• Anonym (Ja eller nej?)

    Ska ni vaccinera er mot corona?

    Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?

  • Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?
  • Anonym (Vårblomma)
    Anonym (vill_välja_mitt_vaccin) skrev 2021-01-02 17:18:12 följande:
    Stackars dig, vilken otur du hade! 

    Jag har läst om de som behandlat HIT med strikt uteslutningsdiet. De äter bara nötkött, salt och vatten och kan sedan gradvis lägga till ett livsmedel i taget efter en lång tidsperiod. Men de har årslånga tidsperspektiv och även kött innehåller histamin, så det ska vara kött som fryses in snabbt efter slakt och som man äter upp direkt efter tillagning, då histaminhalten ökar när köttet ligger i kylen. 

    Ville bara tipsa, ifall du inte hört om det, men det har du såklart. 
    Tack jag närmar mig expertstatus efter ett halvår med eländet. Animaliskt protein är svårast och det måste vara helt färskt samt frysas direkt efter tillagning, som du skriver. Jag har blivit ofrivillig pescetarian för det mesta, inte ens med tillskott av enzym från gris kan jag äta en normal portion biff.

    Och det är skittrist att alltid behöva mikra ihjäl maten direkt från frysen på lunchen.
  • Anonym (Flockimmunitet)
    Anonym (Anna) skrev 2021-01-02 17:24:49 följande:
    Det där är ju fortfarande inte ett citat utan ett uttryck från någon annan än Tegnell.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Flockimmunitet) skrev 2021-01-02 14:10:29 följande:
    Jag jag ser att han säger

    "Det är bättre att du låter det sakta sippra igenom. Då kan du hålla kontroll och sköta om den så att den inte behöver skada ditt samhälle mer än nödvändigt. "

    och 
    "Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit [flockimmunitet] vi behöver komma."

    Det finns inget annat sätt att stoppa en pandemi än flockimmunitet.

    Fortfarande säger han inte något att vi ska låta smittan sprida sig för att komma till flockimmunitet innan vaccinet kommer.
    Det är en metafor. Du får tänka dig att vattnet i floden är viruset.

    Men det har inget med tråden att göra.
  • Anonym (Ingen nål för mig)
    Anonym (Vårblomma) skrev 2021-01-02 17:11:31 följande:
    Källa på det tack. När jag söker fakta ser det ut så här:

    Enligt WHO i september:

    "Most people with COVID-19 experience mild symptoms or moderate illness. ? 

    Approximately 10-15% of cases progress to severe disease, and about 5% become critically ill."

    www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/risk-comms-updates/update-36-long-term-symptoms.pdf~:text=%E2%80%A2%20Most%20people%20with%20COVID,have%20lasting%20health%20effects.


    Ja och om man kollar på dokumentet så är det inte ens sverige,

    Denna är för sverige
    www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

    Detta är antalet döda uppdelat i åldersgrupp, igen i sverige
    www.statista.com/statistics/1107913/number-of-coronavirus-deaths-in-sweden-by-age-groups/

    90% av de döda är över 70 år gamla, i ett land med en medellivslängd på 83 år..
  • Anonym (Flockimmunitet)
    Anonym (Nope) skrev 2021-01-02 17:41:13 följande:
    Det är en metafor. Du får tänka dig att vattnet i floden är viruset.

    Men det har inget med tråden att göra.
    Fortfarande är det inget citat av Tegnell, det oavsett om det skulle vara en metafor eller inte.
    Det är inte metaforens betydelse jag har problem med, utan att det inte är ett citat av Tegnell.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Flockimmunitet) skrev 2021-01-02 17:35:57 följande:

    Det där är ju fortfarande inte ett citat utan ett uttryck från någon annan än Tegnell.


    Det är ett ordagrant citerat mail, skrivet och skickat av Anders Tegnell. Det kan inte bli tydligare, men uppenbarligen spelar det ingen roll utan du och många andra kommer att fortsätta förneka detta oavsett vilka bevis som läggs fram. Som sagt, obegripligt.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Yes) skrev 2021-01-02 17:11:22 följande:
    Du har ingen aning om hur många människor som ingick i testgrupperna och att vaccinet inte är helt nytt eller framställt snabbt utan att det är baserat på ett gammalt vaccin som tagit flera år att framställa, märker jag.
    Även Pandemrix byggde på redan framtagna vaccin och var testat och godkänt. Det sket sig ändå.

    Det specifika vaccinet, Pandemrix då, Covid-vaccin nu, är hastigt framtagna även om det material de utgår från har funnits i flera år.
  • Anonym (vill_välja_mitt_vaccin)
    Anonym (Vårblomma) skrev 2021-01-02 17:30:11 följande:
    Tack jag närmar mig expertstatus efter ett halvår med eländet. Animaliskt protein är svårast och det måste vara helt färskt samt frysas direkt efter tillagning, som du skriver. Jag har blivit ofrivillig pescetarian för det mesta, inte ens med tillskott av enzym från gris kan jag äta en normal portion biff.

    Och det är skittrist att alltid behöva mikra ihjäl maten direkt från frysen på lunchen.
    Fasen, vilken otur du haft, jag förstår att du har det skittrist. 
  • Anonym (Flockimmunitet)
    Anonym (Anna) skrev 2021-01-02 17:49:26 följande:
    Det är ett ordagrant citerat mail, skrivet och skickat av Anders Tegnell. Det kan inte bli tydligare, men uppenbarligen spelar det ingen roll utan du och många andra kommer att fortsätta förneka detta oavsett vilka bevis som läggs fram. Som sagt, obegripligt.
    Nej, det var det inte. Det var ett citat ur en bok där citatet har en väldigt otydlig avsändare.
  • Anonym (A)
    Anonym (Charles Darwin) skrev 2021-01-02 17:11:22 följande:

    The natural selection is real .... det visar sig att hen som har bättre immunförsvar kommer att klara sig ...

    Sad but true


    Med spanska sjukan var det tvärtom. Det naturliga urvalet slår brett och är lika naturligt hur det än gör.
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?