• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Syren93
    Hallonglass91 skrev 2021-05-28 13:47:34 följande:

    BIM 7/6 så lite mer kvar än er. Så kul, 2/6 är ju så snart. Kommer ni testa er i helgen?

    Känner mig också lite lugnare nu denna gång.

    Det är lite hemskt att säga men pga hur det blev förra gången med MA i vecka 12 känner jag att det inte är lika viktigt att veta att man är gravid super fort denna gång. Känns som att det ändå är så mycket som kan hända från ett positivt test och en födsel. Så känns bra att jag är liiiiite mer tålmodig denna gång.

    Ang symptomer så mår jag lite illa och lite känningar i livmodern, men är egentligen för tidigt för det tror jag så kan vara inbillning. :)


    Precis så känner jag också. Jag vill typ inte veta för tidigt, känns som att risken att ett plus lika gärna försvinner vid mens är för stor, då vill jag hellre inte veta typ.. Och om man får reda på det tidigt så blir det bara mer tid för oro! Vi får helt enkelt vänta och så! Sker det så sker det! <3
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-05-28 14:27:02 följande:

    Precis så känner jag också. Jag vill typ inte veta för tidigt, känns som att risken att ett plus lika gärna försvinner vid mens är för stor, då vill jag hellre inte veta typ.. Och om man får reda på det tidigt så blir det bara mer tid för oro! Vi får helt enkelt vänta och så! Sker det så sker det! <3


    Exakt! Hoppas bara vi båda kan hålla oss att testa.

    Tror verkligen det är bättre (men ibland tar nyfikenheten över). Jag tror jag kommer testa mig ändå 2 dagar innan BIM för förra gången fick jag positivt test då redan.

    Men ska försöka hålla mig tills dess :)
  • Sellcarro

    Hade troligen mitt sista kontroll på hcg igår och var inne och kollade på 1177 och det vara nere på 0 som förra månaden. Så vi passade på att mysa nu när jag ändå har ägglossning denna helg :) så jag har BIM ca 11-12/6 :)

  • September1518
    Sellcarro skrev 2021-05-29 01:45:13 följande:

    Hade troligen mitt sista kontroll på hcg igår och var inne och kollade på 1177 och det vara nere på 0 som förra månaden. Så vi passade på att mysa nu när jag ändå har ägglossning denna helg :) så jag har BIM ca 11-12/6 :)


    Spännande! Skönt att det är nere nu, hoppas du blir gravid direkt :D
  • Sellcarro
    September1518 skrev 2021-05-29 08:04:06 följande:

    Spännande! Skönt att det är nere nu, hoppas du blir gravid direkt :D


    Jo det är riktigt skönt :) nu vet man att kroppen är på rätt bana igen. Får väl se om det går vägen direkt :) men vi få se när det blir något litet :)
  • Hallonglass91
    Sellcarro skrev 2021-05-29 01:45:13 följande:

    Hade troligen mitt sista kontroll på hcg igår och var inne och kollade på 1177 och det vara nere på 0 som förra månaden. Så vi passade på att mysa nu när jag ändå har ägglossning denna helg :) så jag har BIM ca 11-12/6 :)


    Så bra att du är nere på 0 och att ni kan fokusera på framtiden nu :)
  • Sellcarro
    Hallonglass91 skrev 2021-05-29 16:13:57 följande:

    Så bra att du är nere på 0 och att ni kan fokusera på framtiden nu :)


    Jo har varit den nu dom två sista gångerna vi har kollat så det känns skönt :) nu är det bara att hålla tummarna att vi hann med denna ägglossning annars siktar vi på nästa :) eller som sambon säger det händer när det händer :)
  • Ericky

    Hej tjejer!

    Jag vill gärna vara med här om tråden fortfarande är öppen för nya medlemmar :)

    Jag och sambon har försökt bli gravida i 10 månader. Jag har haft problem med mellanblödningar sedan 1 år tillbaka och, lång historia kort, tillslut fick jag veta att jag hade en polyp på livmodertappen som jag begärde att få ta bort. Då blev vi gravida direkt på första försöket. Var världens lyckligaste förstås, men det varade bara i 6 dagar för sedan började jag blöda och missfallet var ett faktum. Blev heeeelt knäckt första 2-3 dagarna och bara grät då det kändes som ett slag i ansiktet att få plusset efter all längtan och sedan få mattan undanryckt lika snabbt igen. Nu mår jag dock bättre och är inne på dag 6 av blödningar och hoppas på att det snart ska ta slut så vi kan försöka på nytt.

    Hur länge blödde ni och hur länge hade ni plus pp testen efter er blödning började?

  • September1518
    Ericky skrev 2021-05-30 17:55:39 följande:

    Hej tjejer!

    Jag vill gärna vara med här om tråden fortfarande är öppen för nya medlemmar :)

    Jag och sambon har försökt bli gravida i 10 månader. Jag har haft problem med mellanblödningar sedan 1 år tillbaka och, lång historia kort, tillslut fick jag veta att jag hade en polyp på livmodertappen som jag begärde att få ta bort. Då blev vi gravida direkt på första försöket. Var världens lyckligaste förstås, men det varade bara i 6 dagar för sedan började jag blöda och missfallet var ett faktum. Blev heeeelt knäckt första 2-3 dagarna och bara grät då det kändes som ett slag i ansiktet att få plusset efter all längtan och sedan få mattan undanryckt lika snabbt igen. Nu mår jag dock bättre och är inne på dag 6 av blödningar och hoppas på att det snart ska ta slut så vi kan försöka på nytt.

    Hur länge blödde ni och hur länge hade ni plus pp testen efter er blödning började?


    Jättetråkigt med missfallet, beklagar. Men kul att det gick så snabbt att bli gravid! Hoppas det går lika snabbt igen och att pyret då vill stanna.

    Jag fick missfall i vecka 12 och blödde i 8 dagar, hade spottings några dagar innan och efter. Jag fick plus fortfarande 4,5 veckor efter. 6 veckor efter att missfallet startade fick jag negativt. Då hade jag även precis haft min första mens sen missfallet. Typ 3 veckor efter negativa testet plussade jag på ett testa tidigt och är nu väldigt nervöst gravid och hoppas att det går vägen denna gång!
  • Hallonglass91
    Ericky skrev 2021-05-30 17:55:39 följande:

    Hej tjejer!

    Jag vill gärna vara med här om tråden fortfarande är öppen för nya medlemmar :)

    Jag och sambon har försökt bli gravida i 10 månader. Jag har haft problem med mellanblödningar sedan 1 år tillbaka och, lång historia kort, tillslut fick jag veta att jag hade en polyp på livmodertappen som jag begärde att få ta bort. Då blev vi gravida direkt på första försöket. Var världens lyckligaste förstås, men det varade bara i 6 dagar för sedan började jag blöda och missfallet var ett faktum. Blev heeeelt knäckt första 2-3 dagarna och bara grät då det kändes som ett slag i ansiktet att få plusset efter all längtan och sedan få mattan undanryckt lika snabbt igen. Nu mår jag dock bättre och är inne på dag 6 av blödningar och hoppas på att det snart ska ta slut så vi kan försöka på nytt.

    Hur länge blödde ni och hur länge hade ni plus pp testen efter er blödning började?


    Beklagar ditt missfall. Supertråkigt, känner med dig. Det är tufft när man hinner bli glad och så, jag var också knäckt och om jag ska vara ärlig mot mig själv gör det fortfarande ont och känns sorgligt. Men som september1518 skriver var det ju jättekul att det gick fort för er att bli gravida. :)

    Jag fick ett Missed Abortion konstaterat i vecka 12. Hade lite brun flytning i några dagar innan och sen när MA var konstaterat tog jag Cytotec för att starta igång blödningen. Blödde i 20 dagar.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?