• Stickling

    BIM januari 2021 - Första barnet

    Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

    Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

  • Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Sockerplanta
    msofia91 skrev 2021-01-03 00:27:12 följande:

    Jag fick mens på nyårsdagen.. Ny bim är den typ 29/1 men just nu idag känner jag att det är skitsamma faktiskt..

    Det här med att inte ha haft ordentlig menscykel pga av preventivmedel och inte ha kunskap eller relation till sin egen kropp och alla olika hormoner och tankar som sprutar under cykelns faser gör mig knäpp. På mensdagen var jag inte brydd, ryckte på axlarna och gick vidare. Igår och idag har jag gråtit bara av tanken på att jag fick mens igen. Jag är hysterisk och förmodligen helt utan grund totalt skadad, för man blir helt övertygad att det är något fel på än, att man inte kan osv. Imorgon kommer jag inte alls vara lika ledsen längre för då är det nästan slut på mens, och sen börjar hela karusellen om.

    Det är egentligen bara dessa känslor som stormar runt mensen som är svåra att hantera. Blir nästan apatisk och ser ingen mening med livet om man inte någon gång får ett plus. Vad lever man för då, solresor och kläder typ? Så fort mensen är över är jag "normal" igen. Jag har tappat det helt, haha!

    Hur, och när gick man från att vara man en människa som var helt livrädd över att råka bli oplanerat gravid till att kissa på äl stickor, googla på eventuella sjukdomar som förklaring till varför man inte "är lika snabb och naturlig som alla andra" (fast man också vet att det inte stämmer) och räkna sina dagar efter när man får en glad gubbe och mot förmodan också hunnit ligga på den kanske rätta dagen? Jag behöver vård.. XD

    Jag hänger kvar och fortsätter följa er andra, good luck!


    Jag tror vi alla här känner igen oss i det du beskriver. Man blir knäpp av detta försök till barnaskapande. Hormonerna pendlar vecka till vecka, jaa tom. från dag till dag och man blir tokig. Jag vet inte hur många gånger jag bara idag har räknat på hur många dagar jag var kvar till bim i hopp om att dagarna dit ska ha blivit färre på någon timme. Man googlar på allt och vi alla är nog färdigutbildade barnmorskor tre gånger om med fördjupade kunskaper inom alternativ medicin, haha. XD
  • BoringBrick92

    Just nu känns det lite hopplöst.. vill få plus nu helst för att bara få slippa detta kaos.. varje månad är det kämpigt att ens få till det då mannen har låg lust just nu. Känns bara påtvingat från hans sida.. Vi vill så gärna bli föräldrar så det är ju därför man fortsätter att slaviskt följa min cykels speciella dagar trots att det känns extremt tufft både fysiskt och psykiskt ibland.. Behövde bara skriva av mig lite.

    Hoppas som alltid på det bästa för oss alla. Kram och god fortsättning! <3

  • MAKL
    BoringBrick92 skrev 2021-01-03 01:32:01 följande:

    Just nu känns det lite hopplöst.. vill få plus nu helst för att bara få slippa detta kaos.. varje månad är det kämpigt att ens få till det då mannen har låg lust just nu. Känns bara påtvingat från hans sida.. Vi vill så gärna bli föräldrar så det är ju därför man fortsätter att slaviskt följa min cykels speciella dagar trots att det känns extremt tufft både fysiskt och psykiskt ibland.. Behövde bara skriva av mig lite.

    Hoppas som alltid på det bästa för oss alla. Kram och god fortsättning! <3


    Lider med dig! Jag förstår precis hur du menar och säkert många fler här som känner som du. Det finns väl något preparat på apoteket som man kan köpa just för att öka lusten för både män och kvinnor, kanske kan vara något för honom?

    En liten tanke som hjälpt mig i den här karusellen är att försöka komma ihåg att ha kul tillsammans också. Det kan ju tära på en som par att konstant vara medveten om dagar i cykeln och att optimera osv. Men det kan kännas lättare att försöka lägga undan det ibland och bara se varandra och vara tacksam för det liv man redan har tillsammans.

    Plusset kommer snart ska du se och då är allt det här värt det. Kram <3
  • MAKL
    Msofie skrev 2021-01-02 20:03:40 följande:

    Första månaden jag provar bisolvonmetoden, någon annan som gör det med? Vad har ni för erfarenheter av det?


    Jag har också provat bisolvon den här månaden ätit det från CD 3. Äl vilken dag som helst nu men inte märkt någon skillnad alls, så något extra hopp om att det blir ett plus den här gången existerar inte längre men kul att testa iaf.
  • Molybden
    BoringBrick92 skrev 2021-01-03 01:32:01 följande:

    Just nu känns det lite hopplöst.. vill få plus nu helst för att bara få slippa detta kaos.. varje månad är det kämpigt att ens få till det då mannen har låg lust just nu. Känns bara påtvingat från hans sida.. Vi vill så gärna bli föräldrar så det är ju därför man fortsätter att slaviskt följa min cykels speciella dagar trots att det känns extremt tufft både fysiskt och psykiskt ibland.. Behövde bara skriva av mig lite.

    Hoppas som alltid på det bästa för oss alla. Kram och god fortsättning! <3


    Jag känner med dig. Känns fruktansvärt hopplöst ibland, går lite upp och ner. Vissa månader är bättre än andra. Trodde att det skulle gå snabbare om vi säger så.

    Detta kanske inte är något för er men vi har använt heminsemineringskit två gånger vilket hjälpt när varken han eller jag har varit särskilt sugna. Låter kanske hemskt men blev lite av en lättnad för oss båda att ha alternativet. Nu känns det som att lusten kommit tillbaka när pressen lättat lite.

    Hoppas att ni hittar något som gör det lite lättare för er, ni är inte ensamma <3
  • josefinbet
    Sockerplanta skrev 2021-01-03 00:46:28 följande:
    Jag tror vi alla här känner igen oss i det du beskriver. Man blir knäpp av detta försök till barnaskapande. Hormonerna pendlar vecka till vecka, jaa tom. från dag till dag och man blir tokig. Jag vet inte hur många gånger jag bara idag har räknat på hur många dagar jag var kvar till bim i hopp om att dagarna dit ska ha blivit färre på någon timme. Man googlar på allt och vi alla är nog färdigutbildade barnmorskor tre gånger om med fördjupade kunskaper inom alternativ medicin, haha. XD
    Alltså åh dessa inlägg. Som man känner igen sig!!! Förstår inte hur man ska stå ut nästan två veckor innan man får börja testa... och är det negativt börjar det om igen. Men känns skönt att vi iaf är flera som fortsätter hoppas!
  • msofia91
    Molybden skrev 2021-01-03 08:33:16 följande:

    Jag känner med dig. Känns fruktansvärt hopplöst ibland, går lite upp och ner. Vissa månader är bättre än andra. Trodde att det skulle gå snabbare om vi säger så.

    Detta kanske inte är något för er men vi har använt heminsemineringskit två gånger vilket hjälpt när varken han eller jag har varit särskilt sugna. Låter kanske hemskt men blev lite av en lättnad för oss båda att ha alternativet. Nu känns det som att lusten kommit tillbaka när pressen lättat lite.

    Hoppas att ni hittar något som gör det lite lättare för er, ni är inte ensamma <3


    Hur går det till? Man behöver väl liksom fortfarande, prestera? Tänker på mannens lust osv :)
  • Ericky
    BoringBrick92 skrev 2021-01-03 01:32:01 följande:

    Just nu känns det lite hopplöst.. vill få plus nu helst för att bara få slippa detta kaos.. varje månad är det kämpigt att ens få till det då mannen har låg lust just nu. Känns bara påtvingat från hans sida.. Vi vill så gärna bli föräldrar så det är ju därför man fortsätter att slaviskt följa min cykels speciella dagar trots att det känns extremt tufft både fysiskt och psykiskt ibland.. Behövde bara skriva av mig lite.

    Hoppas som alltid på det bästa för oss alla. Kram och god fortsättning! <3


    Förstår också det där med mannens lust. Jag har förklarat för min sambo hur det funkar för att han också ska förstå vikten av att ändå ha inte koll. Att kvinnan släpper 1 ägg per månad och att det då gäller att det finns spermier där i äggledare och väntar. Att alla spermier inte är uthålliga och att det därför gäller att ha sex de mest fertila dagarna också och inte bara innan. Och att det finns en möjlighet att kvinnan inte ens ägglossar varje månad även om man får en lh-ökning, att alla ägg inte är befruktbingsbara ens. Det har gjort att min sambo blivit mer engagerad själv och nu delar vi mer engagemanget och taggar igång varandra när det behövs. Det är väl framförallt bär våra 3-dagar i rad (

    infaller som vi behöver dra varandra :) Dagen jag får fast gubbe på äl-testet och efterföljande två dagar. igår var det tex han som såg till att den 3e dagen blev av då jag kände att "äh, vi hoppas att de två första dagarna gjort susen".

    Vi har också engagerat oss i lite nya ställningar för att det också ska vara kul och inte bara ett måste. Och ibland kör vi inte penetrerande heller, utan gör annat och så får han "avsluta" så att säga i mig :)
  • Ericky
    Ericky skrev 2021-01-03 10:34:45 följande:

    Förstår också det där med mannens lust. Jag har förklarat för min sambo hur det funkar för att han också ska förstå vikten av att ändå ha inte koll. Att kvinnan släpper 1 ägg per månad och att det då gäller att det finns spermier där i äggledare och väntar. Att alla spermier inte är uthålliga och att det därför gäller att ha sex de mest fertila dagarna också och inte bara innan. Och att det finns en möjlighet att kvinnan inte ens ägglossar varje månad även om man får en lh-ökning, att alla ägg inte är befruktbingsbara ens. Det har gjort att min sambo blivit mer engagerad själv och nu delar vi mer engagemanget och taggar igång varandra när det behövs. Det är väl framförallt bär våra 3-dagar i rad (

    infaller som vi behöver dra varandra :) Dagen jag får fast gubbe på äl-testet och efterföljande två dagar. igår var det tex han som såg till att den 3e dagen blev av då jag kände att "äh, vi hoppas att de två första dagarna gjort susen".

    Vi har också engagerat oss i lite nya ställningar för att det också ska vara kul och inte bara ett måste. Och ibland kör vi inte penetrerande heller, utan gör annat och så får han "avsluta" så att säga i mig :)


    Viken av att ha koll ska det förstås stå, ordet inte ska bort.
  • Ericky
    Sockerplanta skrev 2021-01-02 23:31:35 följande:

    Jag vet inte vad bisolvonmetoden är eller hur det fungerar. Vill ni förklara? Jag är villig att testa alla metoder haha 


    Googla Bisolvonmetoden och Familjeliv. Det är många som har försökt länge som lyckats med det. Sedan finns det ingen forskning eller faktiska belägg för att det skulle funka, men jag var som du villig att testa och visst har jag märkt skillnad denna äl! Hoppas innerligt att jag får visa er ett plus äntligen om någon vecka <3

    Jag för övrigt kört utan Rosenrot som många kombinerat med Bisolvon eftersom jag äter en medicin som inte ska kombineras med Rosenrot.
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet