• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Jenzia skrev 2021-03-14 10:54:44 följande:
    Vad tradigt med lång väntetid! Har hört att Gbg ska ha långa väntetider :-/ Sthlm verkar ha bättre system med samarbete med privata kliniker.

    Man kan ju alltid testa byte till menopur. Dock är väl menopur känt för att ge färre ägg, så då kanske gonal F ändå är bättre och öka till 400 ie? Sen är det ju läkarna som bestämmer ändå! Deras jobb

    Körde menopur 150 ie och svarade nog rätt bra förutom att äggblåsor växte ojämnt. Tog bara sprutorna i 9 dagar också, så kanske hade det gått bättre om jag tagit sprutorna i 1-2 dagar till. Men RMC i Malmö gör inte äggplock på helgen så fick bli äggplock på fredagen och ja, inte så många mogna ägg

    Vissa kommuner har väl tillochmed tre månaders vårdgaranti, men är kanske i mindre städer.


    Ah, jag har inte superkoll på vad alla medicinerna gör egentligen, vill bara få bättre resultat nästa gång haha. Men man får nog öka isåfall ja. 


    Det är ju surt när helg kommer emellan och man tänker att om plocket hade kunnat ske en eller två dagar senare så kanske fler hade varit mogna.. :(

  • Jenzia
    Dibella skrev 2021-03-14 16:38:37 följande:

    Vissa kommuner har väl tillochmed tre månaders vårdgaranti, men är kanske i mindre städer.

    Ah, jag har inte superkoll på vad alla medicinerna gör egentligen, vill bara få bättre resultat nästa gång haha. Men man får nog öka isåfall ja. 

    Det är ju surt när helg kommer emellan och man tänker att om plocket hade kunnat ske en eller två dagar senare så kanske fler hade varit mogna.. :(


    Ja, vi får bara hålla tummarna för att IVF 2 ger bättre resultat Det är ändå skönt att veta att de flesta blir gravida inom 3 IVF behandlingar.
  • Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-14 15:31:44 följande:
    Hoppas att det är ett gott tecken! När satte du in och vilken dag brukar du få din mens på? Inte långt kvar tills testdag :) Jag håller tummarna!

    Min testdag är den 18e men jag förstod redan 7e att det inte blivit något och mensen kom för några dagar sedan. Nu har jag börjar se framåt mot ivf nr 4 i mitten/slutet på april.
    Nej, så tråkigt! Efter allt man går igenom så vill man åtminstone få ett plus.. Ja, det gäller att inte ge upp <3 För min del skulle mensen kommit för två dgr sedan, men den är ofta två/tre dagar för tidig eller för sen. Jag satte in 6/3. Får helt enkelt se vad testet utvisar imorgon. 
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-03-13 18:07:11 följande:

    Ja, det är jäkla skit, piss och mög! Man önskar ju att det fanns en garanti för IVF, ?gör du precis så här så får du ett barn?. Men icke! Ja, kanske bara 6-7 veckor kvar tills jag ruvar igen!

    Vilken ruvardag är du på nu? 5? Det är väl nu det börjar klia i testfingrarna? <3


    Hej!

    Ja man är ju absolut tillåten att vara förbannad och ledsen i den här processen, på något sätt får man ju upp hoppet igen till nästa gång..

    Ja precis idag är RD 5, har redan testat negativt idag men tänkte såklart testa igen i morgon bitti... Har dessutom åkt på en jäkla kräksjuka så hela natten var förstörd och jag mår sjukt dåligt idag med, men men, glad att det hände nu och inte innan återföringen i alla fall.. återkommer imorgon och ser om minuset består eller om det finns hopp för min enda lilla blastis.. kram!
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-03-14 17:55:48 följande:

    Hej!

    Ja man är ju absolut tillåten att vara förbannad och ledsen i den här processen, på något sätt får man ju upp hoppet igen till nästa gång..

    Ja precis idag är RD 5, har redan testat negativt idag men tänkte såklart testa igen i morgon bitti... Har dessutom åkt på en jäkla kräksjuka så hela natten var förstörd och jag mår sjukt dåligt idag med, men men, glad att det hände nu och inte innan återföringen i alla fall.. återkommer imorgon och ser om minuset består eller om det finns hopp för min enda lilla blastis.. kram!


    Ja, just nu ser jag bara fram emot att vara tillbaka i min vanliga och stabila cykel. Varit så mycket hormonella svängningar i denna artificiell cykel, gillar det inte alls. Heller inte att jag inte känner igen min kropps signaler. Så kanske är FET i naturlig cykel precis det som behövs för att det ska bli ett plus!

    Men usch vad tradigt! Både att du fick negativt test idag (även om det är extremt tidigt) och den hemska maginfluensan Visserligen himla tur att du hann med insättningen innan du blev sjukt, men usch vad jag ogillar kräksjuka Krya på dig och hoppas på positivt test imorgon! Kram!
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-14 11:00:26 följande:

    Bra att veta det nu iaf så ska jag inte lita på några symptom om jag tar lutinus samtidigt! Har du även fått ömma bröst av lutinus? Jag fick det enbart av menopur, det avtog när jag slutade med sprutorna.

    Vi fick bara 1 blastocyst till frysen, vi hade bara 3 ägg som befruktades. Så det var väl ett mirakel i sig att vi både fick ett ET och ett FET av det.


    Ja har inte fått ömma bröst än förut fick ja i samband med sprutorna till och med, både Menopur och gonal f har ja för mig plus när man tog Ovitrelle men nu kände jag inte ens av de efter Ovitrelle. Så konstigt.

    De va väldigt bra resultat tanken på antalet ägg :) skulle de behövas igen att göra IVF så kommer dem fixa så fler mognar men tråkigt att dem inte lyckades med planeringen bättre.
  • Katizi80

    Testade mig imorse, tyvärr var det negativt. Jag som hade en känsla av att det skulle gå vägen denna gången. Men jag har två kvar i frysen så det blir att planera in en fet.

  • Inalina

    Testade idag på RD6 med 5dagars blastis.. toknegativt, inte ens skymten av en skugga :( vet att det är ?tidigt? men har själv kunnat se 2 streck de 2 tidigare gångerna jag fått plus på den dagen. Ska ska testa imorgon igen såklart men känner mig rätt uppgiven att det ska bli nåt denna gången :(

  • Inalina
    Katizi80 skrev 2021-03-15 07:28:30 följande:

    Testade mig imorse, tyvärr var det negativt. Jag som hade en känsla av att det skulle gå vägen denna gången. Men jag har två kvar i frysen så det blir att planera in en fet.


    Vad tråkigt :( det är ju lite av ett lotteri detta känns det som så får hoppas du har bättre tur nästa gång, 2 i frysen är i alla fall skönt att höra! Fick också neg i morse men har inga i frysen denna omgången, tror mina ägg hunnit bli dåliga sedan vår senaste IVF för 3 år sen :( <3 kram
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-03-14 20:16:51 följande:

    Ja, just nu ser jag bara fram emot att vara tillbaka i min vanliga och stabila cykel. Varit så mycket hormonella svängningar i denna artificiell cykel, gillar det inte alls. Heller inte att jag inte känner igen min kropps signaler. Så kanske är FET i naturlig cykel precis det som behövs för att det ska bli ett plus!

    Men usch vad tradigt! Både att du fick negativt test idag (även om det är extremt tidigt) och den hemska maginfluensan Visserligen himla tur att du hann med insättningen innan du blev sjukt, men usch vad jag ogillar kräksjuka Krya på dig och hoppas på positivt test imorgon! Kram!


    Hejsan, jag har själv inte märkt av så mkt av hormonerna faktiskt, vet att jag tyckte det var jobbigare 2018 när jag gjorde detta men då blev det ju bebis också.. denna gången verkar det inte bli något alls tyvärr :( jag är inte helt knäckt (förmodligen då vi har dottern) men såklart är man väldigt besviken ändå, men kändes som att ett enda embryo som klarade sig var lite väl dåliga chanser på för oss.. får se vad kliniken säger att de tycker man ska göra annorlunda till en nästa gång.

    Tack, Ja kräksjukan är ju det värsta tänkbara, är fortfarande rätt sänkt och har vrålont i huvudet pga vätskebrist troligen :/

    Kan absolut stämma med din teori om FET i naturlig cykel, hoppas du får köra snart då :) när var din officiella testdag igen? Min klinik vill att jag tar ett blodprov på fredag, så antar jag att man tar en diskussion efter det men maj skulle ju ev kunna bli nästa omgång.

    Kram
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021