• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 10:16:44 följande:
    Det är tyvärr överstimuleringen, och noja, som gör att jag inte mått så bra. Har kontaktat kliniken idag då det nu är 2 veckor sedan återföring och jag fortfarande är andfådd vid korta promenader samt har hög puls. Är inte lika svullen som förut, har ca +1kg sedan äggplock och +2,5 kg sedan behandlingsstart, men har å andra sidan rört mig väldigt lite nu också.

    Sen är jag dum som testar för ofta. Mycket tankar om att det inte är tillräcklig ökning på sträcken och att vi inte kan ha sådan tur att det lyckas på första IVF. Kan inte alls njuta av att vara gravid.

    Har inte så mycket symptom mer än trötthet och lite mensvärk då o då samt ömma bröst.
    jag förstår, känner verkligen igen den där nojan! men detta betyder ju inte att du INTE är gravid, men jag fattar att man har svårt att tro det.. i v 7 kanske du kan göra ett tidigt ultraljud och få lite bekräftelse med ett pickande hjärta!

    tror nog att du kan sluta testa nu för jag antar att du har ett plus fortfarande? man får försöka hålla ut helt enkelt, men ditt läge är ju jobbigt med andfåddheten och hög puls, låter inget vidare. Vad säger kliniken?
  • Dhalia
    MoonK skrev 2021-03-07 21:40:01 följande:

    Hej!

    Jag testade igen och det blev inget plus.

    Hoppas allt går bra för dig, håller tummarna!


    Va tråkigt :( stor kram till dig!
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-08 10:34:14 följande:
    Haha ja fy så orolig man blir när dem ringer. Ja fick ju själv ett missat samtal i fredags efter ultraljudet orolig nu att dem ska säga att vi inte ska få två tillbaks :O
    jag förstår, ja man vill bara ha väntade samtal från kliniken ;) hur gick äggplocket??
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-08 10:42:10 följande:

    jag förstår, ja man vill bara ha väntade samtal från kliniken ;) hur gick äggplocket??


    Precis haha. Jag ska strax plocka ligger och väntar. Nu blir man lite nervös för hur detta ska gå :)
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-08 10:56:45 följande:

    Precis haha. Jag ska strax plocka ligger och väntar. Nu blir man lite nervös för hur detta ska gå :)


    LYCKA till!!! Skriv hur det gick sen. Kram
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-08 08:52:48 följande:

    ja hoppet är verkligen det sista som överger en.. jag minns inte om du har fått ett plus någon gång alls, men vilken dag testade du positivt då i så fall? jag hoppas du börjar se ett plus snart på dina test 

    jag hoppas inte de ringer mig idag för då är det verkligen ingen goda nyheter, imorgon vet jag bara att jag ska komma dit vid 11 och ha en hyfsat full blåsa, sen får man ligga ner en timme hos dem efteråt. 

    jag har fått någon sorts tablett som ska 'slappna av' livmodern (?) som jag ska ta imorgon också någon timme innan, aldrig hört om det förr men men alla länder kär sin grej ;)


    Det kommer gå bra, och jag håller tummarna för att det är fler starka rackare :) Usch, väntan är fruktansvärd innan beskedet kommer.

    På 5st insättningar har jag blivit gravid en gång, det var förra gången, dock kom det en blödning 1 vecka efter positivt graviditetstest. Usch så jobbigt det var. Den gången gick det att se en antydan redan på RD5 (nu pratar vi riktigt manisk avläsning med ficklampa bakom testet) Jag testade igen idag och det var heeelt blankt. Så jag tror tyvärr att det inte blev något den här gången, men hoppet är det sista som överger en som sagt :)

    Nästa steg blir att gå privat till en ny klinik, vi har redan bokat in en tid om ca 1månad.

    Vad skönt att du får ligga kvar en timme efteråt och spännande med tabletten. Vad var det för preparat?

    Här i Sverige är det bara att hoppa upp och ge sig iväg hemåt direkt, ingen vila alls. Tänk så olika det är.

    Lycka till nu!
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-08 09:04:40 följande:

    Åh gud fick hjärtat i halsgropen nyss då de faktiskt ringde mig från kliniken precis nu, men för att ändra tiden till 11:45 i morgon istället! puh att de inte ville nåt annat!


    Å herregud! Fy sjutton vilken rysare
  • Dibella
    Dhalia skrev 2021-03-08 10:56:45 följande:
    Precis haha. Jag ska strax plocka ligger och väntar. Nu blir man lite nervös för hur detta ska gå :)
    Lycka till, hoppas det går bra för dig!
  • Dibella

    Väntan, hur orkar man med?


    Det är den jobbigaste delen i hela processen, jag hade egentligen inte så stora problem med biverkningar av sprutor/hormonerna eller svårigheter vid plock osv, hade jag kunnat göra på löpande band.


    Men att konstant gå och vänta. Nu är det ruvning och man bara går och väntar och väntar... och väntar. Sedan om det inte tar sig, vilket jag redan ställt mig in på, så måste man vänta.. två månader? på att få börja nästa IVF omgång. Känns som om det rent fysiskt inte kommer gå, kommer gå under. Ungefär sån är känslan, även om man rent rimligtvis vet att dagarna går och nån gång så kommer man fram till målet, men tills dess då?

  • Sweetpineapple
    Inalina skrev 2021-03-08 10:38:55 följande:

    jag förstår, känner verkligen igen den där nojan! men detta betyder ju inte att du INTE är gravid, men jag fattar att man har svårt att tro det.. i v 7 kanske du kan göra ett tidigt ultraljud och få lite bekräftelse med ett pickande hjärta!

    tror nog att du kan sluta testa nu för jag antar att du har ett plus fortfarande? man får försöka hålla ut helt enkelt, men ditt läge är ju jobbigt med andfåddheten och hög puls, låter inget vidare. Vad säger kliniken?


    Kliniken erbjuder ett tidigt ultraljud 5 veckor efter äggplock, tack o lov, men det är en evighet till känns de som. Testen har inte blivit svagare, och jag borde absolut sluta testa för mitt eget bästa.

    De ringde för en stund sedan och läkaren ville träffa mig idag kl 14. Så fick ringa jobbet, igen, o säga att jag evt inte kan jobba ikväll. Känns inget kul, snart börjar nog kollegorna undra :/
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021