• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Lucifer91
    muffins88 skrev 2021-05-18 14:31:22 följande:

    Åh då kanske man kan våga hoppas ett tag till!

    Har beställt hem en massa test och har ett digitalt liggandes där hemma. Ska testa imorgon bitti om inte mensen kommer igång mer :)


    Om du fått positivt på testa tidigt så kommer digitalt också att visa positivt. Mest troligt 1-2 veckor.. så va de för mig, o jag va i exakt samma sits som du
  • EmelieE1996
    muffins88 skrev 2021-05-18 13:21:37 följande:

    Jag har också BIM idag. Den kom som en klocka i morse, men dock mkt mkt sparsamt och nu ingenting.. plussat på tre olika ?testa tidigt?-test i helgen så är lite lätt förbryllad.. känner ingenting, inga symtom på varken mens eller graviditet. Känns som man kastas mellan hopp och förtvivlan!


    Då finns det ju ändå hopp för dig tänker jag :) Det kan ju vara en sk nidblödning.

    Jag går runt här och kan knappt koncentrera mig på jobbet för att jag är så orolig att mensen ska dyka upp när som helst. Tur man jobbar hemifrån!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-18 14:22:46 följande:

    Skönt! Spännande tid framför dig!

    Jag fick aldrig fullt utslag på äl testerna så nu blir det nog inget mer försök förrän i höst. Får bli så helt enkelt! Hoppas det går bättre för dig <3


    Ja jag är bara orolig att det var en engångsblödning.. men får försöka tänka positivt och inte tänka för mycket på det! Då blir dagarna alldeles för långa! Särskilt om jag ska ha lång cykel igen haha.

    Men åh! Så tråkigt! :( men hösten är ju inte så långt bort! Och fortfarande chans för en 2022 bebis <3
  • Hadt
    muffins88 skrev 2021-05-18 14:31:22 följande:

    Åh då kanske man kan våga hoppas ett tag till!

    Har beställt hem en massa test och har ett digitalt liggandes där hemma. Ska testa imorgon bitti om inte mensen kommer igång mer :)


    Tycker jag absolut! Inte ovanligt med små blödningar under graviditet :)

    Så spännande, du får uppdatera imorgon när du testat! Håller tummarna!!
  • muffins88
    Lucifer91 skrev 2021-05-18 14:38:27 följande:

    Om du fått positivt på testa tidigt så kommer digitalt också att visa positivt. Mest troligt 1-2 veckor.. så va de för mig, o jag va i exakt samma sits som du


    Jag tror och hoppas det! Men man kommer liksom till ett läge när man inte vet riktigt vad man ska tro på längre..
  • muffins88
    EmelieE1996 skrev 2021-05-18 15:02:40 följande:

    Då finns det ju ändå hopp för dig tänker jag :) Det kan ju vara en sk nidblödning.

    Jag går runt här och kan knappt koncentrera mig på jobbet för att jag är så orolig att mensen ska dyka upp när som helst. Tur man jobbar hemifrån!


    Usch ja man bara går och väntar på den där jäkla mensen! Håller tummarna för dig! Har du testat något?
  • muffins88
    Hadt skrev 2021-05-18 15:15:29 följande:

    Tycker jag absolut! Inte ovanligt med små blödningar under graviditet :)

    Så spännande, du får uppdatera imorgon när du testat! Håller tummarna!!


    Tack för pepp och tummar! :)

    Uppdaterar imorgon!
  • EmelieE1996
    muffins88 skrev 2021-05-18 15:21:11 följande:

    Usch ja man bara går och väntar på den där jäkla mensen! Håller tummarna för dig! Har du testat något?


    Ja, det är så påfrestande. Tack, och jag håller tummarna för dig! När kommer du testa igen? Cb digitala test är bra tycker jag, då behöver man inte tyda streck utan då står det om man är gravid eller ej. Jag vågar inte testa riktigt än men har jag inte fått mens senast på torsdag så kommer jag testa eftersom jag brukar ha väldigt regelbunden mens.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-18 15:14:22 följande:

    Ja jag är bara orolig att det var en engångsblödning.. men får försöka tänka positivt och inte tänka för mycket på det! Då blir dagarna alldeles för långa! Särskilt om jag ska ha lång cykel igen haha.

    Men åh! Så tråkigt! :( men hösten är ju inte så långt bort! Och fortfarande chans för en 2022 bebis <3


    Det låter klokt! Jag hoppas din cykel blir kortare denna gång och att allt är i fas så ni får en chans :)

    Ja, absolut! Vi fixar mycket med huset så det är inte så dumt ändå. Får följa er andra och hejja på och så får jag köra igång i höst så ser vi om några är. Kvar i tråden eller hur många nya som tillkommit. Jag kommer finnas kvar i tråden ändå för att se hur det går för alla.
  • Hoppas2022

    Jag är riktigt glad idag :) Jag har fått stegring på äl testen idag. Tog ett äl test i morse som var svagt och ett på kvällen som var nära positivt. Jag förväntar mig ett positivt test imorgon och äl på torsdag eller fredag :) Ser ut som min cykel rättat till sig och jag får äl runt förväntad dag. Nu signalerar även kroppen dagarna innan med symtom så det känns bra att kroppen är på rätt spår nu!

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022