• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-23 16:51:27 följande:

    Ja vet inte jag trodde ju själv mina va för små och att dem inte skulle hinna bli stora, hade ju liknanade storlek som dig, kanske att den största va 17 mm men många va 11mm också. Då har du fått kanske gonapeptyl va? Aa nu blev de som de blev kanske blir de bättre nu håller alla mina tummar att de blir till frys, önskade ju verkligen att ni skulle få tillbaks nu och två st <3


    Ja det stämmer nog! :) Hoppas verkligen att det blir fler ägg den här gången och att någon/några överlever till dag fem. Tack, vad fint av dig! Hur mår du nu?
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-23 18:00:53 följande:

    När är äggplocket imorgon? Hoppas verkligen du får många mogna och bra ägg! <3 Kommer du få sätt in FET direkt? Alltså redan efter nästa ägglossning eller måste man alltid vänta till ytterligare en cykel?

    Vad är det mer du vill testa?

    Funderar på att lutinusvägra, om de inte har bra argument för behandlingen!


    Det blir på förmiddagen! Skönt att få det gjort tidigt! :) Nej, vi får vänta en mens så räknar med insättning någon gång i andra delen av maj (om det nu finns något att få tillbaka).

    Jag skulle vilja kolla progesteron och d-vitamin i alla fall. Men finns säkert mer som kan vara värt att kolla upp.
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-03-23 20:54:43 följande:
    Det blir på förmiddagen! Skönt att få det gjort tidigt! :) Nej, vi får vänta en mens så räknar med insättning någon gång i andra delen av maj (om det nu finns något att få tillbaka).

    Jag skulle vilja kolla progesteron och d-vitamin i alla fall. Men finns säkert mer som kan vara värt att kolla upp.
    Hoppas allt gick bra med plocket, hur mår du? Hoppas att ni får ut massa fina ägg som kan frysas ner sen Hjärta 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-03-23 18:11:03 följande:
    Hoppas vi båda snart kan få våra första plus <3 Och att de blir bebisar!

    Jag går på RMC i Malmö och man får verkligen vara snabb och påläst om man ska få utrymme för att ställa frågor. Jag tycker det är jättesvårt att få information som jag själv inte redan har lite koll på. Och då glömmer jag ofta något och då är det kört. När jag skrivit till dem på 1177 har jag verkligen bara menlösa svar Vi har inte haft någon personlig kontakt sedan vi rapporterade in negativt gravtest, fick bara ett brev hemskickat med behandlingsplan för FET. Därför luftar jag alla mina frågor här
    <3  

    Ja det är tur man kan lufta lite frågor och sånt här med alla er andra. 
    De är jättegulliga på SU, framförallt barnmorskorna. Läkarna är bra men läkare är liksom alltid lite ''konstiga''. Väldigt business och 'löpande band' eller ' här ska vi vara effektiva och raka men svara på dina frågor' men saknar ofta people-skills tycker jag. De känns iof proffsiga och så men man känner att när man ställer frågor så är de i tankarna redan på väg till nästa patient/uppgift. :)
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-03-24 09:42:10 följande:

    Hoppas allt gick bra med plocket, hur mår du? Hoppas att ni får ut massa fina ägg som kan frysas ner sen  


    Tack! Det gjorde rejält ont idag. Hade ju många blåsor att tömma. Tyvärr lite färre ägg än jag hade hoppats på även om det blev 8 st totalt. Nu håller jag tummarna för att det finns några bra bland dem. <3
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:19:27 följande:
    Tack! Det gjorde rejält ont idag. Hade ju många blåsor att tömma. Tyvärr lite färre ägg än jag hade hoppats på även om det blev 8 st totalt. Nu håller jag tummarna för att det finns några bra bland dem. <3

    Tråkigt att det gjorde ont, hoppas du får möjlighet att vila och inte ha så ont nu efteråt.


    8 st låter ju super! Men förstår känslan, man vill ju ha så många som möjligt för att känna att chansen är större, men förhoppningsvis är det riktigt bra kvalitet på dessa och så hoppas vi på att ett eller flera guldägg hamnar i frysen.

  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:19:27 följande:

    Tack! Det gjorde rejält ont idag. Hade ju många blåsor att tömma. Tyvärr lite färre ägg än jag hade hoppats på även om det blev 8 st totalt. Nu håller jag tummarna för att det finns några bra bland dem. <3


    Usch då! Att det skulle behöva göra så ont idag 8 stycken är ju bra, även om jag förstår att du förväntade dig fler <3 Har det hänt förut, att äggblåsor varit tomma? Hoppas verkligen kvaliteten på äggen blev bra!
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-03-24 14:36:41 följande:

    Tråkigt att det gjorde ont, hoppas du får möjlighet att vila och inte ha så ont nu efteråt.

    8 st låter ju super! Men förstår känslan, man vill ju ha så många som möjligt för att känna att chansen är större, men förhoppningsvis är det riktigt bra kvalitet på dessa och så hoppas vi på att ett eller flera guldägg hamnar i frysen.


    Nu går det bättre! Vilar med en varm vetekudde på magen. :) Ja allt är såklart relativt. Nu hoppas jag också på ett eller flera guldägg till frysen. Tack för all pepp!
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-24 16:30:41 följande:

    Usch då! Att det skulle behöva göra så ont idag 8 stycken är ju bra, även om jag förstår att du förväntade dig fler <3 Har det hänt förut, att äggblåsor varit tomma? Hoppas verkligen kvaliteten på äggen blev bra!


    Ja det var inte kul men det blir ju bättre. Precis så är det ju. Hoppas på några fina bland de 8. :) Ja har haft ca 1/3 tomma vid alls plock utom mitt första då det bara var ägg i en av sex blåsor. Så jag räknade absolut med ett antal tomma men hade hoppats på några till. Har du pratat med rmc om att hoppa lutinus?
  • Dibella

    Ni som tar D-vitamin för att hjälpa till lite på traven. Hur mycket tar ni i IE/µg, och hur ofta? Eller när i cykeln?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021