• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Gasellen87
    Hoppas2022 skrev 2021-03-24 22:07:28 följande:

    Så kul, det ger mig hopp, jag är med lärare :) Har nyligen börjat söka jobb men inte fått komma på en intervju ännu. Så jag är redan orolig och en graviditet ovanpå det så blir man ännu mer orolig. Jag tänkte börja jobba först i augusti så jag har ju tid på mig att hitta ett jobb. Jag resonerar även som så att om jag blir gravid och inte hinner få jobb så överlever vi ändå. Vist är det jobbigt att leva på mannens lön 1 år men i slutändan är det totalt värt det <3 Men ja man blir ju ändå orolig och tänker mycket fram och tillbaka om man är riktigt klok.

    Tack för tummarna:) Vi gav faktiskt upp efter 8 år och förlikade oss med att det inte blir fler barn. Så vår sista är på något sätt oplanerad men väldigt efterlängtad <3 Nu hoppas jag på att jag blivit mer fertil på äldre dagar ;) Vill gärna att de är nära i ålder.


    Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt. Och som du säger, man klarar sig på mindre om man måste. Jobba ska man ändå göra resten av livet sen, barn kan man bara få en begränsad tid.

    Är du nyutbildad eller har du arbetat innan? Jag ska börja jobba is augusti igen. Har tidigare bara arbetat på lågstadiet (förutom idrott som jag haft f-6) men nu ska jag upp på mellanstadiet. Får min ?gamla? klass som då börjar fyran. Spännande men samtidigt nervöst och mycket jobb. Vad har du för årskurser?

    Vilket litet mirakel, förstår att ni vill ha syskon nära i ålder. På våra stora skiljer det 2 år ( 8 och 6 blir dem i år) och de har så mycket glädje av varandra även om de såklart bråkar en del oxå ;) hur gamla va era barn?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-03-25 09:56:40 följande:

    Så tråkigt att det är så långdraget! :( men kul med flytt? :)

    Vet hur det är! Förstår inte varför det inte bara kommer igång när det gör så ont och är som mensvärk?


    Ja, det ska bli kul. Flyttar från lägenhet till hus, så det ska bli underbart!

    Jaa, jag vet :( jag börjar oroa mig. Men försöker tänka att det säkert är normalt. Får ringa så fort jag blivit frisk helt.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-03-25 18:19:32 följande:

    Nu kom fejk mensen! Ajaj! Dag 3 efter sista tabletten primolut.

    Kommer börja med ÄL stickor imorgon, en var morgon för vill se om där kommer hända något :)

    Innan jag fick sonen hade jag väldigt långa cyklar så ingen aning hur det kommer se ut nu. Hoppas bara detta kickstartar systemet så min egen ÄL och mens fortsätter efter detta!


    Åh vad skönt att den kom igång!! Hoppas detta hjälper kroppen att komma igång och att du får din äl snart!
  • Hoppas2022
    Gasellen87 skrev 2021-03-25 18:28:35 följande:

    Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt. Och som du säger, man klarar sig på mindre om man måste. Jobba ska man ändå göra resten av livet sen, barn kan man bara få en begränsad tid.

    Är du nyutbildad eller har du arbetat innan? Jag ska börja jobba is augusti igen. Har tidigare bara arbetat på lågstadiet (förutom idrott som jag haft f-6) men nu ska jag upp på mellanstadiet. Får min ?gamla? klass som då börjar fyran. Spännande men samtidigt nervöst och mycket jobb. Vad har du för årskurser?

    Vilket litet mirakel, förstår att ni vill ha syskon nära i ålder. På våra stora skiljer det 2 år ( 8 och 6 blir dem i år) och de har så mycket glädje av varandra även om de såklart bråkar en del oxå ;) hur gamla va era barn?


    Jag är nyutbildad ämneslärare i gymnasiet. Spännande och kul att du får följa din gamla klass upp i åldrarna.

    Det är såå underbart med syskon i nära ålder <3 man har verkligen mycket glädje hela livet :) Min äldsta är 17 nu i år, mellersta är 12 och minstingen blev nyligen 14 månader :) Jag hoppas på ännu ett Januaribarn så att det blir exakt två år mellan dem isåfall <3
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-03-25 19:50:15 följande:

    Ja, det ska bli kul. Flyttar från lägenhet till hus, så det ska bli underbart!

    Jaa, jag vet :( jag börjar oroa mig. Men försöker tänka att det säkert är normalt. Får ringa så fort jag blivit frisk helt.


    Åh vad kul!! Härligt med hus! :)

    Tror inte du har något att oroa dig för! Förmodligen kanske du också bara behöver en kickstart? Hoppas att du blir frisk snart så du kan få hjälp att reda ut det :)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-03-25 19:51:51 följande:

    Åh vad skönt att den kom igång!! Hoppas detta hjälper kroppen att komma igång och att du får din äl snart!


    Ja jag är så spänd! Tog första ÄL test imorse och den var starkare än jag haft på länge, dock såklart långt ifrån positiv men ändå haha.
  • Sopkvasten

    Hej igen!
    Skrev för någon månad sen. Jag blev faktiskt gravid i mars, men fick missfall, det pågår just nu. Så nu hoppas vi på en januaribebis, vilket var tanken från början. Vet ju inte exakt när jag kommer ha bim i april, men eftersom mf kom så tiigt så borde det vara ca 4 veckor efter det. Lägger till mig på listan.

    Nu håller vi tummarna för en massa plus för oss som försöker i april! :D

    2/4 88a - 32 år (första försöket) ett barn

    16/4 Hoppas2022 - 37 år (första försöket) tre barn

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn

    19/4 muffins88 - 32 år (andra försöket) ett barn

    20/4 gasellen87 -33 år (första försöket) tre barn

    22/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn 

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-03-26 14:21:15 följande:

    Åh vad kul!! Härligt med hus! :)

    Tror inte du har något att oroa dig för! Förmodligen kanske du också bara behöver en kickstart? Hoppas att du blir frisk snart så du kan få hjälp att reda ut det :)Ja jag är så spänd! Tog första ÄL test imorse och den var starkare än jag haft på länge, dock såklart långt ifrån positiv men ändå haha.


    Jaa, en kan ju alltid hoppas! Ska trappa ner amningen lite så småningom så får vi se. Men åhh vad kul!! Hoppas hoppas att du får ägglossning snart.
  • Emmissss

    Nu kommer snart första "riktiga" mensen sen jag slutade med p-pillerna, jag har haft sånna ÄL smärtor alltså! Ännu värre än det brukar vara. Har haft ont sen typ ÄL och ska ha mens på fredag. Man tror mensen ska komma närsomhelst. Min BM sa att det oftast blir värre smärtor efter man fått barn? Alltid haft jätte mensvärk, de utredde endomterios men såhär många dagar gör mig galen. Någon som känner igen sig?

  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-03-29 15:28:38 följande:

    Nu kommer snart första "riktiga" mensen sen jag slutade med p-pillerna, jag har haft sånna ÄL smärtor alltså! Ännu värre än det brukar vara. Har haft ont sen typ ÄL och ska ha mens på fredag. Man tror mensen ska komma närsomhelst. Min BM sa att det oftast blir värre smärtor efter man fått barn? Alltid haft jätte mensvärk, de utredde endomterios men såhär många dagar gör mig galen. Någon som känner igen sig?


    Jag brukar normalt ha väldigt tydlig äl och äl smärtor som blir starkare i 4 dagar till ägget släpper och det gör som mest ont. Men nu är min cykel ur balans sedan förra månaden. Förra månaden överraskades jag av äl fyra dagar för tidigt utan några föraningar. Sen kom mensen konstigt, blödde ordentligt en måndag, blödde inget alls tisdag, onsdag och sen blödde jag från torsdagen i fyra dagar. Brukar annars blöda 6 dagar alltid. Nu fick jag plötslig äl igår, utan föraningar dagarna innan. Jag har nästan inga äl-smärtor jämfört med vad jag brukar ha. Vet inte vad som händer med min kropp. Jag har aldrig använt preventivmedel. Blir orolig för klimakteriet. Men nästa cykel ska jag använda äl-test så jag får koll på äl.
  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-03-29 15:28:38 följande:

    Nu kommer snart första "riktiga" mensen sen jag slutade med p-pillerna, jag har haft sånna ÄL smärtor alltså! Ännu värre än det brukar vara. Har haft ont sen typ ÄL och ska ha mens på fredag. Man tror mensen ska komma närsomhelst. Min BM sa att det oftast blir värre smärtor efter man fått barn? Alltid haft jätte mensvärk, de utredde endomterios men såhär många dagar gör mig galen. Någon som känner igen sig?


    Glömde säga att jag brukar inte ha ont efter äl, däremot runt tre dagar innan mens. Hoppas det rättar till sig för dig.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022