• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Ik96
    Skuggviol skrev 2021-05-05 21:27:31 följande:

    Hoppar in här i tråden då vi äntligen bestämt oss för att börja med syskonförsök! Vi har en son född i juni 2019 sen innan och det tog ungefär 6 månader att bli gravid då. I ärlighetens namn hade jag dock jättekass koll på min cykel iallafall första tre månaderna, så nu hoppas jag på ett snabbare plus! Har inte haft något preventivmedel efter förlossningen så nu har jag verkligen stenkoll på mina fertila dagar :)

    BIM lista.

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

    25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

    7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

    10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

    13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

    14/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn

    18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

    28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

    29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

    4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

    4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn


    Vad roligt att få följa dig också! Välkommen! :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-05 21:38:54 följande:

    [quote=81109294][quote-nick]

    Jag har också hört att dom ska vara bra, men har aldrig provat själv. Alltså du har ju ett par spännande dagar framför dig! Nu har mina äl tester kommit som jag beställde så nu börjar jag jaga rätt på äl, hoppas att jag får utslag haha!


    Ja jag känner beroendet växa haha! Så kommer nog ta test varje dag känns det som nu istället för varannan!

    Åh spännande för dig med ju!! Har mensen tagit slut nu? Vilka ÄL test köpte du? Det tror jag nog att du kommer få! :)[/quote]

    Haha jag förstår det! Du får uppdatera om hur det går och även om du vill ha andra ögon på att se om det ökar :)

    Jaa, nu är mensen slut! Så nu börjar letandet efter äl och mysandet. Vi började redan idag och sen försöker vi väl få till varannan dag om det är möjligt fram tills äl. Jag köpte dels clearblue advanced, ett. Digitalt test som visar när man närmar sig äl och när man har. Sen köpte jag gravidkollens äl tester. Tänkte jag testar med det lite dyrare digitala varannan dag tills jag ser att det närmar sig och då tar jag varje dag. Med dom billigare kommer jag nog testa varje dag. Så får vi se vad som händer!
  • Emmissss

    Hej på er alla fina!

    Jag är så glad att jag startade upp denna tråd, det är så kul att följa och att vi kan dela med oss om allt o inget i gruppen.

    Nu är vår dotter 15 månader, snart 16 och jag börjar känna att tanken på syskon börjar smyga sig mer o mer på. Just nu är jag mitt i en rekrytering för ett nytt jobb, då vågar jag inte chansa att jag blir gravid. Mem oavsett så börjar jag jobba igen till hösten. Byter jag inte tjänst så tror jag snart vi slutar skydda oss. Har haft 2 cykler nu sen jag slutade med p-piller och det känns skönt, kan ändå varit det som gjorde att det tog lite tid förra gången. Vi får se, börjar bli lite nyfiken på att sluta skydda oss, samtidigt känner jag ingen stress för det här pirriga och tankarna är rätt goa att suga på ett tag också. Lycka till alla här inne, jag är så glad för denna grupp!!!

  • mape92

    Tog ett rfsu testa tidigt imorgon BIM-4 och det visade negativt. Men än är inte hoppet ute :P Ska köpa fler tidiga tester tänkte jag och testa igen på lördag då jag vill veta om det är okej att dricka ett glas vin Skäms

  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-05 23:10:57 följande:

    Ja jag känner beroendet växa haha! Så kommer nog ta test varje dag känns det som nu istället för varannan!

    Åh spännande för dig med ju!! Har mensen tagit slut nu? Vilka ÄL test köpte du? Det tror jag nog att du kommer få! :)


    Haha jag förstår det! Du får uppdatera om hur det går och även om du vill ha andra ögon på att se om det ökar :)

    Jaa, nu är mensen slut! Så nu börjar letandet efter äl och mysandet. Vi började redan idag och sen försöker vi väl få till varannan dag om det är möjligt fram tills äl. Jag köpte dels clearblue advanced, ett. Digitalt test som visar när man närmar sig äl och när man har. Sen köpte jag gravidkollens äl tester. Tänkte jag testar med det lite dyrare digitala varannan dag tills jag ser att det närmar sig och då tar jag varje dag. Med dom billigare kommer jag nog testa varje dag. Så får vi se vad som händer![/quote]

    Åh spännande!! Ja det gör ni rätt i, då har ni maxat era chanser! :D

    Du får uppdatera när det börjar hända saker på testerna!!
  • Hadt

    Nu kommer jag här med dagens test, ser ett svagt svagt streck. Jättesvårt att få på bild, försökte markera vart med mina fina ritade streck men ser att dom hamnade lite långt åt höger, strecket är strax till vänster. Knappt det syns och jag är rätt säker på spök men man vet ju aldrig!

    Dessa mäter från 10 och är ca ÄL+7.

  • Hadt
    Hadt skrev 2021-05-06 08:28:19 följande:

    Nu kommer jag här med dagens test, ser ett svagt svagt streck. Jättesvårt att få på bild, försökte markera vart med mina fina ritade streck men ser att dom hamnade lite långt åt höger, strecket är strax till vänster. Knappt det syns och jag är rätt säker på spök men man vet ju aldrig!

    Dessa mäter från 10 och är ca ÄL+7.


    Wow vad kvalitén sjönk haha! Helt pixligt och man ser ju inte! Aja :p
  • Gasellen87
    Emmissss skrev 2021-05-06 07:44:33 följande:

    Hej på er alla fina!

    Jag är så glad att jag startade upp denna tråd, det är så kul att följa och att vi kan dela med oss om allt o inget i gruppen.

    Nu är vår dotter 15 månader, snart 16 och jag börjar känna att tanken på syskon börjar smyga sig mer o mer på. Just nu är jag mitt i en rekrytering för ett nytt jobb, då vågar jag inte chansa att jag blir gravid. Mem oavsett så börjar jag jobba igen till hösten. Byter jag inte tjänst så tror jag snart vi slutar skydda oss. Har haft 2 cykler nu sen jag slutade med p-piller och det känns skönt, kan ändå varit det som gjorde att det tog lite tid förra gången. Vi får se, börjar bli lite nyfiken på att sluta skydda oss, samtidigt känner jag ingen stress för det här pirriga och tankarna är rätt goa att suga på ett tag också. Lycka till alla här inne, jag är så glad för denna grupp!!!


    Jag är oxå glad att du startade tråden! Det är så roligt att skriva med likasinnade och be om stöd och råd!

    Spännande med jobbet, hoppas det blir som du önskar. Vad jobbar du som?

    Skönt att slippa känna stress med syskon men ändå ha en plan för det. Och visst är det lite pirrigt innan man är igång oxå. Ena dagen längtar jag ihjäl mig efter en till graviditet och nästa dag är jag livrädd. Men hoppas allt ska gå bra ännu en gång.
  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-05-06 07:44:33 följande:

    Hej på er alla fina!

    Jag är så glad att jag startade upp denna tråd, det är så kul att följa och att vi kan dela med oss om allt o inget i gruppen.

    Nu är vår dotter 15 månader, snart 16 och jag börjar känna att tanken på syskon börjar smyga sig mer o mer på. Just nu är jag mitt i en rekrytering för ett nytt jobb, då vågar jag inte chansa att jag blir gravid. Mem oavsett så börjar jag jobba igen till hösten. Byter jag inte tjänst så tror jag snart vi slutar skydda oss. Har haft 2 cykler nu sen jag slutade med p-piller och det känns skönt, kan ändå varit det som gjorde att det tog lite tid förra gången. Vi får se, börjar bli lite nyfiken på att sluta skydda oss, samtidigt känner jag ingen stress för det här pirriga och tankarna är rätt goa att suga på ett tag också. Lycka till alla här inne, jag är så glad för denna grupp!!!


    Jag är med glad att du starta denne grupp, är mycket givande att prata med andra som planerar och försöker <3 Spännande med ett eventuellt nytt jobb. Vad arbetar du som?
  • Hoppas2022
    Hadt skrev 2021-05-06 08:29:28 följande:

    Wow vad kvalitén sjönk haha! Helt pixligt och man ser ju inte! Aja :p


    Ja tyvärr syns inget, jag har sett andra skugga bilden så att det syns mer. Jag vet dock inte hur man gör det, är väldigt tekniskt okunnig :) Men håller tummarna för att du får ett starkare streck i dagarna!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022