• eae95

    BF December 2021

    Hej!

    Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

    Jag kan börja med en presentation:

    Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

    Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

    Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

  • Svar på tråden BF December 2021
  • Monsan94

    Heej allihop! Joinar er här! Grattis till era plus! <3

    Plussade förra lördagen & enligt appen ska jag vara i v.5 (4+4)

    Har så svårt för att känna lycka pga. Den oerhörda oron för att något ska hända, första gången gravid & man läser alldeles för myxlet för sitt eget bästa..

    Just nu handlar ångesten om att cb digital inte slår om från 1-2 till 2-3, har ni några erfarenheter av dessa? :(

    Behöver lugna hjärnan lite...

  • Keabro

    Hoppar gärna in här i tråden!

    Jag är 25 år, sambon är 27 och vi har ett barn fött januari 2020.

    Fick ett missfall i Januari 2021 och har nu plussat igen!

    Bf 19/12 och är gravid i v. 4+2 (eller 3 beroende på app haha). Känner igen mig så mycket i det alla skriver om att ni är oroliga för att något ska hända. Jag är sjukt orolig och mår otroligt dåligt av det.. tror att det beror på missfallet. Men ska på vul om 2 veckor!

    Skulle vara kul att höra vad ni har för symptom såhär tidigt? Jag känner inget alls. Med mitt första barn så slog illamåendet till i v.7

  • KNAS2
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-16 06:54:32 följande:

    Det va ett plus, så lycklig.

    Småsyskonet är beräknad 26 december enligt nc men 28 dec enligt andra appar.


    Stort grattis! Det för du ta och fira lite extra denna fredag :)
  • Tryingtogetnr2
    KNAS2 skrev 2021-04-16 06:57:56 följande:

    Stort grattis! Det för du ta och fira lite extra denna fredag :)


    Tack de ska jag verkligen göra :)
  • Rosahimmel86
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-16 06:54:32 följande:

    Det va ett plus, så lycklig.

    Småsyskonet är beräknad 26 december enligt nc men 28 dec enligt andra appar.


    Grattis!! :)
  • Tigermor

    Hej, grattis till alla som plussat. Det har jag med jag har BF 25e december. Jag är 28 och min sambo är 25 det är vårat första barn om allt går som de ska :)!

  • H3JH3J

    Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)

  • KNAS2
    H3JH3J skrev 2021-04-16 07:38:07 följande:

    Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)


    Jag har känt mig konstig, alltså lite smått illamående (dock tror jag att jag inbillar mig.. Eller jsg intalar mig själv det). Men ännu inte behövt kräkas.. Är i vecka 7 och mår väldigt bra annars, känner av brösten lite granna men de ömmar inte så som de gjorde vid bim och veckan efter det.
Svar på tråden BF December 2021