• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-13 19:23:48 följande:

    Ja, nej regelbunden är jag nog inte. Min känsla är typ att det kommer ta lång tid innan nästa mens men jag vet inte. Jaa än finns det hopp kvar! ska försöka hålla i tills äl testerna är slut.

    Innan jag fick barn så blödde jag inte så mkt heller men mer än vad jag gjorde nu sist. Men hade mer mensvärk nu än vad jag hade innan jag fick barn.

    Ja, men vad bra! Då har du en drös! Spännande det ska bli att följa och se hur det blir för dig!


    Är så nyfiken hur det går för dig varje dag haha! Håller verkligen tummarna att du får ägglossning <3

    Ja nu väntar man bara på att mensen ska ta slut så man kan börja testa! Dryg väntan! Åtminstone lite spännande när man får ta ett test varje dag haha.
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    BIM-Lista.

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021.

    25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022.

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022.

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022.

    18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

    21/5 lilly439 - 34 år (första försöket) ett barn

    28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

    29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

    3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

    4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

    4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

    4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

    9/6 Bebisdrömmar - 35 (andra försöket efter ängel) ett barn

    28/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-14 07:45:08 följande:

    Är så nyfiken hur det går för dig varje dag haha! Håller verkligen tummarna att du får ägglossning <3

    Ja nu väntar man bara på att mensen ska ta slut så man kan börja testa! Dryg väntan! Åtminstone lite spännande när man får ta ett test varje dag haha.


    Haha det får du vara! Den fasta gubben lyser dock med sin frånvaro. Men jag får vänta och se, tre test kvar.. Ja, så är det ju. Det är typ det första jag tänker på, undra vad testet visar idag..
  • Skuggviol

    Nu är jag på CD 13 och vi har börjat ligga Skrattande

    Grattis till alla er som plussat! Och kul att det fyller på med fler i tråden så vi får följas åt. Hoppas på många fler plus så vi kan hänga i bf-tråd tillsammans sen!

    En sak som jag funderade på, med tanke på alla som tar äl-tester, hur mycket pratar ni med eran man/sambo/partner om det? Vet dom om när ni har äl, eller ligger ni ändå? Varför/varför inte?

  • Gasellen87
    Skuggviol skrev 2021-05-14 23:12:50 följande:

    Nu är jag på CD 13 och vi har börjat ligga 

    Grattis till alla er som plussat! Och kul att det fyller på med fler i tråden så vi får följas åt. Hoppas på många fler plus så vi kan hänga i bf-tråd tillsammans sen!

    En sak som jag funderade på, med tanke på alla som tar äl-tester, hur mycket pratar ni med eran man/sambo/partner om det? Vet dom om när ni har äl, eller ligger ni ändå? Varför/varför inte?


    Jag tar inte äl-test men svarar ändå :) min sambo är inte alls insatt i min äl och har aldrig varit. Jag går mest på sekret och blir mer sugen runt äl vilket han oxå verkar bli ;) vi har även (trots tre barn, varav yngsta på dryga året) sex regelbundet flera gånger i veckan. Har räckt innan och hoppas så även denna gång.

    Hur gör ni?
  • lottizm
    Skuggviol skrev 2021-05-14 23:12:50 följande:

    Nu är jag på CD 13 och vi har börjat ligga 

    Grattis till alla er som plussat! Och kul att det fyller på med fler i tråden så vi får följas åt. Hoppas på många fler plus så vi kan hänga i bf-tråd tillsammans sen!

    En sak som jag funderade på, med tanke på alla som tar äl-tester, hur mycket pratar ni med eran man/sambo/partner om det? Vet dom om när ni har äl, eller ligger ni ändå? Varför/varför inte?


    Jag testar inte så mycket men tempar och håller på också. Måste prata mindre med min sambo om det, han blir irriterad... så till nästa månad måste jag hålla tyst :p cd16 nu och fortfarande ingen äl... hade ju jätteont i tisdags och fick nästan positivt test, sen har det blivit svagare... kanske inte blir något denna månaden. Jag hade väldigt lätt att bli gravid med mina stora barn men då var jag 21-24 så det var andra tider... men det ställer ju till det med psyket, att det känns som att det borde gå lika lätt nu med, men det var ju så längesen!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Skuggviol skrev 2021-05-14 23:12:50 följande:

    Nu är jag på CD 13 och vi har börjat ligga 

    Grattis till alla er som plussat! Och kul att det fyller på med fler i tråden så vi får följas åt. Hoppas på många fler plus så vi kan hänga i bf-tråd tillsammans sen!

    En sak som jag funderade på, med tanke på alla som tar äl-tester, hur mycket pratar ni med eran man/sambo/partner om det? Vet dom om när ni har äl, eller ligger ni ändå? Varför/varför inte?


    Spännande! Vet du när du har ÄL ungefär?

    Min sambo är helt insatt i att jag tar äl tester och var jag befinner mig i cykeln. Vi valde att använda oss av det då jag inte vet hur min cykel ser ut efter min förlossning. Vi vill gärna ha tätt och därför ville vi använda oss av tester. Min sambo frågar varje dag vad testet visar. Men vi försöker ligga frekvent oavsett, men det är lite svårare med en liten som samsover med oss. Så då blir det tyvärr lite planering. Men vi skulle aldrig ligga om vi bara kände tvång. Det blir väldigt svårt!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-14 09:21:30 följande:

    Haha det får du vara! Den fasta gubben lyser dock med sin frånvaro. Men jag får vänta och se, tre test kvar.. Ja, så är det ju. Det är typ det första jag tänker på, undra vad testet visar idag..


    Förstår det! Fortfarande blinkande idag? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-15 13:07:01 följande:

    Förstår det! Fortfarande blinkande idag? :)


    Jaa, dessvärre så gör den det :( antingen har jag missat äl, eller så har den inte kommit eller så kanske den helt enkelt uteblir. Tror mest på det sistnämnda. Men nu försöker jag tänka jaja det är två test kvar. Jag använder dom bara för att. Sen taggar jag till och så ska jag söka nytt jobb inför att mammaledigheten tar slut och så får jag börja jobba lite. Kan vara skönt att jobba lite, saknar det samtidigt som jag älskar att ha så mycket tid med min son. Men det blir bra vad som än sker :)

    Hur går det för dig? Blöder du mycket fortfarande?
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022