• Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok - skriv hur din dag varit

    Kära dagbok!       5 december 2020 kl 18.20

    Gråmulen dag, kom inte ut denna lördag heller. Vaknade med värk i nacken - rygg - höfter som vanligt. Faan vad jag hatar att ha ont. Suttit med värmekudde mer eller mindre hela dagen och katten i knät. Glott på tv - bara skit överallt. Gick över till att slösurfa på youtube chris kläffords mjuka röst lindrar smärtan. Att inte han har blivit ännu större på youtube är ofattbart. Tv och dator hindrar mig från att tänka på det som smärtar mer. Mannen som jag aldrig kan få. Eller vill jag ha honom egentligen. Om jag skulle skriva om honom skulle ingen tro mig. Vill inte tänka på det.
    Hur ska jag komma ur min bubbla - jobba - äta - sova - helger som bara flyger förbi. Kommer ofta inte ut på lördagar - är helt slut efter veckan.
    Tröstäter - ska göra en äppelpaj nu efter jag har startat en tråd här på familjeliv. Får se om det är någon som fyller på hur en dag har varit i deras liv.

    Slut för nu 18.30

  • Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit
  • Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok Måndag den 6 juni 2022 Sveriges Nationaldag kl 18.45

    "Du gamla, du fria, du fjällhöga nord..."   Det fick bli min skrivna sånginsats för vår nationaldag. Skam och säga så har jag ingen tradition att fira nationaldagen.
    Jag har inte gjort många knop idag. Städat lite, tvättat, ska snart ner i tvättstugan. Det är så mycket tvätt och jag behöver använda torktumlaren. Jag tvättar i min maskin här i lägenhet, den är färdigtvättad och tumlar i tvättstugan. Jag undviker att använda fastighetens tvättstuga i möjligaste mån. Folk är så nonchalanta och skiter i att städa efter sig. Så jäkla äckligt. Jag brukar börja med att städa tvättstugan så det är hyfsat rent när jag är där.
    Förut brukade jag göra tvärtom, städa efter mig. Men det var aldrig städat när jag kom, så nu skiter jag i det som alla andra.

    Hur har helgen varit? Mys och gos med mannen i lördags. Sov över. Inget speciellt igår. Kände inte för att göra något. Kom inte ihåg var jag gjorde ett test gällande nedstämdhet och depression och jag hamnade i fältet depression. Jag funderar allvarligt om jag ska be husläkaren om antidepressiva. Får se, jag har  provat förut men gillar inte biverkningarna, viktuppgång och muntorrhet. Men det kanske behövs för att jag ska komma ur min "bubbla".

    Imorgon är det jobb och en tung vecka. Får se hur jag klarar det. Känner mig skör och har dålig uppbackning av mina kollegor. Hoppas på det bästa.
    Nä, slut för nu. Ner och städa tvättstugan.
    Ha en fin kväll.
    Kl 19.58

  • Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok  Söndag den 12 juni 2022 kl 09.25

    Solen skiner ute och jag samlar kraft för att sätta igång, med vad? Tja.. om jag har lite tur så blir det lägenhetsbyte till hösten. Det är ett triangelbyte. 
    Jag har letat byte i ett år och nu finns det en matchning, alla tre är positiva och vi ska skicka in papper. Jag behöver en mindre och billigare lägenhet, jag behöver spara så mycket pengar jag kan under 3-4 år så länge jag orkar jobba heltid. Och sedan gå ner på deltid och leva på en del sparpengar fram till pensionen. Jag är så risig i kroppen för att kunna orka jobba fram till jag är minst 65 år.
    Nu bor jag i en två och ha en hyra på 7200:- med en fin balkong och byter då till en etta med kök och utan balkong. Hyra 5000:- Och om jag säljer bilen så räknar jag med att kunna spara minst 5000:- i månaden i minskade kostnader för bilförsäkring, bränsle, garage mm. Det blir rätt mycket pengar per år.
    Lite synd att det inte är balkong, fast den balkongen jag har idag kan jag knappt använda för att grannarna röker och jag har astma och tål inte rök. Men men det är tillåtet att röka så jag kan inte klaga på det.
    Så om jag ska flytta så måste jag börja rensa, slänga, sortera bland saker. Jag kommer inte att få plats med alla saker/kläder i en etta. Den är rätt stor ca 50 kvm. Även om bytet inte skulle gå igenom av någon anledning så kommer det att bli skönt att få rensat bland gamla saker och kläder som jag inte använt på minst 10 år. Ska försöka sälja en del  om det går. Jag hoppas det går igenom vore så skönt!
    Annars då, en rätt tung vecka. På min arbetsplats jobbar vi i team på 3-4 personer och båda mina ordinarie kollegor var lediga tisdag och onsdag för studentfirande för sina barn. I torsdags hade vi planerat in ett evenemang som vi skulle hålla i alla tre. Tror ni dom kom på torsdagen??!! Nä, båda var "sjuka" och jag fick stå där själv och försöka rodda allt med vikarier som inte kan någonting. Kände att stressen och irritationen  höll på att ha sönder min mage och huvudvärken var sprängande. Det var bara att bita ihop. När jag kom hem i torsdags var jag helt slut, stupade i sängen av trötthet. 
    På fredagen kom bägge två tillbaka. Jag fick verkligen bita ihop för att inte säga någonting spydigt eller dumt. Det var så genomskinligt att ingen av dom egentligen var sjuka på torsdagen. Jag har ju själv varit borta jättemycket pga smärtor så jag kanske fick tillbaka, jag vet inte. Men vårt team kommer att upplösas efter semestern och jag får nya kollegor. Jag längtar till dess. Är så trött på dessa två lata individerna. Men med facit i hand så är det jag som är knäpp som jobbar när jag mår dåligt och inte prioriterar mig själv.
    Nu ska jag ta itu med rensandet. Ha en fin söndag.
    Slut för nu. Kl 09.50

  • Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok  Lördag den 18 juni 2022 kl 19.57

    Känner mig både lugn och på ett sätt tom. Började morgonen med att åka på ansiktsbehandlingen jag bokat kl 09.00. Jag kände för att vara lite fåfäng, få ögonbryn, ögonfransar färgade. Vill känna mig lite fräsch ( om det nu går) insidan är allt annat än fräscht, pigg. Mer som en urvriden trasa. Tung dag igår egentligen både fysiskt och psykiskt. På morgonen lämnades byteansökan in för triangelbytet. Om det går igenom så blir det byte tidigast i oktober. Känner att jag får lite ångest över att jag har gjort det igen. Dvs planerar för att flytta och flytta har jag gjort många, många gånger. Skälet till att jag vill flytta är att sänka boendekostnaden och spara så mycket jag kan för att kunna jobba deltid. Mår som sagt inte så bra. Kände sedan när jag åkte till jobbet att jag inte mådde så bra. Kämpade mig igenom eftermiddagen och stupade i säng när jag kom hem.
    Sedan har jag smsat en vit lögn. Jag var bjuden på middag - födelsedagsfest hos en kompis ikväll. Jag hade förvarnat om att jag hade annat inbokat ikväll vilket inte heller är sant. Och att jag skulle meddela om jag ev kunde komma till henne i allafall. Kände mig helt ur humör och sa att jag inte kunde. Vet egentligen inte varför bara låg, brist på energi, hade ingen lust alls att sitta och umgås. Så det blev en hemmakväll med katten istället.
    Så nu vill jag inte skriva mer för tillfället.
    Ha en fin kväll.
    Slut för nu. kl 20.08

  • Anonym (Auspex)

    Kära dagbok,

    nu har det snurrat till så där igen.
    I fredags efter 6 timmar övertid på veckan ringde modern och hennes mobilbatteri hade börjat spåra ur och inte ladda.

    Eftersom vi ska ut och resa ihop om en vecka och hon annars skulle ligga sömnlös över om hennes biljett/reseplaneraren/covidvaccinbeviset osv inte skulle funka när hon ska resa var det bara att ånga iväg till en köplada och köpa en ny mobil åt henne, för avleverans lördag. Bad också expediten slänga i ett plånboksskal och nya earbuds, då det ju är USB C som gäller numera.

    Men så hade vi ju redan lite att göra, denna lördag...
    Avfärd kl 08.20 med lånad bil för att få drag, med en make med magont och en son som var allergisk och förkyld och alla gnälliga. Efter 17 mil skulle det kopplas på hyrsläp i Brötebyn. Lånebil för gammal, måste in och köpa adapter till inkopplingen. Tappade lite tid.

    Sen lunch. Hade valt en golfkrog då de såg ut att ha stor parkering, men när vi kom var det ändå refuger mellan raderna så baxa av släpet igen och parkera för sig själv, och sen bilen i annan ruta. Tappade lite tid. In och äta- jaha det var gluten i allt och panerat ska det vara även om det är fisk. Till sist erbjöd de att göra en carbonara med glutenfri torrpasta som han hittade i ett skåp. Jag tog det men där tappade vi ännu lite tid.

    Till sist framme vid fritidshuset i Avkroken som skulle rensas inför fotografering/sälj. Då Avkrokens återvinning stänger kl 14 hade vi nu ca 80 minuter på oss och härjade runt för att ta ner två hyllor med vitrindörrar och fullt av saker och en säng samt oräkneliga småmöbler och "hundfiltar" mm som skulle bort, samtidigt som två nyfikna grannar kom och skulle snacka och beklaga sorgen och det. Lyckades mota ut grannarna, fylla släpet och dra iväg och kasta i tid. En hink falu rödfärg som stått ute över vinter och skulle lämnas in läckte givetvis i släpet, hej och hå vad kul det var att torka upp. Inte. Förstörde ett par jeans för mig.

    Sen var det bara resten kvar...

    Min mans syster hade lämnat kvar en kanna nu extremt mögligt kaffe och sin tvätt i tvättmaskinen sen hon var där för två veckor sen, tack för det. *urk* 
    Fyllde bilen med två flyttlådor saker som ska på auktion samt resten skit (har ingen sophämtning i Avkroken), lämna av släpet i Brötebyn (nu med något mer suspekt lukt) och så dra iväg till modern med telefonproblemet.

    Den installationen tog oss en timme och rätt mycket frustration. Och skalet jag bad personalen på Elgiganten lägga med var självklart till fel telefon, suck. Sen var klockan redan 18, och paret som lånat ut bil ville även bjuda på middag efter dagen. Jag ville verkligen bara hem och dö i soffan men de är så rara så man får ju skärpa sig. Vi ringde och frågade om det var okej att vi inte kom förrän kl 20.30 eller om de hellre ville äta i tid själva och att vi ses en annan dag? De var gulliga igen och sa att nejdå kom när ni kommer. So be it.

    Jag flåkörde resterande 12 mil hem, in på Ica och handla blommor till bilutlånarna, (förutom full tank, vi hämtade den med knappt halv och bjöd även på adaptern vi köpte till släpet) sushi till sonen som absolut inte ville bli ivägsläpad fler mil på middag eländig som han var, lasta av all skit och flyttlådor hemma, städa upp lånebilen, in i duschen och ut på 25 minuter och sen 20 minuters bilfärd för att gå hus/trädgårdssyn och vara trevliga på middag tills kl 23 , då vi tackade för oss förebärande viss trötthet (!).

    Idag har vi bytt mammas mobilfodral, kört skiten till tippen, veckohandlat och nu orkar jag nog inte göra mycket mer... :-P

  • Anonym (Auspex)

    Kära dagbok,

    Jag vill bara meddela att Quality Hotel Park i Södertälje är det närmsta man kommer Fawlty Towers i Sverige och jag har inte tid med deras skit.

  • Anonym (eller inte...)

    Hej dagboken,
    hur kan livet bli såhär? 
    Lämnade av sonen vid tåget.
    Hade massor av möten som vanligt. Jobbet - mitt liv.

    Därefter tystnad. 
    Köpte vin.
    Drack.

    Tystnad.

    Hur kan man vara så ensam? 
    Satte på tv:n. Förströelse.

    Har jag tur så får jag dö smärtfritt i natt. Slippa ensamheten. 
    Eller ja, gå in i den eviga ensamheten. 
    Men där är vi alla lika i alla fall.
    Slippa den tyngande känslan av att vara totalt överflödig och oönskad av alla.

    Hur blev jag en människa som ingen tycker om? 
    Inget svar idag heller.

  • Anonym (Dagen)

    Kära dagbok. 

    Skulle sitta kattvakt idag, men blev bara halv dag pga ändrade planer. Min kille kändes tjurig, men han sade det bara var trötthet,.. får tro på det. Han åkte hem till sig och vi ses igen imorgon kväll, förhoppningsvis är han då förnöjd och utvilad. 

    Imorgon är en ny dag. Midsommar.
    Allt är bra, ändå känner jag mig lite tom. 

    Ps. Föregående dagboksinlägg kändes så ledsamt, kram till skibenten! 

  • Anonym (Butterface)

    Kära dagbok, första dagen på hemestern blev rätt najs. Den där ursöte gubben var på gymmet idag. Han är för gammal för mig, jag vet dagboken du behöver inte påminna mig men han är så gullig ändå. Jag log och sa hej, han sa hej tillbaks. Tittade han på min röv? Jag vet inte. Jag hoppas det. Det är lite tidigt att säga men jag tror jag älskar honom och vill gifta mig med honom.

    Går jag för fort fram? Gör jag alltid såhär? Kommer jag bara bli sårad? Fan du är en dömande jävel dagboken, sluta psykoanalysera mig. 

    Efter gymmet handlade jag. Ville unna mig en butiksgrillad kyckling och gjorde det. Tänkte att då har jag både middag och lunch i morgon. Kyckling med Keso och skivat äpple, mums! Men jag käkade upp hela jävla kycklingen på en gång. 

    Det är själva grejen med att inte äta sötsaker, inget socker osv. man tror man är så jävla duktig men så smäller man i sig en hel jävla grillkyckling istället. Du är så jävla dömande dagboksjävel hållkäften.

    Funderar på att koka 2 ägg och skala, öppna en burk tonfisk, klicka över lite majonäs och stavmixa detta och sedan äta direkt ur byttan med sked direkt ur bunken till kvällsmat. Nu tittar du på mig sådär anklagande igen dagboken. Vem är du att döma mig? 

Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit