• Anonym (Liw)

    Våga träffa någon med fejkprofil?

    Träffade en kille på Tinder och gick över till Messenger för att kunna visa bilder. Hans fb som är kopplat till Messenger är en fejkprofil.

    Han är vansinnigt snygg och jag är helt sjukt tänd på honom.

    Han har skickat ett 20-tal bilder, både halvnaket, selfies, påklätt osv, det är definitivt samma person på bilderna.

    Vågar jag träffa honom? Naturligtvis på neutral mark först. Vi ska bara ha sex, så jag är inte ute efter något seriöst.

    Jag är så jäkla såld att jag känner att det inte gör något om han låser in mig i ett rum och använder mig som sexslav (klart det gör, jag är lite ironisk).

    Skulle ni våga? Ska jag våga?

  • Svar på tråden Våga träffa någon med fejkprofil?
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (444) skrev 2021-03-05 19:43:16 följande:

    Antingen är det en man som har startat den här tråden för att få höra kvinnors inställning till detta eller så är det en kvinna som inte har nån mamma, kvinnliga vänner, aldrig sett på tv, hört på radio eller läst en tidning.

    Som kvinna träffar man ingen man inte fått reda på mer fakta om och kunnat kolla upp adress, ålder och social media eller liknande innan.

    Vad som helst kan hända.


    Snarare ett Fredagstroll.
  • Anonym (Magkänslan)

    Tycker du ska lyssna på din magkänsla, vad säger den? Gå inte bara på att du är kåt och vill ha honom. Ta ett tillfälle när du är som minst kåt. Vill du fortfarande då träffa honom så gör du det. Om du inte känner så, så gör du det inte. Blir du kåt i det tillfället när du är som minst kåt, träffa. Offentligt låter som en bra idé om du är osäker. Om du är ett fredagstroll så tycker jag du lyckats bra med en intressant tråd som skulle kunnat vara verklighet för många kvinnor i 30års åldern. Lycka till!

  • Tow2Mater
    Anonym (444) skrev 2021-03-05 19:43:16 följande:

    Antingen är det en man som har startat den här tråden för att få höra kvinnors inställning till detta eller så är det en kvinna som inte har nån mamma, kvinnliga vänner, aldrig sett på tv, hört på radio eller läst en tidning.

    Som kvinna träffar man ingen man inte fått reda på mer fakta om och kunnat kolla upp adress, ålder och social media eller liknande innan.

    Vad som helst kan hända.


    Vad tiderna förändrats. Förr brukade folk träffa okända på krogen och gå hem till dem, träffa en okänd på Alandsbåten och fortsätta i hytten, etc. Men nu är det id kontroll som gäller? Kanske be om att få se körkortet, fota det och skicka det i e-mail till bästa vännen bara ifall att?
  • Anonym (lemuren)
    Anonym (Liw) skrev 2021-03-05 19:04:24 följande:
    Risken för det är så enormt liten statistiskt sett att det är större risk att dö om jag går över ett övergångsställe. Men beklagar din otur!
    Det var ju också bullshit, jag känner redan två personer i vården som haft det två gånger.

    Tänk om folk kunde fatta att detta är nåt vi kommer att få leva med, det kommer att bli som säsongsflunsan ungefär- vaccinera dig eller så får du skiten igen så fort den har muterat eller ditt immunförsvar har kopplat av.
  • Anonym (Liw)
    est alors skrev 2021-03-06 18:19:35 följande:

    Hur vet du att det är han på bilderna ?


    Det gör jag inte. Det skulle jag inte veta förrän jag träffar honom... han har dock gett mig många bilder och tack vare tatueringar vet jag att det är samma person på bilderna. Jag har kört det i bildsök på Google och i en annan bildsökstjänst och får inga träffar. Men det är väl just det jag är orolig för, att det inte skulle vara han.
  • Anonym (Liw)
    est alors skrev 2021-03-06 18:19:35 följande:

    Hur vet du att det är han på bilderna ?


    Det gör jag inte. Det skulle jag inte veta förrän jag träffar honom... han har dock gett mig många bilder och tack vare tatueringar vet jag att det är samma person på bilderna. Jag har kört det i bildsök på Google och i en annan bildsökstjänst och får inga träffar. Men det är väl just det jag är orolig för, att det inte skulle vara han.
  • Anonym (Liw)
    AnnaSturesson skrev 2021-03-05 19:45:35 följande:

    Hur vet du att det är en fake profil då?


    Han har inga vänner eller något på sin fb-sida ...
  • Anonym (Liw)
    Anonym (444) skrev 2021-03-05 19:43:16 följande:

    Antingen är det en man som har startat den här tråden för att få höra kvinnors inställning till detta eller så är det en kvinna som inte har nån mamma, kvinnliga vänner, aldrig sett på tv, hört på radio eller läst en tidning.

    Som kvinna träffar man ingen man inte fått reda på mer fakta om och kunnat kolla upp adress, ålder och social media eller liknande innan.

    Vad som helst kan hända.


    Men allvarligt? Jag gick hem med totalt okända killar jag träffade på krogen för 15 år sen, hur skulle det här vara värre?

    Han har lovat mig sitt namn när vi träffas, jag brukar egentligen inte träffa någon jag inte fått namnet på. Men han är så vansinnigt sexig... han säger att han blivit stalkad två gånger tidigare och därför har en fejkprofil.

    Och jag ska inte gå hem med honom första träffen. Han säger att han absolut förstår det.
Svar på tråden Våga träffa någon med fejkprofil?