• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)

    Fler än jag som är otåliga och inväntar mensens slut/äl? Känns som jag googlat allt jag kan om äl, signaler, när man ska ha sex för bäst chanser. Haha är det normalt att bli så besatt!?

  • Anonym (88a)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-02 20:24:54 följande:

    Fler än jag som är otåliga och inväntar mensens slut/äl? Känns som jag googlat allt jag kan om äl, signaler, när man ska ha sex för bäst chanser. Haha är det normalt att bli så besatt!?


    Jaaaa, det är nog för man bestämt sig! Hur gick det sist? Blev ni gravida snabbt? :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-02 20:24:54 följande:

    Fler än jag som är otåliga och inväntar mensens slut/äl? Känns som jag googlat allt jag kan om äl, signaler, när man ska ha sex för bäst chanser. Haha är det normalt att bli så besatt!?


    Jo tack! Går in på mina appar och räknar dagarna hela tiden när grav test kan tänkas ge utslag haha! Och googlar en massa om allt och inget!

    Tiden går sååå sakta!
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-02 20:24:54 följande:

    Fler än jag som är otåliga och inväntar mensens slut/äl? Känns som jag googlat allt jag kan om äl, signaler, när man ska ha sex för bäst chanser. Haha är det normalt att bli så besatt!?


    Jaaa, jag känner mig med besatt. Googlar allt jag kan om äl och graviditet. Nu har jag BIM på fredag och känner en liten gnutta hopp. Har frossa och fryser och svettas om vartannat. Precis som med min förra graviditet. Har haft ont i bröstvårtorna några dagar och är ovanligt trött. Har ingen jobbig PMS som jag brukar ha. Allt detta kan ju ha andra orsaker men jag hoppas såå mycket på en graviditet! Tog ett tidigt test idag men det var helt blankt. Har några dagar kvar till BIM på fredag så man får hoppas lite till :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (88a) skrev 2021-05-02 20:37:36 följande:

    Jaaaa, det är nog för man bestämt sig! Hur gick det sist? Blev ni gravida snabbt? :)


    Haha, ja förmodligen! Jag blev överraskat gravid förra gången. Det kom oväntat, vi försökte inte ens och upptäckte inte att jag var gravid förrän i v. 9. Helt galet! Jag hade mens fortfarande som kom när den skulle och hade tagit negativt gravtest. Men när jag trodde jag var magsjuk så kände jag ne jag måste ta ett nytt test och då var det solklart positivt. En positiv överraskning! Men det gör också att allt detta nu, är helt nytt för mig. Vilket är spännande men också väldigt nytt.

    Hur gick det för dig?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-02 20:40:38 följande:

    Jo tack! Går in på mina appar och räknar dagarna hela tiden när grav test kan tänkas ge utslag haha! Och googlar en massa om allt och inget!

    Tiden går sååå sakta!


    Haha! Jag förstår dig! Inte långt kvar till första bim. Har du tänkt vänta till bim eller testa något innan?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-02 21:59:44 följande:

    Jaaa, jag känner mig med besatt. Googlar allt jag kan om äl och graviditet. Nu har jag BIM på fredag och känner en liten gnutta hopp. Har frossa och fryser och svettas om vartannat. Precis som med min förra graviditet. Har haft ont i bröstvårtorna några dagar och är ovanligt trött. Har ingen jobbig PMS som jag brukar ha. Allt detta kan ju ha andra orsaker men jag hoppas såå mycket på en graviditet! Tog ett tidigt test idag men det var helt blankt. Har några dagar kvar till BIM på fredag så man får hoppas lite till :)


    Åh vad spännande det låter! Ja, än är det ju väldigt tidigt. Är ju inte alla som plussar innan bim heller. Håller tummar och tår för dig att det blir ett plus i slutet på veckan.
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-02 23:10:18 följande:

    Åh vad spännande det låter! Ja, än är det ju väldigt tidigt. Är ju inte alla som plussar innan bim heller. Håller tummar och tår för dig att det blir ett plus i slutet på veckan.


    Tack <3
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-02 23:08:31 följande:

    Haha! Jag förstår dig! Inte långt kvar till första bim. Har du tänkt vänta till bim eller testa något innan?


    Varannan dag har jag gett mig tillåtelse att testa så idag är det dags igen för har redan börjat testa haha.

    Och håller mig ifrån fler ÄL test.

    Men om jag haft ägglossning så tror jag det var den andra gången så tror/hoppas inte så mycket just nu utan har mer förhoppningar till den 14e.

    Hur går det för dig med mensen? Är den igång för fullt?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-03 06:55:48 följande:

    Varannan dag har jag gett mig tillåtelse att testa så idag är det dags igen för har redan börjat testa haha.

    Och håller mig ifrån fler ÄL test.

    Men om jag haft ägglossning så tror jag det var den andra gången så tror/hoppas inte så mycket just nu utan har mer förhoppningar till den 14e.

    Hur går det för dig med mensen? Är den igång för fullt?


    Jag förstår dig! Hade inte kunnat hålla mig heller tror jag! Ja, gör det för nu kan ju faktiskt det vara så att du är gravid och då kommer äl testet också visa positivt! Okej, ja det återstår att se. Håller tummarna :)

    Alltså, den är igång och jag blöder varje dag men tycker inte att det är så jättemycket. Iof blödde jag aldrig jätterikligt innan förlossning men trodde typ det skulle bli mycket men nee. Får se hur länge den är här för att stanna! Längtar tills letandet efter äl börjar haha!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022