• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-13 18:54:37 följande:

    Ja de är de värsta :( Har också nu mycket symptom av lutinus fast den borde vara 5 dagars gammal och har inte fäst ens om de nu utvecklas ens. Har mycket molvärk mensvärk och stickningar typ.


    Åhh önskar att jag hade vetat detta! Mitt började först på RD8, vilket kändes så rimligt med en tredagars, då trodde verkligen det var fäst/växtvärk! Hoppas ditt embryo fäster snart!!! <3
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-03-13 20:00:10 följande:

    Fy vad tråkigt att läsa om detta! :( Ni får bryta ihop...helt okej att vara ledsen ett tag. Sen är det nya tag som gäller! Kram


    Tack fina du! <3 Om det inte vore för hoppet i frysen hade jag nog krupit ihop till en boll i flera dagar. Men nu tänker jag vara så hälsosam och stark jag kan vara inför FET i slutet av april.

    Har du börjat med sprutorna nu? Hur går det? När är första VUL? Kram!
  • Dibella
    Jenzia skrev 2021-03-13 22:44:12 följande:
    Förr eller senare är det vår tur <3 Helt sjukt vad tillskott av progesteron kan ge gravliknade symptom!! Känns så himla taskigt liksom!

    Vad är er plan framåt? Jag antar att vi kommer få göra FET om 6-7 veckor. Hoppas den rackarn är starkare än det tredagars vi fick tillbaka nu! <3

    Förr eller senare! <3


    Vi har en omgång IVF betald till som vi kommer genomföra snarast möjligen, vi hade bara 1 som överlevde och blev insatt. Sen blir det att vänta in landstinget förmodligen till hösten beroende på deras öppettider och Corona.


    Tror verkligen det kommer gå bättre vid er FET <3

  • Jenzia
    Dibella skrev 2021-03-14 08:14:48 följande:

    Förr eller senare! <3

    Vi har en omgång IVF betald till som vi kommer genomföra snarast möjligen, vi hade bara 1 som överlevde och blev insatt. Sen blir det att vänta in landstinget förmodligen till hösten beroende på deras öppettider och Corona.

    Tror verkligen det kommer gå bättre vid er FET <3


    Ahh! Ni har kört privat i väntan på landstinget? Vart bor ni?

    Tråkigt att ni inte fick något till frysen Första behandlingen verkar vara en testrunda, för att se vad som behövs skruva på. Vi fick tex få mogna ägg, bara 5 av 15, och därför få embryon. Om det blir en ny hormonbehandling så kommer något behöva justeras så fler ägg mognar. Körde ni på gonal f eller menopur?
  • Dibella
    Jenzia skrev 2021-03-14 10:22:30 följande:

    Ahh! Ni har kört privat i väntan på landstinget? Vart bor ni?

    Tråkigt att ni inte fick något till frysen Första behandlingen verkar vara en testrunda, för att se vad som behövs skruva på. Vi fick tex få mogna ägg, bara 5 av 15, och därför få embryon. Om det blir en ny hormonbehandling så kommer något behöva justeras så fler ägg mognar. Körde ni på gonal f eller menopur?


    Yes vi köpte 2 försök i väntan på landstinget för verkade vara lite olika bud kring kö-tider. Vi bor i Göteborg.

    Ja hoppas det blir bättre nu vid andra gången när de kanske vet vad som ska skruvas på eller ändras. Mina äggstockar verkar vara trögstimulerade pga låga AMH dock, så får inte ut mycket alls. Så hoppas verkligen de kan lyckas med bättre nästa omgång.

    Vi körde på 375 Gonal F, så inte långt ifrån maxdos, funderar på om menopur kanske kommer fungera bättre. Men får hoppas läkarna har koll.

    Vad körde du för något? Nu när de vet att de kommer behöva lägga mer fokus på att ägg ska mogna istället så blir de förhoppningsvis bättre om ni skulle behöva göra en omgång IVF till.
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-13 22:51:19 följande:

    Åhh önskar att jag hade vetat detta! Mitt började först på RD8, vilket kändes så rimligt med en tredagars, då trodde verkligen det var fäst/växtvärk! Hoppas ditt embryo fäster snart!!! <3


    Men de känns som de kan va så olika från gång till gång alla symptom eller biverkningar :( Ja fick stickningar redan dagen efter med lutnius hade inte ens haft insättning, känns som ja reagerar så tidigt på den. Men tex brösten kännrr ja inget fast dem brukade va ömma så blir trött på de också vet inte om de bra eller dåligt. Ja håller tummarna för er FET. Är det er sista i frysen eller har ni något till?
  • Jenzia
    Dibella skrev 2021-03-14 10:34:58 följande:

    Yes vi köpte 2 försök i väntan på landstinget för verkade vara lite olika bud kring kö-tider. Vi bor i Göteborg.

    Ja hoppas det blir bättre nu vid andra gången när de kanske vet vad som ska skruvas på eller ändras. Mina äggstockar verkar vara trögstimulerade pga låga AMH dock, så får inte ut mycket alls. Så hoppas verkligen de kan lyckas med bättre nästa omgång.

    Vi körde på 375 Gonal F, så inte långt ifrån maxdos, funderar på om menopur kanske kommer fungera bättre. Men får hoppas läkarna har koll.

    Vad körde du för något? Nu när de vet att de kommer behöva lägga mer fokus på att ägg ska mogna istället så blir de förhoppningsvis bättre om ni skulle behöva göra en omgång IVF till.


    Vad tradigt med lång väntetid! Har hört att Gbg ska ha långa väntetider :-/ Sthlm verkar ha bättre system med samarbete med privata kliniker.

    Man kan ju alltid testa byte till menopur. Dock är väl menopur känt för att ge färre ägg, så då kanske gonal F ändå är bättre och öka till 400 ie? Sen är det ju läkarna som bestämmer ändå! Deras jobb

    Körde menopur 150 ie och svarade nog rätt bra förutom att äggblåsor växte ojämnt. Tog bara sprutorna i 9 dagar också, så kanske hade det gått bättre om jag tagit sprutorna i 1-2 dagar till. Men RMC i Malmö gör inte äggplock på helgen så fick bli äggplock på fredagen och ja, inte så många mogna ägg
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-14 10:42:21 följande:

    Men de känns som de kan va så olika från gång till gång alla symptom eller biverkningar :( Ja fick stickningar redan dagen efter med lutnius hade inte ens haft insättning, känns som ja reagerar så tidigt på den. Men tex brösten kännrr ja inget fast dem brukade va ömma så blir trött på de också vet inte om de bra eller dåligt. Ja håller tummarna för er FET. Är det er sista i frysen eller har ni något till?


    Bra att veta det nu iaf så ska jag inte lita på några symptom om jag tar lutinus samtidigt! Har du även fått ömma bröst av lutinus? Jag fick det enbart av menopur, det avtog när jag slutade med sprutorna.

    Vi fick bara 1 blastocyst till frysen, vi hade bara 3 ägg som befruktades. Så det var väl ett mirakel i sig att vi både fick ett ET och ett FET av det.
  • Katizi80

    Denna väntan.. Jag har officiell testdag på onsdag. Ångrar att jag inte testade mig imorse. Fick nämligen en liten liten lätt blödning. Är detta början på mens eller är det nidblödning - det är vad som snurrar i tankarna nu.. Ska testa imorgon bitti så vet jag iaf. 

  • Annna84
    Katizi80 skrev 2021-03-14 11:16:13 följande:

    Denna väntan.. Jag har officiell testdag på onsdag. Ångrar att jag inte testade mig imorse. Fick nämligen en liten liten lätt blödning. Är detta början på mens eller är det nidblödning - det är vad som snurrar i tankarna nu.. Ska testa imorgon bitti så vet jag iaf. 


    Hoppas att det är ett gott tecken! När satte du in och vilken dag brukar du få din mens på? Inte långt kvar tills testdag :) Jag håller tummarna!

    Min testdag är den 18e men jag förstod redan 7e att det inte blivit något och mensen kom för några dagar sedan. Nu har jag börjar se framåt mot ivf nr 4 i mitten/slutet på april.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021