• hahasuperkul

    Personlighet eller utseende?

    Hej! Undrar vad ni skulle föredra då det kommer till ett långsiktigt förhållande: att vara tillsammans med någon som ser väldigt bra ut och har en okej personlighet, eller att vara tillsammans med någon som ser okej ut och har en väldigt bra personlighet? Inget med personen är alltså dåligt, men antingen så är utseendet eller personligheten ?perfekt?.

  • Svar på tråden Personlighet eller utseende?
  • Anonym (eee)
    hahasuperkul skrev 2021-03-26 15:18:56 följande:

    Hej! Undrar vad ni skulle föredra då det kommer till ett långsiktigt förhållande: att vara tillsammans med någon som ser väldigt bra ut och har en okej personlighet, eller att vara tillsammans med någon som ser okej ut och har en väldigt bra personlighet? Inget med personen är alltså dåligt, men antingen så är utseendet eller personligheten ?perfekt?.


    Personligheten vinner självklart i längden. Vi åldras alla och utseendet är inte var det varit efter ett tag. 
  • Anonym (C)

    Jag skulle helt klart gå på personlighet, utseendet är inte jätteviktigt för mig, men det är klart att det är ett plus om han skulle se bra ut, men bara just det ett plus. ;)

  • Anonym (Ellen)

    Jag vill ju vara ihop med den jag blir kär i ;) oavsett vad man objektivt kan säga om vare sig utseende och personlighet. Jag ska alltså finna personen attraktiv och då spelar både personlighet och utseende in - vad som samhället räknar som snyggt är däremot ointressant (även om jag förstås fattar att även jag påverkas av ideal). Lika ointressant är det vilka egenskaper osv som samhället anser attraktiva, utan det är min subjektiva uppfattning om personen som spelar roll.

  • Anonym (Anonym)

    Personlighet. Måste vara attraherad av personen men bryr mig annars inte så mycket om hur den ser ut. Personlighet däremot är väldigt viktigt för att det ska funka och bli kul

  • Silverjenny

    Personligheten alla gånger. Om du älskar någon ser du det vackra i den personen så jag skulle tycka han är världens snyggaste för mig, så då får jag ju båda.

    Ett snyggt utseende utan personlighet är intressant i ganska exakt 20 sekunder.

  • Anonym (Anonym)

    Intressant att alla säger personlighet, men i verkligheten verkar det som att folk dras till fysiskt attraktiva personer

  • Anonym (Pelle)

    Den som ser väldigt bra ut. Utan attraktion spelar det ingen roll hur trevlig personen är.

Svar på tråden Personlighet eller utseende?