• tessispuff

    Vi som längtar efter liten

    Hej!

    Som jag har läst i trådar här inne. Man har blivit som besatt. Jag blir så ledsen för dom som längtar men sen meddelar att mensen kommit, och så enormt glad för dom som bifogar ett positivt gravtest. Det är så mysigt att följa er som försöker och räknar ned till BIM så det kan testas. Nu vill jag skapa en till sån tråd, för enl mig finns det inte för många och jag tror nog jag läst alla haha.

    Jag är själv snart 29 år, jag och sambon försöker blir gravida med vår första. Jag är på ÄL + 3 (hade ÄL 4/1) och BIM beräknat runt 18/1. Jag är förvånad hur dagarna kan gå såååå sakta.

    Hur går det för er? Ska vi följa varandra?

  • Svar på tråden Vi som längtar efter liten
  • Carolaline

    AloeVvera: Bim 9/1

    Maramba: Bim 16 eller 17/1

    Stickling: Bim 18/1

    Tessispuff: Bim 18/1

    Babymonitor: Bim 20/1

    Lillalilo: Bim 23/1

    Carolaline: 28/1

    Byfriidha: Bim ?

  • AloeVvera

    Bim+1 idag, fortfarande ingen mens..

    Har mensvärk, men det känns annorlunda än vanligt, då jag oftast har molvärk ca 3-4 dagar innan mens, den är då konstant. Nu känner jag att det krampar i livmodern lite då och då, men inget däremellan.

    Fick också en brun flyttning bim-1, trodde då mensen var på väg, men inget sen dess.

    Ska försöka vänta till tisdag eller onsdag för att testa, men man blir ju galen när man sitter och analyserar >.

  • Lillalilo
    AloeVvera skrev 2021-01-10 12:56:39 följande:

    Bim+1 idag, fortfarande ingen mens..

    Har mensvärk, men det känns annorlunda än vanligt, då jag oftast har molvärk ca 3-4 dagar innan mens, den är då konstant. Nu känner jag att det krampar i livmodern lite då och då, men inget däremellan.

    Fick också en brun flyttning bim-1, trodde då mensen var på väg, men inget sen dess.

    Ska försöka vänta till tisdag eller onsdag för att testa, men man blir ju galen när man sitter och analyserar >.


    Skulle kanske kunnat vara en nidblödning du hade? Eftersom mensen inte satte igång tänker jag. Håller verkligen tummarna! :)
  • Byfriidha
    Carolaline skrev 2021-01-08 09:47:35 följande:

    AloeVvera: Bim 9/1

    Byfriidha: Bim ?


    Bim 7/2.

    Började med äl tester direkt efter senaste mensen, har då haft 2 cykler sedan dottern föddes i oktober. Men då jag inte riktigt vet säkert än hur stabil mensen är så vågade jag inte chansa på att börja en vecka innan äl är beräknad, som jag gjorde senast jag blev gravid. Så ett väldans bra tag kvar, äl beräknad den 25/1 enligt appen jag har iaf.

    Men sååååå rädd att börja denna resan igen, har ett MA i bagaget från mind första graviditet någonsin, som upptäcktes k v13, vilket tog väldigt hårt på mig, tänkte fortfarande på det, trots att jag har världens finaste lilla flicka på 3 månader nu. Trodde det skulle bli lättare nu när jag faktiskt vet att jag kan få barn, men nej, är fasen ännu jobbigare denna gången.
  • Maramba

    ÄL+7 idag och mår illa. Har lärt mig att man får en våg av progesteron ca en vecka efter ÄL som kan skapa illamående och det sker oavsett om man är gravid eller ej så tar inte det som ett tecken. Vaknade upp med lätt förkylningskänsla i kroppen också. Tur jag jobbar hemifrån i dessa covid-tider.

    Det börjar klia i mina testa-tidigt-fingrar men ska åtminstone hålla mig till ÄL+9, alltså onsdag. Allra helst till torsdag.

    Hur går det för er andra?

  • C20swb

    Vad roligt med en ny sån tråd! Bim 18/1 här med Första barnet och fjärde försöket! Håller tummarna nu!!

  • BoringBrick92

    Hoppar på jag med! Jag är 28 år och maken är 29, 3:e försöket med första barnet. Efter förra månaden när jag både hade ordentliga känningar och sen mens så försöker jag vara så chill som möjligt denna månad för att inte råka lura kroppen eller vad man ska säga. Hoppas att det ska ge resultat! Håller tummarna för oss alla!

    AloeVvera: Bim 9/1

    Maramba: Bim 16 eller 17/1

    Stickling: Bim 18/1

    Tessispuff: Bim 18/1

    C20swb: 18/1

    BoringBrick92: 18/1

    Babymonitor: Bim 20/1

    Lillalilo: Bim 23/1

    Carolaline: 28/1

    Byfriidha: Bim 7/2

  • Stickling

    Spännande att vi är ett helt gäng med BIM den 18:e! För mig har mensvärken börjat som vanligt, den brukar komma tidigt. Försöker att inte hoppas alltför mycket men också att inte ge upp hoppet. Inte så lätt balans... Dagarna går ju som vanligt så otroligt långsamt...

  • AloeVvera

    Kunde inte hålla mig från att testa idag, hade en känsla... Och jag plussade! Vågar inte riktigt tro det, vill nästan testa varje dag nu bara för att bekräfta.

    Mina tidiga symptom var mensvärk, dock lite annorlunda än vanligt och ett stickande i brösten. Har även haft väldigt milt illamående till och från, men det kan ha varit för att jag har varit hungrig haha.

    Kommer nog hänga kvar här och se hur det går för er alla. Håller tummarna!!

Svar på tråden Vi som längtar efter liten