• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-05-06 20:44:21 följande:

    Varning för äckel-inlägg:

    Alltså jag får sån konstig mag...värk eller känsla eller vad man ska kalla det ibland. Tänk er hur magen känns precis innan typ diarré... som en obehagsäckelkänsla. Det är inte den vanliga växtvärken utan som att hela magen känns spänd. Idag i samband med jättemycket beiga flytningar. :/ Blir ju sjukt orolig. Fick nåt liknande precis innan jag fick se hjärtat slå så jag borde kanske lugna ner mig... har ett till ul nu på måndag också.

    Men nån som känner igen sig?


    Jag kan låta meddela att under natten är min mage spänd som en ballong. Känner av att jag är otroligt gasig. Det brukar släppa på dagen dock.

    Jag har även fått svamp tydligen. Det ska vara vanligt vid en graviditet. Har inga men av det men ska ändå behandla det, är dock lite rädd för om det kan påverka fostret.. BM rekommenderade någon variant från apoteket så det ska nog vara lugnt.

    Vi har ytterligare ett VUL på onsdag, till självkostnadspris men det känns, otroligt skönt att få se så att allt förhoppningsvis ser bra ut. Hoppas ditt UL på måndag går bra! :)
  • bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-05-07 07:00:07 följande:

    Jag kan låta meddela att under natten är min mage spänd som en ballong. Känner av att jag är otroligt gasig. Det brukar släppa på dagen dock.

    Jag har även fått svamp tydligen. Det ska vara vanligt vid en graviditet. Har inga men av det men ska ändå behandla det, är dock lite rädd för om det kan påverka fostret.. BM rekommenderade någon variant från apoteket så det ska nog vara lugnt.

    Vi har ytterligare ett VUL på onsdag, till självkostnadspris men det känns, otroligt skönt att få se så att allt förhoppningsvis ser bra ut. Hoppas ditt UL på måndag går bra! :)


    Aah just det, jag glömmer bort hela tiden att tarmarna har mycket att göra nu, så det kan ju faktiskt bero på det. På förra vul:et kunde läkaren knappt se mina äggstockar pga tarmarna, heh. Nej fy vad drygt, hatar svamp!! Hoppas det går över snabbt. Det finns en tablett som heter Diflucan som tar bort svampen från insidan som är väldigt effektiv men vet inte om man får ta den när man är gravid.

    Vad skönt att ni har ett till, det är ju lätt värt dom pengarna! Tack så jättemycket och detsamma till dig! <3
  • Russin112

    Hej på er!


    Har följt er på avstånd ett bra tag nu, är själv i vecka 9, 8+4 men är så otroligt rädd för ytterligare ett missfall så har inte vågat mig in här riktigt. Nu har jag iaf sett min lilla krabat 2 gånger med starkt hjärta och på onsdag får jag se den igen så känner att jag äntligen vågar mig in och säga hej här :D Har kämpat med ofrivillig barnlöshet i 2 års tid och blivit hormonstimulerad för att ÄNTLIGEN lyckats, därav lite extra oro. Lägger iaf till mig på bf listan :)

  • Russin112

    Sellerin, 32 år, BF 16/11

    Grapefrukt89, 31år, BF 1/12.

    Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12

    H3JH3J, 34 år, BF 5/12

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    MrsXy, 31 år, BF 7/12

    jksk, 34 år, BF 7/12

    Bananmilkshake, 35 år, BF 8/12

    Neongirl, 38 år, BF 10/12

    Russin112, 27 år. BF 11/12


    VirrePirre06, 30år, BF 11/12

    Litalu, 26 år, BF 14/12

    Emjol, 25 år, BF 15/12

    Hatamig, 34 år, BF 16/12

    thewalk, 35 år, BF 16/12

    BFdec2021, 32 år, BF 18/12

    Emlan93, 27 år, BF 27/12

    Fjaril90, 30år, BF 28/12

    Miss00J, 27år, BF 29/12

    mandarincurd , 26 år, BF 29/12

    Partytsljus75, 36 år BF 31/12

  • neongirl
    Sellerin skrev 2021-05-05 21:24:56 följande:

    Jag var förresten på KUB idag :) sambon var med och han blev så rörd att det kom några tårar och han blev lite svimfärdig. Så gulligt tycker jag :)

    Den studsade runt som en vilding och var allt annat än still! Glad att den lille lever och härjar runt! Fick ett värde på trisomi 21 (downs) som gör att man i Region Skåne även erbjuder NIPT-test för vidare fosterdiagnostik, så ska även gå och ta det blodprovet tänkte jag :)

    Var väldigt mysigt att få dela detta med sambon och få titta på fostret under så lång dit och gå igenom alla organ och sådär :) känns mer verkligt för varje dag som går :)


    Åh vilken lycka att sambon fick följa med! Här är det verkligen no no. Man får inte heller Facetima (är ju ändå inte samma sak) men får med sig bilder och en film hem. Känns tråkigt att han missar allt. Rynkar på näsan Eftersom det är första gången är det ju extra speciellt för båda, så hade verkligen velat att han var med. Tror det hade blivit mer verkligt för honom då. Har lovat honom att vi ska betala för privat UL någonstans där man får ta med partner så att han också får se.
  • neongirl
    Sellerin skrev 2021-05-05 21:24:56 följande:

    Jag var förresten på KUB idag :) sambon var med och han blev så rörd att det kom några tårar och han blev lite svimfärdig. Så gulligt tycker jag :)

    Den studsade runt som en vilding och var allt annat än still! Glad att den lille lever och härjar runt! Fick ett värde på trisomi 21 (downs) som gör att man i Region Skåne även erbjuder NIPT-test för vidare fosterdiagnostik, så ska även gå och ta det blodprovet tänkte jag :)

    Var väldigt mysigt att få dela detta med sambon och få titta på fostret under så lång dit och gå igenom alla organ och sådär :) känns mer verkligt för varje dag som går :)


    Åh vilken lycka att sambon fick följa med! Här är det verkligen no no. Man får inte heller Facetima (är ju ändå inte samma sak) men får med sig bilder och en film hem. Känns tråkigt att han missar allt. Rynkar på näsan Eftersom det är första gången är det ju extra speciellt för båda, så hade verkligen velat att han var med. Tror det hade blivit mer verkligt för honom då. Har lovat honom att vi ska betala för privat UL någonstans där man får ta med partner så att han också får se.

    Bra att ni får gå vidare med NIPT. Hoppas allt går bra!
  • bananmilkshake
    Russin112 skrev 2021-05-07 09:59:15 följande:

    Hej på er!


    Har följt er på avstånd ett bra tag nu, är själv i vecka 9, 8+4 men är så otroligt rädd för ytterligare ett missfall så har inte vågat mig in här riktigt. Nu har jag iaf sett min lilla krabat 2 gånger med starkt hjärta och på onsdag får jag se den igen så känner att jag äntligen vågar mig in och säga hej här :D Har kämpat med ofrivillig barnlöshet i 2 års tid och blivit hormonstimulerad för att ÄNTLIGEN lyckats, därav lite extra oro. Lägger iaf till mig på bf listan :)


    Hej och välkommen! Och stort grattis!! Vad fantastiskt att det äntligen blev er tur nu, och så skönt att ha sett att allt ser bra ut. Vi är flera här som haft missfall så du är i rätt sällskap eller vad man ska säga, haha. Det är iaf helt okej att vara orolig och den här gruppen är ett jättebra stöd när det känns jobbigt. Hjärta
  • Nugget

    Hej! Har inte vågat skriva här innan då man inte riktigt förstått denna lyckan, & kommer nog inte förstår förens man varit på första ultraljudet!

    Är i vecka 9, 8+4. Var på första besöket hos BM för 2 veckor sen och har TUL 4 Juni, jag tycker det är väldigt långt kvar & sent för det? I vilken vecka gjorde ni TUL?

  • Russin112
    bananmilkshake skrev 2021-05-07 11:46:41 följande:
    Hej och välkommen! Och stort grattis!! Vad fantastiskt att det äntligen blev er tur nu, och så skönt att ha sett att allt ser bra ut. Vi är flera här som haft missfall så du är i rätt sällskap eller vad man ska säga, haha. Det är iaf helt okej att vara orolig och den här gruppen är ett jättebra stöd när det känns jobbigt. Hjärta
    Stort tack! och grattis till dig med, och ja er alla Skrattande Av det jag har läst i tråden tycker jag verkligen att ni har en så fin grupp med fint stöd, känns tryggt att få vara med på ett hörn och ha er att vända mig till. 
  • Thewalk
    Sellerin skrev 2021-05-06 21:51:01 följande:
    Ja det var mysigt :) nu är han också så mycket mer med på det hela :) har varit väldigt overkligt för honom hittills! Tråkigt att covid ska göra att de flesta får gå själv :(

    Så glad jag blir :) har du fått några symtom igen?
    Jag kastas fortfarande lite mellan hopp och förtvivlan. Har fortsatt haft rosaaktiga flytningar (dock ytterst lite) och brösten känns mer som innan graviditeten ( om än något större fortfarande) Däremot mår jag fortfarande illa. Tänk att man kan bli så glad över illamående :) Det får mig ändå att känna hopp. Mellan att jag mår illa är jag galet hungrig också.

    Jag bokade in mig på ett tidigt ultraljud på måndag morgon på en privat klinik då min barnmorskemottagning inte kunde hjälpa till med detta. Är så galet nervös, men orkar inte gå i ovisshet i nästan tre veckor till. 
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET