• Anonym (Mathias)

    Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?

    En är trevlig och schysst, inte sexistisk eller nåt sånt, försöker vara rolig och gör allt för att få er intresserade men icke då. Vad ska man göra mer? Hur ska en vara? En kan väl inte vara  helt perfekt inte, det är väl ingen. Eller tycker ni det att en man ska vara helt perfekt för att passera er långa kravlista? Nå det gäller väl inte alla kvinnor det förstår jag väl, men väldigt många verkar ha så höga krav på mannen tycker jag.

  • Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (Milla) skrev 2021-03-07 11:38:28 följande:

    Vill du slippa läsa om andras problem så håll dig borta från Familjelivs forum! Och om du ändå läser här så håll i bakhuvudet att det på varje olycklig trådstartare går tusen lyckliga icke-trådstartare. Kvinnor som har schyssta partners och schyssta ex skriver inte om det på nätforum, men vi är många.
    Det är dumt att förminska kvinnors utsatthet i relationer. Det är MÅNGA som lider i det tysta, som inte vågar skriva om det och berätta om det.

    En kanske måste börja med att lära sig att känna igen tecken på en skitstövel och skillnaden på det och en bra och snäll man.
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (Fågelblå) skrev 2021-03-07 11:31:31 följande:
    Det är nog få som tänker att ditt sätt att skriva "en" handlar om jämställdhet utan om att du inte är van att skriva, dvs okunnighet i skrivandes konst. 
    En har väl all rätt att skriva och tycka som en vill. Sluta kritisera andras sätt att uttrycka sig skulle jag säga. Börja där.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-07 12:07:28 följande:
    Det är dumt att förminska kvinnors utsatthet i relationer. Det är MÅNGA som lider i det tysta, som inte vågar skriva om det och berätta om det. En kanske måste börja med att lära sig att känna igen tecken på en skitstövel och skillnaden på det och en bra och snäll man.

    Jag förminskar inte, men du drar felaktiga slutsatser. De utsatta kvinnorna är alldeles för många, men de är långtifrån en majoritet och de är inte förklaringen till att du är singel. Dessa kvinnor behöver inte dig. Om de ska leva i en relation så ska det vara med någon som respekterar dem på riktigt, inte med någon som säger de "rätta" orden men som egentligen anser att kvinnor finns till för mäns skull.
  • Anonym (Blomman)

    Förmodligen har du låg social kompetens. Sök upp en terapeut som har kunskap. Får det intrycket av din trådstart, hur du uttrycker dig.

  • nihka
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-07 12:08:36 följande:
    En har väl all rätt att skriva och tycka som en vill. Sluta kritisera andras sätt att uttrycka sig skulle jag säga. Börja där.
    Du illustrerar min poäng fint här. Att använda en isf man är ett personligt val. Idiosynkratiskt språk. Dina närmaste har kanske lärt sig vad du menar med detta, men utanför din egen krets uppfattas det annorlunda. Det uppfattas som sådant som talspråk, dialekt, obildat eller åtminstone slarvigt. Och du vill att omgivningen ska ändra sig för att du känner dig kritiserad. Du vill också att kvinnorna ska ändra sig för att du känner dig bortvald.

    Jag skulle aldrig palla en kille med en sådan inställning. Inte en tjej heller för den delen. Skulle inte ens funka som kompis.

    Eller så får du försöka leta upp en tjej som precis den här buggen i sitt synsätt och därför inte ser den hos dig eller till och med känner igen den och gillar den för att du speglar henne.
  • Anonym (Mathias)
    nihka skrev 2021-03-07 12:45:51 följande:
    Du illustrerar min poäng fint här. Att använda en isf man är ett personligt val. Idiosynkratiskt språk. Dina närmaste har kanske lärt sig vad du menar med detta, men utanför din egen krets uppfattas det annorlunda. Det uppfattas som sådant som talspråk, dialekt, obildat eller åtminstone slarvigt. Och du vill att omgivningen ska ändra sig för att du känner dig kritiserad. Du vill också att kvinnorna ska ändra sig för att du känner dig bortvald.

    Jag skulle aldrig palla en kille med en sådan inställning. Inte en tjej heller för den delen. Skulle inte ens funka som kompis.

    Eller så får du försöka leta upp en tjej som precis den här buggen i sitt synsätt och därför inte ser den hos dig eller till och med känner igen den och gillar den för att du speglar henne.
    Kvinnomisshandel i relation är ett väldigt vanligt problem. Kvinnor dör t.o.m. av män! Klart man måste börja agera! Männen finns där ute, det gäller att vara vaksam. Det går inte att lära ett rovdjur att sitta kan jag bara säga. Dumt då att förminska problemet genom att säga att en inte får ge råd om hur kvinnor kan undvika dessa män.
  • Anonym (milla2)
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-07 12:56:46 följande:
    Kvinnomisshandel i relation är ett väldigt vanligt problem. Kvinnor dör t.o.m. av män! Klart man måste börja agera! Männen finns där ute, det gäller att vara vaksam. Det går inte att lära ett rovdjur att sitta kan jag bara säga. Dumt då att förminska problemet genom att säga att en inte får ge råd om hur kvinnor kan undvika dessa män.
    Men spårar du inte ur tråden en smula då? Din trådstart handlar inte om att synliggöra mäns våld i relationer.
  • nihka
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-07 12:56:46 följande:
    Kvinnomisshandel i relation är ett väldigt vanligt problem. Kvinnor dör t.o.m. av män! Klart man måste börja agera! Männen finns där ute, det gäller att vara vaksam. Det går inte att lära ett rovdjur att sitta kan jag bara säga. Dumt då att förminska problemet genom att säga att en inte får ge råd om hur kvinnor kan undvika dessa män.
    Vad har detta med "en" att göra?
  • Anonym (Mathias)
    Anonym (milla2) skrev 2021-03-07 13:03:04 följande:
    Men spårar du inte ur tråden en smula då? Din trådstart handlar inte om att synliggöra mäns våld i relationer.
    nihka skrev 2021-03-07 13:04:46 följande:
    Vad har detta med "en" att göra?
    Jo jag spårade nog ur lite där!

    Var kan man träffa kvinnor som gillar blyga män? För det hör väl ändå inte till vanligheterna. Män gillar ofta blyga kvinnor tycker jag mig höra men inte tvärtom. Är en blyg så är det inte lätt o ändra på det.

  • Anonym (Kvinnan)

    Citerar inlägg från honkie i en annan tråd. SÅ HIMLA BRA!

    Alla kvinnor år såklart olika...

    Men det jag har insett, och vad som gjort kärlekslivet väldigt mycket enklare, är att kvinnor tänder på hur du ser på dem.

    Allt annat är ganska sekundärt. Självklart underlättar det om du i övrigt är ren och iaf har en liten tanke när du klär dig på morgonen.

    Men med rätt uppvaktning kan många knappt vänta...

    Sen hur kvinnor faktiskt ska uppvaktas är en annan utmaning. Vissa gillar mycket ögonkontakt, andra mycket frågor och någon som lyssnar. Det är skillnad på att stirra och råka fastna med blicken. De flesta älskar humor, men alla gillar inte all humor. Man får Jabba lite och känna sig fram.

Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?