• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Anonym1Ha

    Näe men här fortsätter berg och dalbanan!

    3:e VUL, behandlingsdag 14. Från inga äggblåsor över 10mm till 5 äggblåsor på 10-12mm och en fin slemhinna, det ville ju läkaren inte avbryta idag så nu kör vi på! Ny dos igen och nytt ultraljud på onsdag!

    Hur sent kan man göra äggplock i cykeln eller det är bara storleken på blåsorna som styr det kanske? Heja äggen <3

    Ser det inte bra ut på onsdag så avbryter de då så hänger fortfarande lite löst i luften det där äggplocket man väntar på.. och allt annat!

  • Annna84
    Inalina skrev 2021-05-24 08:35:28 följande:

    hej!!!! så härligt att du är ruvare nu!! förstår att det måste känts som en evighet att äntligen få köra igång igen! jag tror på ditt ägg! vad fick du för testdag? eller kör du som du gjort tidigare och börjar kolla runt RD 6? jag hade förmodligen ÄL runt den 18 maj så vi ligger i samma 'fas' när det gäller ÄL och bim etc misstänker jag haha, även om jag absolut inte kan kalla mig ruvare så kommer jag ju testa nästa helg och se om det hänt ett mirakel och tagit sig utan IVF..  kram!


    Jag hoppas på mirakel för dig! Det händer ju andra, så det kan hända dig med :) Förra gången fick jag utslag på ovitrellen på RD4 och nu tog jag den en dag senare, så precis, tidigast RD6 kan jag testa utan att få ett ovitrellestreck.. Men jag har inte bestämt mig hur jag ska göra än, vi ska åka bort i helgen så det kanske är bra att vara ovetande. Ha en fin kväll! Kramar
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-24 11:24:38 följande:

    Åh vad spännande! Den här gången hoppas jag verkligen att det är er tur. Håller tummarna! Kram


    Tack vännen! <3 Hur mår du? Kram
  • dasj
    Lillaälta skrev 2021-05-23 22:11:27 följande:
    Satte in en 3-dagars och var öm några dagar efter och det drog till också. Vet inte om det var kvar sen Äggplocket eller ifrån insättningen.. plussade svagt RD7 och starkare RD8, är nu på RD13 och strecket blir starkare för varje dag. På tisdag (RD15) ska jag äntligen ringa Livio. Så det kan absolut vara bra att det gjort lite ont nu.
    Kul att ni plussade. Hoppas att det går hela vägen nu!

    Vi är i samma sits. 3 dagars embryo och är inne på 10e dagen.
    Vi har inte vågat ta något tidigt test, lite feg och orolig över resultatet.
  • dasj


    Vi kunde inte hålla oss 15 dagar.
    Första testet, 10 dagar efter 3 dagars embryo.

    Ni som har lite mer erfarenhet, vad säger detta er? Andra sträcket är extremt svagt Förvånad

    Vi kommer fortsätta att testa imorgon.
  • Dibella
    dasj skrev 2021-05-25 07:47:30 följande:
    Vi kunde inte hålla oss 15 dagar.
    Första testet, 10 dagar efter 3 dagars embryo.

    Ni som har lite mer erfarenhet, vad säger detta er? Andra sträcket är extremt svagt Förvånad

    Vi kommer fortsätta att testa imorgon.
    Väldigt positivt! Grattis Solig
  • Iväntanpåivf
    dasj skrev 2021-05-25 07:47:30 följande:
    Vi kunde inte hålla oss 15 dagar.
    Första testet, 10 dagar efter 3 dagars embryo.

    Ni som har lite mer erfarenhet, vad säger detta er? Andra sträcket är extremt svagt Förvånad

    Vi kommer fortsätta att testa imorgon.
    Grattis! syns ju jättetydligt
  • Inalina
    dasj skrev 2021-05-25 07:47:30 följande:
    Vi kunde inte hålla oss 15 dagar.
    Första testet, 10 dagar efter 3 dagars embryo.

    Ni som har lite mer erfarenhet, vad säger detta er? Andra sträcket är extremt svagt Förvånad

    Vi kommer fortsätta att testa imorgon.
    STORT grattis!!! det där skulle jag inte kalla ett svagt streck ;) det syns ju hur tydligt som helt på bilden! =) så underbart!!!Solig
  • dasj
    Inalina skrev 2021-05-25 09:26:13 följande:
    STORT grattis!!! det där skulle jag inte kalla ett svagt streck ;) det syns ju hur tydligt som helt på bilden! =) så underbart!!!Solig
    ohhhh så kul!! man vågar ju aldrig tro något i dagsläget Skäms

    nu hoppas jag att strecket håller i sig och blir starkare kommande dagar Skrattande
  • Inalina
    dasj skrev 2021-05-25 09:57:35 följande:
    ohhhh så kul!! man vågar ju aldrig tro något i dagsläget Skäms

    nu hoppas jag att strecket håller i sig och blir starkare kommande dagar Skrattande
    så härligt, är det ert första plus nånsin?Glad
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021