• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • bananmilkshake
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-06 10:55:47 följande:
    Vad fint att du orkade uppdatera. Hjärta
    Känner igen mig i det du skriver om att dela med sig, och att det öppnar upp för andra att berätta. Det är så många fler som råkar ut för sånt här än man tror. 

    Jag hoppas, hoppas, hoppas det går bra på måndag! 
  • neongirl
    bananmilkshake skrev 2021-05-06 12:23:46 följande:
    Åh jaha! Jag googlade på den nu, den måste tillhöra regionen trots att den är privat eftersom hon kunde remitttera? Jag ska höra med min bm nästa vecka om det är möjligt för oss! Har tid för kub den 25 så det kanske blir ont om tid men kan ju iaf fråga. 

    Just det, en sak jag undrat, kub är alltid på magen väl? 
    Ja ultraljudet är på magen. KUB står för kombinerat ultraljud och blodprov har jag lärt mig nu. :) Om man gör VUL så är det vaginalt ultraljud, men tror bara det görs när det är för tidigt för att se något på vanligt ultraljud.
  • Nafplion

    Hej allihopa!


    Jag vågar äntligen hoppa in i denna tråden efter igår ha sett ett litet hjärta ticka på tidigt ultraljud i vecka 7. Har haft väldigt lindriga symptom och varit orolig så jag är otroligt lättad över att allt såg bra ut igår. 


    Jag är gravid genom IVF, första försöket men med 3 misslyckade insemineringar. Vi har försökt i 2 år, 2 månader och 2 veckor innan det äntligen blev vår tur!


    Jag är 32, min man är 36. BF 18 december. 

    Nu förbereder jag mig för MVC nästa vecka. Läser ofta att det är viktigt att vara förbered med frågor. Men vad för frågor ska man ställa? Vad har ni undrat över? Det känns för tidigt att prata förlossning, det är ju så långt kvar.. 

  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-06 10:55:47 följande:

    Hej finaste ni! <3


    //---// 

    Jag tar det lugnt i tråden tills dess och följer er när jag har kraften. All pepp till er och era spännande resor! Så glad att ha varit med i denna tråd! Ni är underbara! <3 


    Så fint att du fått så bra stöd från dina kollegor <3 <3 <3 
    Hoppas du kan ha så bra dagar som möjligt fram tills på måndag.. Hjärta
    Kommer tänka på dig på måndag och hoppas på det allra bästa! KRAM!

  • bananmilkshake
    neongirl skrev 2021-05-06 14:38:03 följande:

    Ja ultraljudet är på magen. KUB står för kombinerat ultraljud och blodprov har jag lärt mig nu. :) Om man gör VUL så är det vaginalt ultraljud, men tror bara det görs när det är för tidigt för att se något på vanligt ultraljud.


    Vad bra! Tänkte eftersom dom ska kolla runt en stund. Ja samma här, trodde alltid det stod för något jättekomplicerat!
  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-05-06 12:23:46 följande:
    Åh jaha! Jag googlade på den nu, den måste tillhöra regionen trots att den är privat eftersom hon kunde remitttera? Jag ska höra med min bm nästa vecka om det är möjligt för oss! Har tid för kub den 25 så det kanske blir ont om tid men kan ju iaf fråga. 

    Just det, en sak jag undrat, kub är alltid på magen väl? 
    morgonskaffet skrev 2021-05-06 12:01:36 följande:
    Hej! Vill gärna fråga dig, är du hos barnmorska på mvc eller hos en privatklinik? Jag är också en lundabo och funderar om jag kommer att få samma möjlighet (att ha sambon med).
    Jag går hos en BM på en privat klinik, men den privata kliniken tar ju emot mig på uppdrag av Region Skåne. Alla papper och sådant jag fått har Region Skånes logga :) Den privata kliniken gör inte KUB hos sig, utan då var det antingen Kvinnokliniken eller Aminionklinken. 

    Hoppas ni kan få gå till kliniken i Lund, även den BM som vi träffade där var helt underbar och även min sambo sa att han var imponerad av hur pedagogisk hon var och så förstående för att allt är nytt nu vid första graviditeten :) 

  • Sellerin
    Nafplion skrev 2021-05-06 15:19:41 följande:

    Hej allihopa!


    Jag vågar äntligen hoppa in i denna tråden efter igår ha sett ett litet hjärta ticka på tidigt ultraljud i vecka 7. Har haft väldigt lindriga symptom och varit orolig så jag är otroligt lättad över att allt såg bra ut igår. 


    Jag är gravid genom IVF, första försöket men med 3 misslyckade insemineringar. Vi har försökt i 2 år, 2 månader och 2 veckor innan det äntligen blev vår tur!


    Jag är 32, min man är 36. BF 18 december. 

    Nu förbereder jag mig för MVC nästa vecka. Läser ofta att det är viktigt att vara förbered med frågor. Men vad för frågor ska man ställa? Vad har ni undrat över? Det känns för tidigt att prata förlossning, det är ju så långt kvar.. 


    Så underbart att det nu gått för er Hjärta


    Vet inte heller vad man ska ställa för frågor :D Tycker mest att dem ställer frågor och så sitter man där och svarar! Kommer man på något man undrar över vid ett senare tillfälle, är det ju bara att ringa dem!  

  • mandarincurd
    Nafplion skrev 2021-05-06 15:19:41 följande:

    Hej allihopa!

    Jag vågar äntligen hoppa in i denna tråden efter igår ha sett ett litet hjärta ticka på tidigt ultraljud i vecka 7. Har haft väldigt lindriga symptom och varit orolig så jag är otroligt lättad över att allt såg bra ut igår. 

    Jag är gravid genom IVF, första försöket men med 3 misslyckade insemineringar. Vi har försökt i 2 år, 2 månader och 2 veckor innan det äntligen blev vår tur!

    Jag är 32, min man är 36. BF 18 december. 

    Nu förbereder jag mig för MVC nästa vecka. Läser ofta att det är viktigt att vara förbered med frågor. Men vad för frågor ska man ställa? Vad har ni undrat över? Det känns för tidigt att prata förlossning, det är ju så långt kvar.. 


    Hej! Stort grattis <3

    Du ska kunna prata om allt på MVC med din barnmorska utan att det ska kännas konstigt. Jag hade inte förberett frågor alls, utan de dök upp eftersom. Fast hon var så himla duktig på att fråga de frågorna själv. Men jag frågade om min pollenmedicin, mina tillskott, om jag kan (som jag planerat) börja träna lite hårdare än innan jag plussade osv. Hon sa till mig att är det något, så skriv upp på en lapp tills nästa gång eller ring.
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET