• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Funderar81

    Hejsan alla, har visst varit lite tyst här.

    Måndag förra veckan hade jag äggplock. 6 folliklar som blev 5 ägg. Var inte så smärtsamt som jag befarat men jag var lite mörbultad efteråt och sov så otroligt gott i 1 timme efteråt där på kliniken.

    Alla 5 äggen blev befruktade och på torsdagen sattes den finaste upp som 3 dagars. Inga som helst symptom än här i ruvartiden.

    1 embryo klarade sig till frys, så rätt ok statistik egentligen.

    Anonym 0810, du fråga om menssymtom. Jag har ett barn sen tidigare och den graviditeten började precis så. Jag var övertygad om att mensen skulle komma näärsom, men icke.

    Så menssmenssymtom kan helt klart vara gravsymtom.

  • ace86
    Annna84 skrev 2021-02-16 20:36:17 följande:

    Imorgon ska jag dit och höra om det finns något annorlunda de kan göra på sista försöket, jag tänkte även fråga om embryo glue då. Jag hoppas verkligen att jag får sätta in det vi har i frysen redan om ca 2 veckor.


    Jag håller tummarna för både och! :)
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-02-16 20:33:36 följande:

    Väldigt positivt att du har tagit dig till RD11, då hoppas jag att du har lyckats :) Spännande! De gånger när det inte har lyckats så har min mens kommit 13 dagar efter ägguttag.

    Vad intressant att du fick den kombinationen från start, jag har hört av en vän att hon fick det på sin fjärde behandling och då lyckades det. Hade kliniken själva det som förslag?


    Jaa nu börjar det bli lite nervöst.. än så länge har jag samma symptom som jag haft sedan isättningen och ganska säker på att det är lutinus tabletterna som bidrar till dem! Men jag är glad att jag har mycket att göra på jobbet då åtminstone dagarna flyger förbi. :)

    Jaa , kliniken kom med det förslaget direkt. Förstått i efterhand att den kombon inte är så vanlig men fungerade bra för mig (blev ju inte överstimulerad) även om jag hade hoppats på fler embryon i frysen.
  • Krizty88

    Ny mensstart rapporterad idag och jag hoppas på bättre lycka den här gången. Alltså att jag faktiskt får starta med sprutorna den här cykeln!!! Håll tummarna.

  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-02-17 08:05:46 följande:

    Ny mensstart rapporterad idag och jag hoppas på bättre lycka den här gången. Alltså att jag faktiskt får starta med sprutorna den här cykeln!!! Håll tummarna.


    åh hoppas hoppas!!Glad
  • Inalina
    Funderar81 skrev 2021-02-16 22:31:14 följande:

    Hejsan alla, har visst varit lite tyst här.

    Måndag förra veckan hade jag äggplock. 6 folliklar som blev 5 ägg. Var inte så smärtsamt som jag befarat men jag var lite mörbultad efteråt och sov så otroligt gott i 1 timme efteråt där på kliniken.

    Alla 5 äggen blev befruktade och på torsdagen sattes den finaste upp som 3 dagars. Inga som helst symptom än här i ruvartiden.

    1 embryo klarade sig till frys, så rätt ok statistik egentligen.

    Anonym 0810, du fråga om menssymtom. Jag har ett barn sen tidigare och den graviditeten började precis så. Jag var övertygad om att mensen skulle komma näärsom, men icke.

    Så menssmenssymtom kan helt klart vara gravsymtom.


    det låter ju som väldigt bra resultat, hoppas det är guldägget du ruvar på! när ska du testa? gjorde du ICSI eller naturlig IVF?
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-02-16 21:21:54 följande:
    Tack :)

    Fick inget antal alls på sista vul, på första var de bara 2 st över 10mm och på andra var det 5st. Fler sista ggn men högst oklart hur många. Vet bara att det är relativt få så räknar med att de sätter in en 2-dagars på fredag om det blir något befruktat.
    ok jag hoppas det går bra på ditt äggplock idag Solig skriv hur det gick sen!
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-02-17 08:14:53 följande:

    åh hoppas hoppas!!


    Tack!! Fick snabb återkoppling och får börja med Gonal-f ikväll!

    Nu kör vi!
  • Truuly

    Hej allihop!!

    Idag fick jag kallelsen från malmö!! Tog ca 6v från

    remiss till kallelse. Får tid om 2 veckor.

    Sååå pirrig och nervöst!!

    Ni som har påbörjat, fick ni ta några kompletterade blodprover? Är rädd att det kommer behövas och dra ut på tiden ännu mer. Man vill ju bara komma igång! Men skönt att vi snart får påbörja iaf.

  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-02-17 10:44:57 följande:
    Tack!! Fick snabb återkoppling och får börja med Gonal-f ikväll!

    Nu kör vi!
    åh så bra!! jag börjar i morgon om inget oväntat inträffar! Kyss
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021