• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Hadt

    Själv så är min mens slut nu! Blödde inte igår men kom lite rester när jag torkade mig så tog det som mens igår också.

    Så idag började jag med första ÄL testet. Negativt såklart haha! Förväntar mig att mina nya tester ska komma idag men hade vanliga digitala kvar så tog en sådan.

    Har ju också beställt rosenrot så ska börja med dom direkt när paketet kommer! Så får vi se om det funkar :)

  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-05-18 09:13:44 följande:

    Tack för ditt svar fina! (: vi får hoppas :D nu vill man bara att dagarna ska gå...så man kan testa!


    Förstår dig! Spännande tider framöver nu :D du får uppdatera när du börjar testa!
  • ugglans
    Emmissss skrev 2021-05-18 08:14:53 följande:

    Vår dotter blev 16 månader igår! Jag har haft planer på att byta jobb men ännu inte fått något nytt trots flera intervjuer. Känns som jag står rätt dåligt till med ett barn osv. Känns som de tänker att jag snart kommer gå hem direkt..

    Jag har slutat med p-piller typ i mars tror jag, vi försöker inte aktivt, men känns som man börjar tänka mer o mer på ett syskon. För oss tog det ju ett tag att plussa, men känns ändå inte som man vågar tro att det ska vara samma denna gång. Måste känna mig "säker" .. men nu börjar det faktiskt låta som sambon blir mer o mer sugen. Tror det varit störst omställning för honom.

    I augusti börjar jag jobba igen och dottern ska skolas in på dagis.

    Kommer jag tillbaka till mitt gamla jobb tror jag snart vi börjar försöka igen. Känns som vi tar det lite som det kommer nu faktiskt. :)

    Hur ser er situation ut? Är du fortfarande mammaledig?


    Ska skola in sonen i augusti. Jag studerar för tillfället och kommer göra det fram tills januari då jag får min examen. Önskan är att bli gravid så bf är strax efter jag slutar skolan, så att jag slipper ett glapp utan arbete. Men verkar som att det kommer bli några månaders arbetslöshet istället haha. Men får ta det som de kommer :)
  • Hoppas2022
    EmelieE1996 skrev 2021-05-17 16:35:50 följande:

    Ja nästan lika gamla :)

    Jag har slutat hoppas om jag ska vara ärlig. Ser att alla andra i den här gruppen är inne på sitt första, andra eller tredje försök så jag drog ner statistiken rejält kan man ju säga hehe


    Jag förstår hur du känner! Min första blev till oplanerat då jag var 20 år. Med min andra försökte vi i tre år. Min tredje försökte vi inte aktivt hela tiden men vi hade alltid sex på äl och brukade ha sex vartannan dag, det tog tio år till jag blev gravid. Jag hängde i BIM trådar med min 2:a men jag var ju alltid den som inte blev gravid och jag var sista kvar när alla andra blivit gravida. Jag har kvar den känslan att alla andra här kommer bli gravida före mig och jag blir sista ensam kvar i tråden.

    Jag håller tummarna hårt för att det blir din tur nu! Om det inte går vägen denna gång så tipsar jag om apiforce, rosenrot och B-komplex. Rosenrot har bevisat ökat fertiliteten på studier av däggdjur. B-komplex är superbra för fertiliteten, har läst att en del blivit gravida efter de börjat med det. Apiforce hjälper till att bygga upp en bra gulkropp och kan på så vis hjälpa en graviditet men finns inga vetenskapliga bevis på att det ökar fertiliteten vad jag vet. Jag tar apiforce på CD 1-7. Rosenrot från CD 1 fram till äl. B-komplex, omega3 och multi vitaminer varje dag. Din man kan ta zink, det är bevisat vetenskapligt att det ökar fertiliteten. Majoriteten blir gravida inom 12 månader så nu hoppas vi att det är din tur snart :)
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-18 09:14:30 följande:

    Själv så är min mens slut nu! Blödde inte igår men kom lite rester när jag torkade mig så tog det som mens igår också.

    Så idag började jag med första ÄL testet. Negativt såklart haha! Förväntar mig att mina nya tester ska komma idag men hade vanliga digitala kvar så tog en sådan.

    Har ju också beställt rosenrot så ska börja med dom direkt när paketet kommer! Så får vi se om det funkar :)


    Spännande med rosenrot. Jag tänkte också testa mig på det nästa cykel. Vad fick dig att börja testa det? Har du gjort det förut eller kommer detta bli första cykeln?
  • Lucifer91
    Hadt skrev 2021-05-18 09:16:25 följande:

    Förstår dig! Spännande tider framöver nu :D du får uppdatera när du börjar testa!


    Är de ert Försök till första barn? (:

    Jaa, absolut, vet inte riktigt när man börjar testa dock. Men dottern testade jag inte förrän jag inte fick mens, eftersom vi trodde vi missade ÄL helt den månaden.
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-05-18 09:29:15 följande:

    Spännande med rosenrot. Jag tänkte också testa mig på det nästa cykel. Vad fick dig att börja testa det? Har du gjort det förut eller kommer detta bli första cykeln?


    Jag har läst om många som provat det och varit nöjda! Både att dom blev gravida snabbare men också tydligen att deras ägglossning kom tidigare!

    Jag hade lång cykel nu senast och hade långa innan sonen så då tänkte jag att jag provar och ser denna cykeln :) hade dock velat börja första dagen efter mens så hoppas dom kommer idag.

    Tyckte dock det var svårt vilken sort man skulle beställa haha! Fanns olika att välja på.
  • Ik96

    Känner mig pirrig och förväntansfull nu.. :)

    Har pcos och hade inte haft mens sedan i januari. Var hos en gynekolog och fick letrozol utskrivet som jag skulle ta under mensen men det kändes hopplöst eftersom den hade uteblivet så länge. Började läsa på och la om kosten lite enligt LCHF och började dricka donafery som jag blivit tipsad om. Några dagar senare kom ägglossningen och sen mensen två veckor efter :D blev så glad att kroppen verkar ha kommit igång igen. Tempar varje dag för att försöka få koll på cykeln nu. 

    Har beställt äl-test men har inte hunnit få dem än så har bara kunnat gå på tempen senaste dagarna. De tre senaste dagar har min morgontemp legat på 36.29-36-41 och jag har haft lite ont i brösten, lite flytningar, trötthet och huvudvärk så jag tror faktiskt att ägglossningen har varit nu/är. Vi hade sex i lördagskväll och jag hoppas vi får till det ikväll också. Kanske är det försent men det känns så skönt att kroppen börjar fungera igen :D

  • mamma8212

    Igår började vår "liggvecka". Jag ska ha ÄL om 4 dagar enligt min mens App och bör få utslag på test om typ 2 dagar. :) Så from igår ligger vi nu varje dag 1 1/2 vecka framåt för att vara på säkra sidan, haha.

    Vid tidigare graviditeter har jag inte testat med ÄL test och legat typ varannan dag, och det har tagit sig ändå ganska direkt :)

    Och det är alltid likadant när vi väl börjar försöka på riktigt, att tvivlet kommer om jag verkligen vill/vågar detta.. Trots att det är fjärde barnet ;)

  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-05-18 09:32:06 följande:

    Är de ert Försök till första barn? (:

    Jaa, absolut, vet inte riktigt när man börjar testa dock. Men dottern testade jag inte förrän jag inte fick mens, eftersom vi trodde vi missade ÄL helt den månaden.


    Vi har en son på 9 månader :)

    Jag plussade med han vid ÄL+10/11. Så 10 dagar efter ÄL börjar jag testa! Sen kan det ju vara så olika från gång till gång när ägget blir befruktat och sedan när det fäster så kan ju dröja innan man plussar fast man är gravid men jag har svårt för att inte testa haha!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022