• AliceLa

    Äggdonation 2021

    Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

  • Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Sussna85
    Jiana skrev 2021-01-25 21:41:29 följande:

    Stort grattis! Så underbart!!


    Linlo skrev 2021-01-26 10:30:48 följande:

    Stort Grattis Sussna85! Wow vilken härlig känsla! :D


    Ja verkligen :) Tack så mycket fina ni! <3
  • Jiana

    Idag har jag varit på VUL och tagit Procren-sprutan. Så nu är vi verkligen igång! Nervöst!!

  • pixie78

    Vad ska jag tro om det här? Supersvagt streck ruvardag 9. Brukar använda digitala test så blir ju jätteosäker nu.

  • Sofia95

    Kul att det händer grejer i tråden och att vi är så många som är igång!

    Jag startade stimulering förra veckan, har VUL på måndag för att se om det kan leda till insättning (förra gången blev slemhinnan bara knappt 6mm så vi fick avbryta). Ingen ändring i medicinering, så jag vet inte vad jag kan förvänta mig, men hoppas såklart.. vid första försöket var slemhinnan 7,8mm på dag 9, VUL på måndag blir dag 12. Kanske var förra gången bara otur? (Eller första gången tur..) återstår att se!

  • Sofia95
    pixie78 skrev 2021-01-27 08:18:06 följande:

    Vad ska jag tro om det här? Supersvagt streck ruvardag 9. Brukar använda digitala test så blir ju jätteosäker nu.


    Helt klart ett positivt test!! mitt såg också ut så, (visserligen släppte det och var negativt två dagar senare), men testet du har tagit nu är positivt, oavsett styrka på strecket! Skulle du ta ett digitalt så skulle det garanterat säga "gravid 1-2".

    Grattis!! Och hoppas innerligt att det stannar!! <3
  • pixie78
    Sofia95 skrev 2021-01-27 08:22:39 följande:
    Helt klart ett positivt test!! mitt såg också ut så, (visserligen släppte det och var negativt två dagar senare), men testet du har tagit nu är positivt, oavsett styrka på strecket! Skulle du ta ett digitalt så skulle det garanterat säga "gravid 1-2".

    Grattis!! Och hoppas innerligt att det stannar!! <3

    Tack!! Ja jag tog ett digitalt nu också.. och det stod Gravid 1-2 veckor. Så sjukt att se.. Har ju dock fått se det tidigare utan att det gått vägen men idag är vi iaf glada.. så får vi oroa oss från och med imorgon! :) Kommer ju testa flera gånger nu de kommande veckorna för att se att det är kvar och att veckorna stiger. 


     


     

  • pixie78
    Sofia95 skrev 2021-01-27 08:19:56 följande:

    Kul att det händer grejer i tråden och att vi är så många som är igång!

    Jag startade stimulering förra veckan, har VUL på måndag för att se om det kan leda till insättning (förra gången blev slemhinnan bara knappt 6mm så vi fick avbryta). Ingen ändring i medicinering, så jag vet inte vad jag kan förvänta mig, men hoppas såklart.. vid första försöket var slemhinnan 7,8mm på dag 9, VUL på måndag blir dag 12. Kanske var förra gången bara otur? (Eller första gången tur..) återstår att se!


    Jag fick också avbryta första gången, pga ej treskiktig slemhinna. Fick samma medicinering denna gång och då såg slemhinnan fin ut. Så det verkar ju lite random och inte alltid ha med dosen att göra. Jag håller tummarna för att det ser fint ut på måndag!
  • GrodanS77
    pixie78 skrev 2021-01-27 08:45:32 följande:

    Tack!! Ja jag tog ett digitalt nu också.. och det stod Gravid 1-2 veckor. Så sjukt att se.. Har ju dock fått se det tidigare utan att det gått vägen men idag är vi iaf glada.. så får vi oroa oss från och med imorgon! :) Kommer ju testa flera gånger nu de kommande veckorna för att se att det är kvar och att veckorna stiger. 

     

     


    Grattis! Rätt inställning med att tänka att det går vägen!

    En liten varning dock för de digitala är att veckorna inte alltid stämmer överens precis med vart man är i graviditeten. Spannet för hur mycket hcg man kan/bör ha är väldigt stort och värdena överlappar varandra mellan de olika veckorna. Dvs, testerna kan slå om lite långsammare eller fortare än var man är i graviditeten, beroende på hur mycket hcg man producerar utan att det är något fel.

    Kul att så många är på gång nu! Och framförallt att det har blivit några plus!!

    Jag har insättning i morgon. Så då blir man ruvare igen, med skräckblandad förtjusning
  • Sussna85
    pixie78 skrev 2021-01-27 08:18:06 följande:

    Vad ska jag tro om det här? Supersvagt streck ruvardag 9. Brukar använda digitala test så blir ju jätteosäker nu.


    Det där är ett så fint plus! Grattis!! Jag håller mina tummar och tår att denna gång vill de lilla livet stanna <3 Jag testar med för fullt för att se att mina test blir starkare...jag tänker min mentala hälsa får gå före plånboken just nu,haha.
Svar på tråden Äggdonation 2021