• Fru89

    BF Oktober 2021

    Tråden för oss med BF oktober 2021

    Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

    Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

  • Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Al88
    Sylphide skrev 2021-02-08 07:56:25 följande:

    Molvärk från och till här med. Försöker att inte bli för orolig, men påminns om missfallet i oktober...

    Någon mer som sover dåligt på nätterna? Jag är trött och dåsig på dagen. Somnar senast vid 22 och vaknar vid 03 och tror att det är morgon =/ Svårt att somna om. Flera uppvak per natt. Minns inte att jag sovit så dåligt vid graviditeterna med de 3 första barnen, då sov jag istället 10-11 timmar per natt.


    Ja så sover jag också...vaknar vid 3.30-4 och är sedan vaken för skola etc kan inte somna om sen under dagen eftersom jag har en liten här hemma och däckar typ vid 21 igen så jag förstår dig helt och hållet..känner mig helt omtöcknad och svajig när jag vaknar och försöker att inte dricka massa kaffe och dricker istället koffeinfritt i den mån jag kan. Någon kopp har slunkit ner men får så dåligt samvete då.
  • Sylphide
    Al88 skrev 2021-02-08 08:57:55 följande:

    Ja så sover jag också...vaknar vid 3.30-4 och är sedan vaken för skola etc kan inte somna om sen under dagen eftersom jag har en liten här hemma och däckar typ vid 21 igen så jag förstår dig helt och hållet..känner mig helt omtöcknad och svajig när jag vaknar och försöker att inte dricka massa kaffe och dricker istället koffeinfritt i den mån jag kan. Någon kopp har slunkit ner men får så dåligt samvete då.


    Skönt att inte va ensam om sömnbristen men beklagar att du också sover dåligt. Jag har relativt stora barn nu (alla i skolåldern) men har ett jobb jag ska försöka sköta =/ Jag har aldrig druckit kaffe men försöker dra ner på koffein från te och cola med.
  • Rosahimmel86

    BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

    BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

    BF 4/10 EnPetra, andra barnet

    BF 5/10 Al88, tredje barnet

    BF 5/10 Tussan94, andra barnet

    BF 5/10 - Fru89, andra barnet

    BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

    BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

    BF 7/10 Aklejan, andra barnet

    BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

    BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

    BF 11/10 Jagerika, första barnet

    BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

    BF 16/10 081214, fjärde barnet

    BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

    BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

  • Aklejan
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-08 10:18:39 följande:

    Plockade bort mig från listan

    Fick tyvärr missfall i dag

    Lycka till nu ni andra <3


    Åh GråterHjärta
  • Liiten2021
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-08 10:18:39 följande:

    Plockade bort mig från listan

    Fick tyvärr missfall i dag

    Lycka till nu ni andra <3


    Men neeeej :( Kram
  • Malinholmberg

    Nej vad tråkigt att höra att någon lämnat oss!

    Jag har inte hört av mig på ett tag då jag börjat må så illa. Men jag heter Malin är 23 år och har BF 3/10 och detta blir mitt första barn. Var förra veckan hos MVC och kollade lite värden som alla såg jätte bra ut. Och jag har redan en stor moderskänsla av att det är en kille som bor i mig, har ni andra redan nu någon känsla över vad det kan var som gömmer sig i er mage? Eller hade ni som fått barn tidigare någon känsla och i så fall var den rätt eller fel?

  • Sussna85
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-08 10:18:39 följande:

    Plockade bort mig från listan

    Fick tyvärr missfall i dag

    Lycka till nu ni andra <3


    Vad tråkigt,beklagar :( En stor kram! <3
  • Sylphide
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-08 10:18:39 följande:

    Plockade bort mig från listan

    Fick tyvärr missfall i dag

    Lycka till nu ni andra <3


    Vad tråkigt, jag beklagar! Kram
  • EnPetra
    Malinholmberg skrev 2021-02-08 11:02:49 följande:

    Nej vad tråkigt att höra att någon lämnat oss!

    Jag har inte hört av mig på ett tag då jag börjat må så illa. Men jag heter Malin är 23 år och har BF 3/10 och detta blir mitt första barn. Var förra veckan hos MVC och kollade lite värden som alla såg jätte bra ut. Och jag har redan en stor moderskänsla av att det är en kille som bor i mig, har ni andra redan nu någon känsla över vad det kan var som gömmer sig i er mage? Eller hade ni som fått barn tidigare någon känsla och i så fall var den rätt eller fel?


    Med förra barnet var jag 110% säker på att det var en pojke.. Tills jag låg på förlossningen och skulle föda, då trodde jag att det skulle bli en flicka, och det var en liten tös som kom ut :) 
Svar på tråden BF Oktober 2021