• Chanor011

    Hjälp! Bim+2, positivt ÄL-test men neg gravtest

    Hej!

    Första gången jag ger mig på ett eget inlägg här för nu är jag extremt förvirrad och behöver råd. Sambon och jag försöker bli gravida för första gången och har försökt i 7 månader. Är på BIM+2 idag och har inga tecken på mens. Gjorde ett graviditetstest imorse som visade negativt men ikväll när jag lite på skoj testade ett ÄL-test så visar det positivt??

    Är det någon annan som varit med om detta? Resulterade det i mens, två ägglossningar eller en graviditet!?

    Vore intressant och lite rogivande om fler varit med om samma som kan ge någon indikation på vad allt detta kan betyda.

    Tack på förhand!


    Bim+2, positivt ÄL-test, gravid, ägglossningstest
  • Svar på tråden Hjälp! Bim+2, positivt ÄL-test men neg gravtest
  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-04-27 07:19:18 följande:

    Tänkte testa imorgonbitti på äl+12!

    Jag har ilningar/stickningar i brösten dagligen men det är det enda ?symtom? jag upplever. Skriver imorgon när jag testat! Tack för pepp och tum-hållningen :D


    Gör det!
  • Chanor011

    Idag (morgon) på äl+13 tycker vi oss se ett suuupersvagt sträck.. Det kan förstås vara spökstreck men det är bredare än de spökstrecken jag sett förut. Spännande!!! Får testa igen imorgon eller om ett par dagar. Hoppet lever!

  • Anonym (Jag har)
    Chanor011 skrev 2021-04-29 07:10:34 följande:

    Idag (morgon) på äl+13 tycker vi oss se ett suuupersvagt sträck.. Det kan förstås vara spökstreck men det är bredare än de spökstrecken jag sett förut. Spännande!!! Får testa igen imorgon eller om ett par dagar. Hoppet lever!


    Jag har plussat allt från äl+7 till bim+14 men gångerna det har gått bra har jag plussat på bim+2 till bim+5 :)
  • Chanor011

    Åh, det ger mig lite hopp!! Eftersom mensen aldrig kom förra månaden så har jag ingen aning om BIM den här gången, så jag får väl testa varje morgon nu framöver och se om det händer nåt! :D

  • Chanor011


    KAN INTE FATTA DET!! Jag är gravid!

    Tack snälla ni för all pepp <3

    Nu får jag bara hoppas att allt går bra.. Är i total chock!
  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-04-29 20:49:48 följande:

    KAN INTE FATTA DET!! Jag är gravid!

    Tack snälla ni för all pepp <3

    Nu får jag bara hoppas att allt går bra.. Är i total chock!


    Grattis! Finns en grupp för BF 2022 på Facebook om du vill hoppa på :D
  • Chanor011

    Åh vad kul!!

    Jag hamnar precis i gränslandet mellan december/januari. Har inskrivning 1/6 så får väl se vad BM ger mig för förlossningsdatum. Så spännande allting! Är så lycklig!

  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-05-11 17:45:16 följande:

    Hej igen JosHed!

    Kan du bjuda in mig i fb-gruppen? Vill gärna vara med!!

    När plussade du?


    Hej! Finns en tråd här på familjeliv under gravidforumet som är typ BF januari 2022. Skriv där så blir du inbjuden av hon som skapat gruppen (den är hemlig!) :D

    Plussade 26 april (supertidigt på ÄL+8 typ). Är i v.6 nu!
  • Chanor011

    Åh, okej! Då ska jag göra det :D

    Vad roligt! Då plussade du några dagar före mig bara. Jag plussade 29/4 , på äl+13.

  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-05-11 21:30:06 följande:

    Åh, okej! Då ska jag göra det :D

    Vad roligt! Då plussade du några dagar före mig bara. Jag plussade 29/4 , på äl+13.


    Ja precis! Mitt BF är 10 januari så får jag se om man blir flyttad på ultraljudet sen :)
Svar på tråden Hjälp! Bim+2, positivt ÄL-test men neg gravtest