• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-09 10:11:35 följande:
    Nu förstår jag fortfarande inte hur du tänker. Har du bestämt dig och du har startat processen vad spelar det då för roll hur hon reagerar. Låter för mig bara som att ditt hämndbegär styr och du vill ha en reaktion.
    Nej nu är det jag som inte förstår dig har ju inget med hämndbegär att göra, hur kan du ens läsa in det i vad jag skriver? Allt det praktiska är ju en sak helt fristående för sig själv. Alla normala människor vill ju ha sinnesfrid att det man gör är rätt vilket torde vara självklart sen precis som för (enkelt) kanske man inte ges det förrän långt senare och som i hans fall genom att överbevisa partnern. Jag hoppas bara att vi kan få ett bra avslut och kan bottna i en diskussion och att man kan läxa som människa ur situationen och ta lärdom att mina och min släkts pengar inte ska behöva delas upp och sen se till att barnen får det så bra som det går.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-09 10:53:31 följande:
    Till svars för vad, och vad tror han att han tjänar på det.

    Vad har det för betydelse vad som har hänt och i vilken omfattning. Han har bestämt sig för att hon vart otrogen och har satt i gång processen att separera. På vilket sätt spelar var, med vem och i vilken omfattning någon som helst roll. Klart smartare att i det läget ta hand om sig själv och lägga energin på vad han vill ha ut av livet och på framtiden. Ingen har någonsin blivit lycklig av att gräva i gammal skit. Släpp och gå vidare.
    Vet inte vilket tråd du läst men i TS fall är det absolut inget gammalt skit, det är sprillans nytt skit och bajsandet pågår för fullt och det verkar trilla ut nytt skit hela tiden.
  • Anonym (man)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-09 10:16:54 följande:
    Om du tror att en tillfällig ålderskris, eller en personlig kris av något slag, bara varar under ett 20 minuter långt samlag så får det stå för dig.

    Alla som vill har möjlighet göra sitt eget val att sluta att gräva i det variga såret, eller bestämma sig för att vidta alla nödvändiga åtgärder som gör det möjligt att sluta gräva i det variga såret.
    Man måste inte gräva i det livslångt. Har du funderat på det?
    Varför väljer du att fortsätta gräva i ditt variga sår och framförallt varför vill försöka förmå andra människor välja att fortsätta gräva i sina variga sår?

    Jag vet att det inte passar just för dig.
    Men det är ändå sant att det finns gott om goda exempel där man valt att gå vidare, man har ansträngt sig och lyckats lösa sina problem, och att man har gått vidare bättre, starkare, med stärkt kärlek och med återvunnen och till och med stärkt tillit.
    Du får påstå vad du vill men jag är en av många som faktiskt vet.
    Nja, visst stämmer det att man inte ska fastna i bitterhet.  Att få distans till det som skett är en del av läkningen.

    Och visst finns det säkert exempel på par som klarat en otrohet. Men frågan är hur många de är? Jag tror de är ganska få som fortfarande ett par efter säg 5 år.
    Många gör tappra försök, det är naturligt att klamra sig fast vid det trygga och kända när hela marken gungar under fötterna. Hur många som fortsätter tillsammans en lägre tid efter otroheten är en helt annan sak. Jag tror att rätt många av dessa är kvar tillsammans enbart för barnens skull.

    Och det där med att förhållandet skulle bli bättre och starkare av en otrohet, är väl en sanning med modifikation. Det är väl som att säga att man kommer ut som en starkare person after att ha överlevt cancer. Det stämmer säkert, man utvecklas av kriser.... men det har ju oxå ett jävligt högt pris och något de flesta helst hade sluppit. Hos många av dessa par som säger sig vara lyckliga tillsammans efter en otrohet döljer sig många ggr en helt annan bild när man skrapar lite på ytan.  
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-09 11:16:04 följande:

    Vet inte vilket tråd du läst men i TS fall är det absolut inget gammalt skit, det är sprillans nytt skit och bajsandet pågår för fullt och det verkar trilla ut nytt skit hela tiden.


    Finns det det minsta nytta med att fortsätta detta bajsande tycker du. TS ha den information och den känsla han behöver för att fatta det beslut han har tagit. På vilket sätt kommer TS och processen att må bättre av att fortsätta gräva och kasta bajs omkring sig.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-09 09:00:00 följande:
    Du får ursäkta mig men jag får inte ihop syftet och sammanhanget i dina inlägg riktigt.

    I inlägg #145 #146 beskriver du målande hur du själv drabbats av otrohet i en tidigare relation, och hur du på ett gäng raffinerade sätt, med inspelningar av samlagsljud utanför lägenheter, smygande utanför påstådda kurstillfällen med konfrontation vid bil osv. Allt för att få tillräckligt med bevis och ett erkännande.
    Inlägg som jag tror ts kan ta lärdom av och känslan av att det han gör har ditt stöd.

    Senare i bl.a #154 börjar du resonera om att otrohet är ganska, eller väldigt vanligt, och som jag uppfattar det ingen big deal, att långt ifrån alla går isär efter otrohet utan många relationer t.o.m. blir bättre.
    Är det en ny insikt och uppvaknande efter att du själv varit otrogen, efter det du råkade ut för i #145 #146?
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-09 11:32:46 följande:
    Finns det det minsta nytta med att fortsätta detta bajsande tycker du. TS ha den information och den känsla han behöver för att fatta det beslut han har tagit. På vilket sätt kommer TS och processen att må bättre av att fortsätta gräva och kasta bajs omkring sig.
    Den enda som kan svara på det är ju TS fru för det är hon som sköter bajsandet och TS är den som försöker hantera stanken och skithögarna hon lämnar efter sig.

    På vilket sätt TS tjänar på det? På det sätt som alla människor som ställs inför svåra val tjänar på att ha alla fakta framför sig när de gör sitt val. Det handlar om att ha fakta på vad det är man tar beslut kring för att kunna gå ifrån det utan en massa frågetecken och tvivel kring det och få sinnesro.

    Det är inte TS som kastar bajs omkring sig, det är det hon som gör. TS har inte valt sin situation, den valde hon åt båda. Det är alltså HON som skapat situationen och TS som försöker förhålla sig till den och göra något vettig av det.

    Bra om du lägger ansvaret där den den hör hemma
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-09 12:25:17 följande:

    Den enda som kan svara på det är ju TS fru för det är hon som sköter bajsandet och TS är den som försöker hantera stanken och skithögarna hon lämnar efter sig.

    På vilket sätt TS tjänar på det? På det sätt som alla människor som ställs inför svåra val tjänar på att ha alla fakta framför sig när de gör sitt val. Det handlar om att ha fakta på vad det är man tar beslut kring för att kunna gå ifrån det utan en massa frågetecken och tvivel kring det och få sinnesro.

    Det är inte TS som kastar bajs omkring sig, det är det hon som gör. TS har inte valt sin situation, den valde hon åt båda. Det är alltså HON som skapat situationen och TS som försöker förhålla sig till den och göra något vettig av det.

    Bra om du lägger ansvaret där den den hör hemma


    TS väljer i högsta grad hur han hanterar situationen och hur han hanterar den nu kommer att ha stor betydelse för hur han mår när detta är över.
  • Anonym (Sad)

    Fick du reda på om killen hon åkte med var den som bor  på gatan?
    Om inte, kolla med Ratsit  så får du fram vilken bil han har.

    Ett fult sätt att slippa diskussionen att barnen tar skada vid eventuell skilsmässa är att du, eftersom hon är otrogen, är att fråga om du är pappa till barnen.

    Hon håller inte på att fixa nån överraskning för dej/er, tyvärr så stökar tfn. från snubben till det

  • Anonym (Djävulens advokat)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-09 10:53:31 följande:
    Till svars för vad, och vad tror han att han tjänar på det.

    Vad har det för betydelse vad som har hänt och i vilken omfattning. Han har bestämt sig för att hon vart otrogen och har satt i gång processen att separera. På vilket sätt spelar var, med vem och i vilken omfattning någon som helst roll. Klart smartare att i det läget ta hand om sig själv och lägga energin på vad han vill ha ut av livet och på framtiden. Ingen har någonsin blivit lycklig av att gräva i gammal skit. Släpp och gå vidare.
    Det kan ju vara intressant att se om hon tänker fortsätta ljuga honom i ansiktet eller om hon åtminstone kan stå för vad hon gjort. Du kanske inte fattar det men rent känslomässigt kommer han att ha lättare att gå vidare om hon är ärlig i det här läget.
  • Fjäril kär

    Vem som äger bilen är för mig en icke-fråga eftersom det kan vara firmabil, hyrbil, kompis bil, chefens bil, morsans bil, etc... Den viktigaste frågan är ju varför hon hoppade in i en okänd bil när hon sa att hon skulle ta en promenad?

Svar på tråden Otrohet?