• KNAS2

    BIM Februari 2021 - första barnet

    Hej!

    Skapade en tråd för oss som går i längtan efter en bebis! Kan februari bli vår mirakelmånad tros? Här stöttat och peppar vi varandra, och samtidigt kan vi kräkas på den eviga väntan när vi känner oss deppiga.

    Det är högt och lågt men tillsamman blir vi starkare!

    Hoppas på många plus i denna grupp! HEJA OSS!

    Listar mig själv så här långt, vill ni vara med? Kopiera listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)

  • Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet
  • bananmilkshake
    Sockerplanta skrev 2021-01-31 14:34:46 följande:

    Bim-5 idag och jag känner mig nästan helt övertygad om att det denna månad har tagit sig. Jag har mått väldigt illa i snart två dygn, magen har känts svullen, brösten är ömma och idag en konstant molande värk i livmodern. Hoppas hoppas nu. Jag ska försöka att hålla mig från att testa till bim. 


    Oj vad spännande!! Hoppas :)
  • Citronkakan455

    Hejsan allesammans! Tack för bra diskussioner i denna tråd. Jag skriver gärna också upp mig på listan och håller tummarna för alla! :)

    KNAS, 3/2, 31 år (7:e försöket)

    paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

    Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

    Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

    josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

    Sockerplanta, 5/2, 26 år (5:e försöket)

    Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

    NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

    Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

    Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

    MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)

    Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

    Mizzi26,?/2 (4:e försöket)

    Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

    Soff 10/2, 33 år (10:e försöket)

    Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

    Snelponnyhest 10/2 21 år, (tredje försöket + endometrios)

    Disa2021 ca 10/2, 28 år (2:a försöket)

    Neongirl 11/2, 38 år (4:e försöket, ett missfall)

    Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

    BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

    Micaelaaa, 13/2 25 år (7:e försöket)

    Citronkakan, 13/2, 24 år (1:a försöket)

    Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

    Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

    Molybden, 14/2, 26 år (8:e försöket)

    Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

    Msofie, 15/2, 25 år (12e försöket)

    Mirabilis, 16/2, 32 år, (7:e försöket)

    Stickling, 18/2, 33 år (8:e försöket)

    iloverooti , 20/2 , 31 år , tredje försöket

    Sleipnir, 20/2, 27 år, (3:e försöket)

    Ellilor, 21/2, 29 år (6:e försöket)

    Annne29, 22/2, 29 år, (10:e försöket)

    Saora, 23/2, 31 år, (7:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

    Ninaaa1, ca 24/2, 24 år, (13:e försöket)

    FilippaBark, ca 25/2, 33 år, (7 försöket)

    Grapefrukt89 25/2, 31 år, (5:e försöket)

    Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)

    VirrePirre06, 26/2, 29år (4:e försöket)

    zelling, 11/2, 32 år, (11:e försöket)

  • Sellerin
    Rumpelstiltskin skrev 2021-01-26 21:58:44 följande:
    Jag tänker att det är helt okej att inte reagera med omedelbar lycka när är bekant kommer ut med en graviditet. Jag blir alltid nedstämd när jag får gravidbesked från folk, blev det även innan vi började försöka. Jag har velat ha barn i många år, men mannen har velat vänta och det har varit jobbigt när andra blivit gravida och jag tror att lite av det sitter kvar. Man önskar ju så innerligt att man själv var den som fick komma ut med en graviditet. Jag kan känna lite likadant när alla här kommer ut med sina plus. Jag är superglad för deras skull, verkligen! Men det gör ont. Och det får göra ont.
    Ja, du har så rätt så! Igår var det ytterligare en som berättade om sin graviditet. Jag känner mig för tillfället omgiven av gravida samt vänner som fick sitt första barn förra året. Längtar så till min och sambons tur :) 
  • Sellerin
    Rumpelstiltskin skrev 2021-01-26 21:58:44 följande:
    Jag tänker att det är helt okej att inte reagera med omedelbar lycka när är bekant kommer ut med en graviditet. Jag blir alltid nedstämd när jag får gravidbesked från folk, blev det även innan vi började försöka. Jag har velat ha barn i många år, men mannen har velat vänta och det har varit jobbigt när andra blivit gravida och jag tror att lite av det sitter kvar. Man önskar ju så innerligt att man själv var den som fick komma ut med en graviditet. Jag kan känna lite likadant när alla här kommer ut med sina plus. Jag är superglad för deras skull, verkligen! Men det gör ont. Och det får göra ont.
    Ja, du har så rätt så! Igår var det ytterligare en som berättade om sin graviditet. Jag känner mig för tillfället omgiven av gravida samt vänner som fick sitt första barn förra året. Längtar så till min och sambons tur :) 
  • Sellerin
    Carina82 skrev 2021-01-29 21:27:35 följande:

    Så konstigt känsla att vara både glad och ledsen på en gång. Pratade med en vän idag, hon berättade att hon är gravid. Lika gammal som jag och det gick visst på FÖRSTA försöket. Agh! Vet inte var jag vill komma med det här meddelandet men tror ni förstår mina känslor så vill bara skriva av mig <3


    Förstår precis!!! <3
  • Rumpelstiltskin

    Hörni, nu är jag här med frågor kring äl-test igen... jag upplever att hela mitt nya paket med äl-tester ser lite konstiga ut, jag tycker att kontrollstrecken är väldigt ljusa. Vad beror detta på?

    Hur gör ni om kontrollstrecket är ljusare än ?normalt?? Räknar ni att ett äl-test är positivt om teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket, även om kontrollstrecket är lite ljusare?

    Bifogar bild på mitt test från imorse.

  • Sellerin
    Rumpelstiltskin skrev 2021-01-31 18:08:30 följande:

    Hörni, nu är jag här med frågor kring äl-test igen... jag upplever att hela mitt nya paket med äl-tester ser lite konstiga ut, jag tycker att kontrollstrecken är väldigt ljusa. Vad beror detta på?

    Hur gör ni om kontrollstrecket är ljusare än ?normalt?? Räknar ni att ett äl-test är positivt om teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket, även om kontrollstrecket är lite ljusare?

    Bifogar bild på mitt test från imorse.


    Tycker testen varierar lite i färg emellanåt. Jag tolkar det som positivt om kontrollstreck och teststreck har samma styrka i färgen, även om kontrollstrecket inte är "jättemörkt". Detta test ser väl ut som att du är nära ÄL, men tror man ska tolka det som negativt då det vänstra teststrecket är ljusare. 


    Sockerplanta skrev 2021-01-31 14:34:46 följande:

    Bim-5 idag och jag känner mig nästan helt övertygad om att det denna månad har tagit sig. Jag har mått väldigt illa i snart två dygn, magen har känts svullen, brösten är ömma och idag en konstant molande värk i livmodern. Hoppas hoppas nu. Jag ska försöka att hålla mig från att testa till bim. 


    Håller tummarna för dig, Sockerplanta =D 
  • Rumpelstiltskin
    Sellerin skrev 2021-01-31 18:19:06 följande:

    Tycker testen varierar lite i färg emellanåt. Jag tolkar det som positivt om kontrollstreck och teststreck har samma styrka i färgen, även om kontrollstrecket inte är "jättemörkt". Detta test ser väl ut som att du är nära ÄL, men tror man ska tolka det som negativt då det vänstra teststrecket är ljusare. 

    Håller tummarna för dig, Sockerplanta =D 


    Tack för ditt svar! Jag tog ett test som var liknande detta tidigare i veckan, men då var bägge strecken lite mörkare. Skillnaden mellan nyanserna i strecken var dock ganska likvärdig. Därefter har det bara varit svagare test. Mannen har varit iväg med arbete till idag, och jag har varit rädd att äl inträffat i veckan redan men då kanske det inte är kört än. Får hoppas!
  • Snäckan92
    Citronkakan455 skrev 2021-01-31 16:19:05 följande:

    Hejsan allesammans! Tack för bra diskussioner i denna tråd. Jag skriver gärna också upp mig på listan och håller tummarna för alla! :)


    Välkommen!
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet