• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-09 18:20:15 följande:

    ja det känns jättebra är så tacksam att en åtminstone överlevde, men om jag skulle göra om behandling framöver känns det ändå som att gonal f är bättre för mig med tanke på utfallet. (fick ju 3 blastocyster av befrukade 10 ägg då)

    molvärk o stickningar i livmodern kände i alla fall jag tidigt i graviditeten, jag hoppas det är så för dig med! jag vet att man hakar upp sig på saker men jag har läst rätt många som tinat upp embryon inför FET där embryon tappat celler men som gått genom en lyckad graviditet så de verkar kunna repa sig! 

    självklart ska man hoppas men inte ta något för givet i den här processen, men det vet jag ju att knappast någon gör här inne... snart testdag för dig, spännande! jag fick testdag den 19 mars, så nästa fredag när jag sja ta ett blodprov på kliniken. kommer ju dock testa innan dess för att slippa ta något besked själv på kliniken!


    Härligt att det blev en insättning och hoppas dem kan frysa den andra med :)
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-09 17:53:13 följande:

    Åhh vad kul att du också ruvar nu på en härlig blastocyst När är testdag? Hoppas verkligen du får en till frysen också, det hade ju varit en lättad!

    Haft molvärk till och från under dagen, inte mycket utan mest som en diffus känsla av aktivitet i livmodern. Men mensvärken i morse var rätt rejäl, kändes verkligen som mens på ingång

    Har önskar så att jag kunde njuta av tanken av att vara gravid tills motsatsen är bevisad! Jag har nog hakat upp mig på att vi fick tillbaka en tredagars med bara sju celler. Men! Vi har kommit så här långt och om bara tre dagar vet vi om det tagit sig eller inte. Vi kan bara hoppas och samtidigt vara beredda på att vi behöver fortsätta mer fler behandlingar.


    Lite rolig statistik om en 3dagars har 7 eller mer celler så är chansen ca 69% att den utvecklas till en blasto :) så den har nog bra odds skulle ja säga:) sen brukar mensvärk molvärk kännas samma så behöver inte vara något dåligt alls.
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-03-09 14:58:06 följande:
    allt gick bra idag på kliniken och än så länge känner jag inte av något illamående men har svårt att tro att man ska klara sig när man ändå blivit så utsatt en hel natt :/ 

    jätteskönt att äntligen få vara ruvare och idag är väl dag 0 då hehe! l

    äkaren trodde ev att de kunde frysa en också, skulle få besked i morgon bitti! är mensen på väg nu tror du?

    blev inget sovande men däremot några timmar lyssnande på ljudbok, härligt med tid för sig själv utan att kunna jobba så man slapp dåligt samvete hehe!
    Yay för ruvare nu :) hoppas du håller dig frisk o kry från lillans ev. magsjuka! 
  • Smilla93
    Jenzia skrev 2021-03-09 17:53:13 följande:

    Åhh vad kul att du också ruvar nu på en härlig blastocyst När är testdag? Hoppas verkligen du får en till frysen också, det hade ju varit en lättad!

    Haft molvärk till och från under dagen, inte mycket utan mest som en diffus känsla av aktivitet i livmodern. Men mensvärken i morse var rätt rejäl, kändes verkligen som mens på ingång

    Har önskar så att jag kunde njuta av tanken av att vara gravid tills motsatsen är bevisad! Jag har nog hakat upp mig på att vi fick tillbaka en tredagars med bara sju celler. Men! Vi har kommit så här långt och om bara tre dagar vet vi om det tagit sig eller inte. Vi kan bara hoppas och samtidigt vara beredda på att vi behöver fortsätta mer fler behandlingar.


    Jag hade super mycket mensvärk i början av min graviditet. Hade haft ont i över en vecka och fattade inte varför mensen inte kom, så jag tog ett gravtest som visade positivt. Tog sedan ett digitalt som visade att jag var ca vecka 4 (fick alltså mensvärk strax efter ägglossning och som varnade i typ 2-3 veckor). Barnmorskan sa att det var helt normalt att få det i början av en graviditet, så det behöver inte betyda något negativt! Håller tummarna för att din mensvärk är något positivt!!!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-09 14:58:06 följande:

    allt gick bra idag på kliniken och än så länge känner jag inte av något illamående men har svårt att tro att man ska klara sig när man ändå blivit så utsatt en hel natt :/ 

    jätteskönt att äntligen få vara ruvare och idag är väl dag 0 då hehe! l

    äkaren trodde ev att de kunde frysa en också, skulle få besked i morgon bitti! är mensen på väg nu tror du?

    blev inget sovande men däremot några timmar lyssnande på ljudbok, härligt med tid för sig själv utan att kunna jobba så man slapp dåligt samvete hehe!


    Åh vad härligt! Grattis till att vara ruvare. Nu håller vi tummarna för att det också blir en till frysars och för att du börjar spy först om några veckor av helt andra anledningar. ;)
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-09 17:53:13 följande:

    Åhh vad kul att du också ruvar nu på en härlig blastocyst När är testdag? Hoppas verkligen du får en till frysen också, det hade ju varit en lättad!

    Haft molvärk till och från under dagen, inte mycket utan mest som en diffus känsla av aktivitet i livmodern. Men mensvärken i morse var rätt rejäl, kändes verkligen som mens på ingång

    Har önskar så att jag kunde njuta av tanken av att vara gravid tills motsatsen är bevisad! Jag har nog hakat upp mig på att vi fick tillbaka en tredagars med bara sju celler. Men! Vi har kommit så här långt och om bara tre dagar vet vi om det tagit sig eller inte. Vi kan bara hoppas och samtidigt vara beredda på att vi behöver fortsätta mer fler behandlingar.


    Jag har haft mer mensvärk/molvärk när det tagit sig än när det inte gjort det. Vi tror på det till motsatsen är bevisad! Håller tummarna!
  • Dibella

    Hur vanligt är det att man känner absolut nada på ruvardag 7 med en 2 dagars? Känns som varje cykel, både i kroppen och mentalt, PMS humöret börjar tränga sig på, samma dag som varje cykel.

  • ace86
    Annna84 skrev 2021-03-06 10:23:47 följande:

    Å vad skönt att du har fått starkare tester och en ökning på veckoindikatorn, vad glad jag blir för din skull!! Och det låter helt klart som att sömnen är ett gott tecken. Lutinus ger nog inga sådana effekter, inte för mig iallafall. Jag förstår att det går sakta fram tills du ska på ultraljudet. Men snart är du där, och det kommer att gå bra! Har du fortfarande blödningar lite då och då som du hade i början?

    Jag/vi har blivit lite smått maniska med testandet efter ett antal misslyckanden, det känns på något sätt skönare att vara lite förberedd. Ovitrellen (som innehåller LH-hormoner) sitter kvar i kroppen upp till 10 dagar, så den ger ett falskt plus på graviditetsstickan. Så vi får se om vi vågar testa imorgon eller om håller oss till tåls ett tag till för att säkerställa att det inte finns spår av sprutan kvar.

    Hoppas att både du och jag är överlyckliga om 2 veckor <3


    Hej, förlåt för min radiotystnad ett tag. I lördags fick jag ont i ena sidan, men som sedan strålande längre ner mot höftböjaren. Trodde det kunde vara träningen under dagen dock resulterade det i att jag fick en liten blödning på lördagkväll (bara blod) men som avtog helt på söndag morgon. Jag har varit i kontakt med kliniken och var på ett tidigt VUL igår. Tyvärr såg de ingenting??

    Har du varit med om detta tidigare? Eller någon annan här inne? Behöver solsken!!

    Borde vara i vecka 6+4 enligt räknesättet men grav.testet visade 3+ i måndags så skulle kunna vara vecka 5 + något också..

    Tror nämligen hon inte så någon gulesäck heller så är otroligt rädd för att det är utomkveds! :(

    Så tråkigt när jag samtidigt i lördags får mer sympton i bröst och illamående (typ känslan av att kroppen är ur balans mer än att jag mår illa och måste spy)

    Hoppas på positiva svar på blodprovet idag, samt ska lämna in ett till blodprov imorgon för uppföljning av hcg-värdet.

    Hur mår du?
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-03-09 16:39:33 följande:
    Åh vad roligt att höra, att allt gått bra för dig och att det verkar bli en till frysen också. Håller tummarna och välkommen till tiden som ruvare :)

    Hoppas du slipper bli dålig med illamående.
    tack snälla! jag verkar ha klarat mig från illamåendet här, kanske var sånt där RSvirus eller vad det är som drabbar små barn men vi vuxna märker knappt av det.. (?) 

    men hur går det för dig??? Hjärta
  • Bula2021
    Li89 skrev 2021-03-09 18:54:14 följande:

    Hej. Jag hoppar in i tråden här då vi väntar på IVF kallelsen inom kort. Remiss har skickats från vår läkare. Vi har försökt i snart 1 år.

    Min mens har alltid varit regelbunden med en cykel på 31-32 dagar. Men dom 3 senaste månaderna är den på 39-40 dagar? Just ni dag 41 och ingen mens i sikte. Har tid imorgon hos gynekologen. Är det någon mer som har fått oregelbunden mens när ni försöker bli gravida? Är 32 år och har aldrig tidigare varit gravid.


    Jag/vi är i ungefär samma sits som ni men jag är 36 och har aldrig varit gravid förut. Vi har försökt i två år och ska på uppstart i för ivf nu i mars. Vi gjorde utredning redan tidigt i höstas då allt visade bra värden. Håller tummarna att vi få komma i gång relativt snabbt :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021