• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jill92

    Hej! Har följt tråden ett tag och hakar på nu när jag själv är i uppstart av IVF! :) Har precis fått mitt efterlängtade cellprovsvar( var såå orolig att det skulle dröja imed pressat läge på labben). Det visade ?endast lätta cellförändringar? så hoppas innerligt att det inte påverkar behandlingstarten. Nån som vet? I slutet på maj är iallafall planen att jag ska köra igång med korta protokollet. Just nu känns allt mest spännande och förväntansfullt, men får väl se hur det blir när man är mitt i allt. Vi har försökt bli gravida drygt två år.

  • Olivia1992
    Inalina skrev 2021-04-15 13:32:50 följande:

    jaha men så spännande, vilken dos kortison kör du? du kör ännu med hardcore med det där droppet jag hört talas om, känns ju som att tunga artilleriet är insattFlört det blir nog super! 

    ja herregud, pengarna försöker jag inte att tänka på, vi kom upp i nästan 100'000kr för vårt försök i feb som inte blev någon bebis av.
    Det är väl därför jag går all in nu också! Tungan ute vill inte lämna något åt slumpen liksom. förra gången tog jag även blodförtunnande sprutor fram till v 8-9, det är nog det enda jag skippar denna gången! 

    Jag minns inte nu, har du redan börjar med sprutorna och när har du första VUL?


     


    äter 10 mg varje dag, men har inte börjat ännu! ska börja 1 vecka innan äggåterföringen! 

    men oj???? 100.000? såg att ni inte bor i sverige? måste vara dyrare hos er än här? 

    jag började med sprutorna i onsdags Skrattande, på måndag ska jag ta blodprov och sen ultraljud på tisdag. 
  • Lillaälta

    Så glad nu, läkarbesöket vi hade för start blev framflyttat 6d pga avbokningar. Sen fixar de så jag får genomgång av sprutorna redan på tisdag. Allt för att vi ska få köra igång direkt med min mens som förväntas komma nästa vecka <3

    Hur många dagar brukar man ta sprutorna?

  • MeAndMyself
    Truuly skrev 2021-04-16 17:46:43 följande:

    Jag blev nekad start för andra gången förra veckan. Hoppas på nästa månad! Då kommer jag få starta med gonal-f 125. Låter ganska lågt. Men antar att första gången blir ett test typ. Men jag undrar hur det var för er vid första ivf. Vilken dos på gonal-f fick ni börja med?

    :)


    Hej!

    Vi gör vår första ivf nu, börjar med sprutorna imorn eller sön som de ser ut nu. Jag skulle starta med gonal f 200. Men tänker att dosen beror på dina förutsättningar som bmi och amh värde?
  • MeAndMyself

    En fundering, vi ska köra gonal f men på 5:e stimuleringsdagen så ska vi göra ett blodprov för att senare på dagen få veta vilken dos av gonal f vi ska ta på kvällen. Ultraljud skulle ska ske dagen efter.

    Har förstått att alla inte gör blodprov innan ultraljud, nån annan som fått göra det och hur att det hjälpt?

  • Truuly
    MeAndMyself skrev 2021-04-16 23:27:48 följande:

    Hej!

    Vi gör vår första ivf nu, börjar med sprutorna imorn eller sön som de ser ut nu. Jag skulle starta med gonal f 200. Men tänker att dosen beror på dina förutsättningar som bmi och amh värde?


    Så kan det nog vara. Tänkte först om kanske de flesta få börja med låg dos första gången för att testa sig sakta fram typ. Men när jag läser runt så verkar det som alla får väldigt olika första omgången. Är lite orolig att det inte kommer hända så mycket i äggstockarna med så låg dos. Men hoppas!
  • Krizty88
    Dibella skrev 2021-04-16 11:34:32 följande:

    Vad skönt att det var 12 blåsor denna gång, hoppas alla innehåller fina och mogna ägg!


    Tack snälla & lycka till för dig den här omgången, håller tummarna för bra utfall!!
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-16 12:02:19 följande:

    men det låter ju väldigt lovande som resultat denna gången, gud vad skönt! och bra att du inte ställer in dig på 12 ägg men några fina blir det ju definitivt!  stort lycka till på måndag, så spännande!!


    Ja några måste det ju bli, man sänker ribban för förväntningarna hela tiden haha. Men som sagt, så skönt att se en ordentlig skillnad från första gången så det iaf gav effekt att köra det långa protokollet. Ett steg i taget :) Håller tummarna för att det ser bra ut för dig också nästa vecka!
  • Smilla93
    Truuly skrev 2021-04-16 17:46:43 följande:

    Jag blev nekad start för andra gången förra veckan. Hoppas på nästa månad! Då kommer jag få starta med gonal-f 125. Låter ganska lågt. Men antar att första gången blir ett test typ. Men jag undrar hur det var för er vid första ivf. Vilken dos på gonal-f fick ni börja med?

    :)


    Fy vad tråkigt med ytterligare ett nekande!!! Håller tummarna att du får börja nästa! Visst är du också på rmc i Malmö? Jag ska också börja på låg dos fast menopur så antagligen är det som du säger en test runda för att se hur man reagerar på hormoner.. Men vi får hålla tummarna att det blir många ägg trots låg dos!
  • Truuly
    Smilla93 skrev 2021-04-17 12:16:39 följande:

    Fy vad tråkigt med ytterligare ett nekande!!! Håller tummarna att du får börja nästa! Visst är du också på rmc i Malmö? Jag ska också börja på låg dos fast menopur så antagligen är det som du säger en test runda för att se hur man reagerar på hormoner.. Men vi får hålla tummarna att det blir många ägg trots låg dos!


    Ja det stämmer :)

    Precis. Kommer vara så nervös vid ultraljuden när man får besked om hur många äggblåsor man fått. Oufff.

    Undrar varför en del får menopur o en del gonal ? Vad är skillnaden?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021