• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-15 15:44:50 följande:

    Jaa, dessvärre så gör den det :( antingen har jag missat äl, eller så har den inte kommit eller så kanske den helt enkelt uteblir. Tror mest på det sistnämnda. Men nu försöker jag tänka jaja det är två test kvar. Jag använder dom bara för att. Sen taggar jag till och så ska jag söka nytt jobb inför att mammaledigheten tar slut och så får jag börja jobba lite. Kan vara skönt att jobba lite, saknar det samtidigt som jag älskar att ha så mycket tid med min son. Men det blir bra vad som än sker :)

    Hur går det för dig? Blöder du mycket fortfarande?


    Drygt! Men fortfarande tid än, din kropp kanske också försöker ägglossa men inte går så kanske den försöker om några dagar igen som min gjorde?! Fortsätter hålla tummarna! :)

    Spännande med nytt jobb! Hoppas du hittar något du vill ha :)

    Jag har börjat jobba 25%, men byter av pappan när han kommer hem om kvällarna, cheferna behövde ha in lite hjälp så vi provar annars skulle jag varit helt mammaledig fortfarande till minst sonen är 1. Vi får se om jag orkar i längden men är skönt att komma lite hemifrån ensam haha.

    Ja jag blöder en del fortfarande, mindre än första 3 dagarna så blir väl minst 5 dagar mens, skulle inte förvåna mig om det blir upp mot 7 tyvärr!
  • lilly439

    Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

    Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

    Jag testar för tidigt...så hoppet lever.....

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-15 20:27:01 följande:

    Drygt! Men fortfarande tid än, din kropp kanske också försöker ägglossa men inte går så kanske den försöker om några dagar igen som min gjorde?! Fortsätter hålla tummarna! :)

    Spännande med nytt jobb! Hoppas du hittar något du vill ha :)

    Jag har börjat jobba 25%, men byter av pappan när han kommer hem om kvällarna, cheferna behövde ha in lite hjälp så vi provar annars skulle jag varit helt mammaledig fortfarande till minst sonen är 1. Vi får se om jag orkar i längden men är skönt att komma lite hemifrån ensam haha.

    Ja jag blöder en del fortfarande, mindre än första 3 dagarna så blir väl minst 5 dagar mens, skulle inte förvåna mig om det blir upp mot 7 tyvärr!


    Jaa, det är sant! Så kan det faktiskt vara! Vilken cykeldag hade du äl på ungefär?

    Tack <3 jasså, vad kul att börja jobba lite! Hur känns det? Kan tänka mig att ensamtiden är härlig haha!

    Håller tummarna att det bara blir 5 dagar för dig!
  • Anonym (Försökmednr2)
    lilly439 skrev 2021-05-15 20:56:59 följande:

    Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

    Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

    Jag testar för tidigt...så hoppet lever.....


    Åh vad spännande!! Du får lägga upp bild och visa. Hoppas du ser tydligare snart :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-16 00:58:01 följande:

    Jaa, det är sant! Så kan det faktiskt vara! Vilken cykeldag hade du äl på ungefär?

    Tack <3 jasså, vad kul att börja jobba lite! Hur känns det? Kan tänka mig att ensamtiden är härlig haha!

    Håller tummarna att det bara blir 5 dagar för dig!


    På stickorna fick jag utslag CD26 vilket då kroppen försökte ägglossa. Men sen veckan efter på CD35 fick jag glad gubbe och massa fertila flytningar så då ägglossade jag :) så det var en lång cykel haha!

    Jo men det känns bra! Jag gillar mitt jobb så är bara kul att få komma iväg och fokusera på annat 3 kvällar i veckan. Känns väldigt lagom :)

    Mindre blödning inatt så förhoppningsvis slutar mensen idag eller imorgon! Dock har inte min beställning hunnit komma ännu men har kvar några vanliga digitala ÄL test så får isåfall börja med dom sålänge.
  • Hoppas2022
    lilly439 skrev 2021-05-15 20:56:59 följande:

    Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

    Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

    Jag testar för tidigt...så hoppet lever.....


    Spännande! Det verkar hoppfullt! Hoppas du får starkare streck idag.
  • mangelica

    Vad kul med en till tråd, varför får man inte nog? Haha :). Jag hoppar in här! Vi har bestämt oss för att försöka oss på att skaffa oss vårat sjätte barn! Förra cykeln kom vi på det så sent att vi kanske missade äl. Så räknar med detta som första försöket.

    Vad kul att få följa er och stort grattis till er som plussat :). Skriver in mig i bim listan. Bim 7/6.

    BIM-Lista.

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021.

    25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022.

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022.

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022.

    18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

    21/5 lilly439 - 34 år (första försöket) ett barn

    28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

    29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

    3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

    4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

    4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

    4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

    7/6 mangelica - 29 år (första försöket) 5 barn

    9/6 Bebisdrömmar - 35 (andra försöket efter ängel) ett barn

    28/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-16 09:19:37 följande:

    På stickorna fick jag utslag CD26 vilket då kroppen försökte ägglossa. Men sen veckan efter på CD35 fick jag glad gubbe och massa fertila flytningar så då ägglossade jag :) så det var en lång cykel haha!

    Jo men det känns bra! Jag gillar mitt jobb så är bara kul att få komma iväg och fokusera på annat 3 kvällar i veckan. Känns väldigt lagom :)

    Mindre blödning inatt så förhoppningsvis slutar mensen idag eller imorgon! Dock har inte min beställning hunnit komma ännu men har kvar några vanliga digitala ÄL test så får isåfall börja med dom sålänge.


    Okej, ja det var ju väldigt sent! Jag har blinkande idag med, bara ett test kvar nu. Men tror inte att jag kommer få fast.

    Jaa, det förstår jag! Hade jag med tyckt!

    Åh, vad skönt! Testen kanske kommer imorgon när det är vardag igen :) håller tummarna!
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Ett tips till er som kör med digitala äl-test så finns det stickor att köpa på apotea som passar till. Blir billigare än att köpa nytt test med avlösare varje gång :)

    Och en fråga som jag inte minns vem som skrev. Gick inte att svara sist jag va inne på familjeliv.

    Nej jag berättar inte för min sambo om äl-testet. Han får prestationsångest då så det blir bättre att han inte vet. Sen har jag märkt att jag är mer sugen runt äl ändå så blir väl nått extra ligg just då pga det. De senaste gångerna jag blivit gravid har vi legat kvällen innan jag fått positivt äl-test. Jag har börjat få så snabb stegring att jag inte får blinkande gubbe längre utan det går från 0 till fast gubbe från en morgon till en annan.

  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-16 15:02:47 följande:

    Ett tips till er som kör med digitala äl-test så finns det stickor att köpa på apotea som passar till. Blir billigare än att köpa nytt test med avlösare varje gång :)

    Och en fråga som jag inte minns vem som skrev. Gick inte att svara sist jag va inne på familjeliv.

    Nej jag berättar inte för min sambo om äl-testet. Han får prestationsångest då så det blir bättre att han inte vet. Sen har jag märkt att jag är mer sugen runt äl ändå så blir väl nått extra ligg just då pga det. De senaste gångerna jag blivit gravid har vi legat kvällen innan jag fått positivt äl-test. Jag har börjat få så snabb stegring att jag inte får blinkande gubbe längre utan det går från 0 till fast gubbe från en morgon till en annan.


    Tack för tipset! Funkar dom alltså till clearblue advanced? Vore ju toppen!!

    Innan när du fått blinkande smiley, hur många dagar har du fått det?
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022