på tråden Gravid efter ivf